idzik15 Opublikowano 22 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2008 Witam, Mamy pytanie. Czy dało by się do tej Katanki wsadzić 2-takta OS-Max 46 AX?? Został mi ten silnik z poprzedniego modelu i narazie nie chce kupowac nowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gagarin Opublikowano 27 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2008 Witajcie, zamierzam uzbroić swoją KATANKĘ w silniczek - ale czytając te forum niestety nie mogę się jak na razie na nic zdecydować (co posiadacz Katanki to inny silniczek - jedni zachwalają, drudzy narzekają... ufff - a takiemu początkującemu modelarzowi jak ja robi się coraz większy mętlik w głowie). Nie będę robił ankiety ale chciałbym wybrać jakiś przyjemny dla modelu i modelarza silnik do KATANY, w obecnej chwili zastanawiam sie nad poniższymi: 1) OS MAX 46 LA 2) OS MAX FS 40 S Może byście drodzy koledzy forumowicze pomogli - gdyż z dnia na dzień zapewne macie wykonanych coraz więcej lotów i Wasza wiedza na temat odpowiedniego silnika do wspominanego tu modelu się poszerza. Za każdą pomoc w doborze silnika będę niezmiernie wdzięczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Jako, że dziś ubiłem doszczętnie wsojego Extrima zacząłem myśleć nad Katanką i chciałbym zapytać czy jest trudniejsza w pilotarzu od Extrima. Dodatkowo mam dylemat: napęd elektryczny czy czterotakt. Nie mam wystarczająco mocnego napędu elektrycznego, żeby przetestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 31 Maja 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2008 Pilotaż jest przyjemnością , dasz radę na 100%.Co do silnika to mnie ASP FS30 wystarcza w zupełności, ale jak chcesz mieć zapas mocy to czterosuw w rozmiarze 52 będzie odpowiedni.Spalina ma tą zaletę że masz do dyspozycji cały czas dużą moc, wada to mnóstwo klamotów do odpalenia potrzebne no i olej na modelu.Ale frajda z latania jest duża.Ja polecałbym spalinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laminat Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 a o ile procent jest mniej oleju na modelu przy zastosowaniu czterosuwu w stosunku do dwusuwu bo jak na moje oko powinno byc duzo mniej tych zabrudzen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2008 Trudno stwierdzić o ile procent ale jest to zauważalne, pali też mniej ale to wynika już z samej zasady działania 4-suwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 15 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2008 Jako, że dziś ubiłem doszczętnie wsojego Extrima zacząłem myśleć nad Katanką i chciałbym zapytać czy jest trudniejsza w pilotarzu od Extrima. Dodatkowo mam dylemat: napęd elektryczny czy czterotakt. Nie mam wystarczająco mocnego napędu elektrycznego, żeby przetestować. :Mam i ja Katanę S 30 i wyposażyłem ją w silnik Super Tigre .34 śmigło 10/4 CAM PROP . Po wszystkich wzmocnieniach i kilku przeróbkach pod spalinkę waga do lotu to 2100 gr. :crazy: O dziwo lata wyśmienicie :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Jako że już kataną sporo polatałem (i połatałem) dopiszę się ze swoimi (subiektywnymi) spostrzeżeniami do tego wątku. Silnik OS 46 LA na śmigle 12x4 zapewnia wystarczający zapas ciągu. Start modelu po krótkim rozbiegu pionowy do… dokąd go widać, więc do zawisu zapewne wystarczy (jak kto go umie zrobić, ja nie ). Serwa jeśli HS-81 to tylko w wersji MG. Ewentualnie zwykłe tylko w lotkach (tak mam ale zębatki już zmieniałem). Na gazie podobnie, lecz w akcie desperacji włożone mam TP90 i o dziwo nic mu jak dotąd nie jest. Już w fazie budowy proponuję przewidzieć inne rozwiązanie podwozia (moje w wersji z trenera dziś odpadło po raz trzeci, żadne przyglebienie, mała kretowina i wyrwało z przednimi wręgami). Oryginalne przy spalinie raczej się nie sprawdza, przy wadze 1470g do lotu jest za słabe. Idąc za radami z tego wątku oryginalne podwozie zrobiłem ciasno na wcisk. Zapewne przez wibracje w trakcie lotu się wysunęło i uderzyło w statecznik poziomy odrywając połowę (szczęście bez popychacza). I tu kolejne spostrzeżenie; z połową statecznika model lata równie dobrze :wink: , lecz mimo to proponował bym statecznik pionowy wykonać mocniejszy (u mnie obecnie płytka z twardej balsy). Podobna uwaga do płozy, ta też na długo nie wystarczyła. U siebie zastosowałem kółko połