Tomek Opublikowano 11 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Wczoraj nic nie przygotowałem się na loty i dziś plułem sobie w brodę ,ale rozładowanego radia i pakietu odbiorczego nie przeskoczę. Ale za zaproszenie na wspólne loty dziękuję ,w takim razie szykuje się na przyszły tydzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Mikołaj miał gest i przyniósł mi Katanę . Już zacząłem ją powolutku składać nie śpieszy mi się za bardzo bo do wiosny jest jeszcze sporo czasu. Decyzja co do napędu już zapadła zastosuje motorek ASP FS52AR i będzie to mój pierwszy model spalinowy. Sporządzam listę wyposażenia do modelu i mam pytanie o zbiornik paliwa jaka powinna być jego pojemność. Również posiadam do tej pory nie używany pakiet NiMh 4 celowy od aparatury HITECA i nie wiem czy do napędzania serw użyć pakietu 4 celowego czy też kupić nowy 5 celowy. Mam pytanie również o polakierownie sklejki tą czyność należy wykonać przed czy po oklejeniu modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 zbiornik ok 200ml bedzie ok, pakiet moze byc 4 cele, na 5 bedziesz mial wieksza sile i szybkosc, ale i wiekszy pobor pradu wiec na krocej starczy, zalezy jeszcze jakie serwa planujesz uzyc. sklejke zawsze lakierowalem po oklejaniu, wtedy folia kleji sie do czystego drewna, a potem wszystko pod maska lakierem, albo jak niektorzy rozcienczona zywica Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 5 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2008 Również posiadam do tej pory nie używany pakiet NiMh 4 celowy od aparatury HITECA i nie wiem czy do napędzania serw użyć pakietu 4 celowego czy też kupić nowy 5 celowy. Również posiadam do tej pory nie używany pakiet NiMh 4 celowy od aparatury HITECA i nie wiem czy do napędzania serw użyć pakietu 4 celowego czy też kupić nowy 5 celowy. Pamiętaj tylkoze jak pisze na nim NIMH 1300 to traktuj go jako 800mAh, a jak sa to starsze 600 to jako 400 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Faktycznie formowałem pakiet Hitec’a 1300 i ładowarka kończyła rozładowanie przy wyniku 820. Koledzy kolejne dwa pytania co do budowy Katany. Po pierwsze odnośnie podwozia, czy po wsunięciu podwozia w szczelinę pomiędzy dwie sklejki, przyklejamy je na gesty CA bądź żywice czy też przytwierdzany je w inny sposób, spory luz występuje pomiędzy elementami. I drugie pytanko w którym miejscu zrobić półeczkę pod serwo gazu, w instrukcji nie ma o tym słowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 9 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 podwozie wciskane tylko najwyżej dasz kilka warstw foli żeby skasowąc luz Serwo gazu ustalisz jak zamontujesz silnik i sprawdzisz wyważenie, a później dopasujesz sobei gdzi eci wygodniej zeby jamnajłatwiejsza mechanike zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 9 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2008 Podwozie nie wklejasz. Jeśli wchodzi luźno to nanosisz na podwoziu w miejscu w którym chowa ono się w kadłubie 2-3 paski gęstego Ca i utwardzasz (lub żywicy) Podwozie powinno być wyjmowane ,bo zawsze jest możliwość że je połamiesz ,a wymiana wklejonego jest bardzo kłopotliwa. Generalnie model szykowany był pod elektryka i jako takiej półki pod gaz w zestawie nie ma ,ale jest tam tyle dziur ,że jet gdzie je wstawić. Albo z kawałka sklejki dorobić swoje własne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 10 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Jeszcze ma jedną wątpliwość na jaką natkałem sie podczas budowy katany, a mianowicie w skrzydle są dwa otwory jeden duży na pręt węglowy i za nim drugi mały, niestety w zestawie nie miałem żadnego pręta który by pasował w ten otwór, cóż tam wcisnąć rurka lub węglowy się nada ? A sprawa serwa sie sama rozwiązała w wycięcie z boku idealnie pasuje 9 g. serwo Tower Pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 10 Stycznia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2008 Pierwszy to 10MM na rurkę węglową ,a drugi 3mm na pręt węglowy. Nie pamiętam czy jest w zestawie czy nie ,ale jeśli nie masz to albo zakup węgla w sklepie modelarskim ,albo pręt z drzewa bukowego dostępny w niemal każdym stolarskim zakładzie. (Jeśli nie bukowe to z innego ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 25 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Na wiosenne loty kończę Katanę którą wyposażyłem następująco: Silnik ASP FS 0.52 AR Zbiornik 220 ml Kierunek HS 81 MG Wysokość HS 81 MG Lotki 2xHS 81 Odbiornik JETI REX7 MPD Zasilanie pakiet SANYO 4.8V 2700mAh (troszkę ciężki 130g.) Śmigło APC 12.25x3.75 Zamontowałem już wszystkie akcesoria do modelu i muszę wam powiedzieć iż mimo ciężkiego pakietu który przesunąłem maksymalnie do tyłu (pakiet opiera się o ażurową wręgę balsową) mam problem z wyważeniem modelu. SC wypada mi 3 cm od optimum. I teraz albo spróbuje założyć jakieś lekkie śmigiełko drewniane, lub dołożę trochę ołowiu w ogon. Koledzy nie mieliście problemów z wyważeniem Katany na silnikach ASP 4 taktowych ? Tak sobie wszystkie gramy pozliczałem i waga będzie oscylować około 1750 g troszkę obawiam się o oryginalne podwozie czy przypadkiem podczas trwalszego przyziemienia się ono nie rozpadnie ale to się okaże w praniu. A może od razu przystąpić do wyginania aluminium. Poniżej fotki jak wszystko wygląda, jeszcze osłona silnika do malowania: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 25 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2008 Wszystko zależy jak i gdzie latasz. W każdym razie wymiana kółek na 70-tki sporo problemów rozwiązuje. Z wyważeniem przy silniku spalinowym jest problem, po pierwsze pakiet jak najdalej w tył kadłuba ,a po drugie zbiornik do tyłu, aż dotknie węglowej rury. A ołów, to już jak nic innego nie wymyślisz. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczas Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Mam pytanie tyczy się one mojej niewiedzy , dlaczego na wysokość i kierunek Starsi koledzy modelarze dajecie serva z metalowymi trybami ? a na lotki zwykłe "słabsze" z plastikowymi ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 31 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Z wielu powodów . Po pierwsze większe obciążenia w czasie lotu na sterach niż na lotkach. Po drugie dużo łatwiej zawadzić sterem o ziemię, czy też przy mocniejszym przyziemieniu odbić kółkiem ogonowym poprzez ster kierunku w serwo. Po trzecie bez lotek wylądujesz (uratujesz model) ,bez wysokości raczej nie masz szans. Itd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artek Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2008 Witam. Jednak oryginalne podwozie KatanyPL przy wadze samolotu 1800 g przy nieco trwalszym lądowaniu nie spełniło swojej roli i rozjechało się na boki.Postanowiłem przerobić podwozie na drucianie przemawia za nim bardzo wysoka sprężystość i lekkość konstrukcji. Bardzo proszę o rade do modelu tej wielkości i wadze około 1800 kg zastosować drut sprężynowy o średnicy 3 mm czy 4 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Dzisiaj oblatałem swoją Katanę PL z silnikiem ASP30 FS .Niestety , na paliwie z 1% nitro z braku innego.Śmigło APC 9x5 i Kavan 10x6.Lepiej ciągnęło APC.Zawis dało się zrobić ale na full gazu i to taki zawis ledwo ledwo.Z nitro będzie pewnie lepiej.Nie dało rady ustawić składu mieszanki bo chińczyk zrobił za ciasny gwint ,ale latać się dało.Gaźnik idzie jutro do poprawki do odpowiedniego człowieka.Katana chodzi za ręką,Rewelacyjny model.Po 3 latach nie latania spalinami totalnie mnie zaskoczył.W sterowaniu jest przewidywalny.Prędkość minimalna zaskakująco mała.Środek ciężkości ustawiłem na 1 cm przed dźwigarem wg. zaleceń Tomka.Jak załatwię paliwo z 10% nitro to opiszę zachowanie silnika i modelu na tym paliwie.Silnik ASP 30 FS pali od kilku obrotów rozrusznika.Zabawa fantastyczna.Śmiało mogę polecić ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 4 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2008 Śmigło APC 9x5 i Kavan 10x6 Witam.Proponuję smigło 10X4.Więcej nitro troche pomoże.Ciekaw jestem na ile.Jaka jest waga tego modelu z paliwem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 6 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2008 Katana z paliwem wychodzi około 1500 g.Wkrótce podam jej dokładną wagę.Mam śmigło APC 10x5 i na nim spróbuję.Czekam na paliwo z 10% nitro i sprawdzę ciąg na śmigłach których już używałem w Katanie.Podlaminowałem podwozie cienką tkaniną bo już widać pęknięcia sklejki.To chyba najsłabszy punkt modelu.Przepustnica w ASP okazała się uszkodzona (pękła tulejka z gwintem na zewnątrz i wewnątrz, jeden calowy drugi metryczny).Dodatkowo okazała się nieźle utwardzona, zapewne hartowana.Dało się naprawić.Teraz nie ma szans na ponowne uszkodzenie tego elementu.Świetnie sprawdził się pomysł z uszczelnieniem gwintów tłumika , tylnego dekla i łączenia kolanka gaźnika z głowicą za pomocą czerwonego wysokotemperaturowego silikonu.Silnik po locie jest minimalnie zasyfiony olejem.W sobotę mam nadzieję polatać na nowym paliwie.Jak wyjdzie to zobaczymy, oby była pogoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 15 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2008 Moja Katana znowu gotowa do lotów. Zniszczony kadłub odbudowany , a teraz mam w zapasie komplet sterów i skrzydeł do zrobienia. Waga do lotu bez paliwa 1580g. Wyszło trochę ciężej niż poprzednia ,ale mam wsadzone mocniejsze serwo na kierunek (hs255) oraz cięższy kilka gram pakiet a i kleju, jako że to spalina, nie żałowałem. Dziś zaczynam budowę drugiego kadłuba (tu podziękowania dla Artexu za możliwość zakupu samego kadłuba ) pod elektryka. Masa całej katany spalinowej z serwami wyszła 770g gdzie masa Yaka 750g, co pamiętając o 1 cięższym serwie daje raptem 15g różnicy. Będę celował z masa w granicach 1080g przy pakiecie 1500mA 3 cele i 1230g przy pakiecie FE 4 cele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 17 Maja 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Dziś jestem po oblocie , po odbudowie. Zaczęło się niefortunnie z lotem na jednej lotce i z za bardzo tylnym sc. Ale po przesunięciu pakietu do przodu i wyzerowaniu radia wszystko już było ok. W sumie 8 lotów ,w tym 2 awaryjne lądowania spowodowane raz nie wyregulowanym silnikiem a drugi raz zbyt dużym ujęciem gazu na trymerze. Po wytrymowaniu modelu i wyregulowaniu silnika , totalnie bezstresowa przyjemność z latania. Model po zdjęciu gazu bardzo przyjemnie wytraca prędkość i fantastycznie ląduje na przeciągnięciu ,muskając kołami ziemie ,zatrzymując się niemal w miejscu. Dla mnie to prawdziwa rewelacja po szalonych Yak-ach latających i lądujących z tą samą prędkością. Wlatałem się trochę w ten model i w ostatnich dwóch lotach trochę sobie poużywałem w powietrzu. W sumie to bardzo udany dzień spędzony z kolegami na lotnisku w Lubartowie. Oprócz masy lotów , zrobiliśmy 2 piwa na 3 oraz 2 kilka kilogramów kiełbasy w 6 czy 7 osób. No i z 8 litrów coli. A wracając jeszcze na chwile do modelu to mając porównanie do ARF-ów , powiem krótko ,że długo się nie skusze, na kolejnego ARF-a z Chin . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 17 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2008 Moja Katana lata na ASP 30 FS fajnie.Do dynamicznej akrobacji mocy wystarcza w zupełności.Mam już paliwo 10% nitro jednak nie próbowałem na nim jeszcze ponieważ rcskorpion.pl zawalił sprawę z dostawą 5 różnych śmigieł APC na których miałem sprawdzić ciąg.Również mieli przysłać deflektor do tłumika.Czekam ponad tydzień, szkoda, mogłem dziś polatać.Ogólnie model startuje z ziemi bez jakiś specjalnych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.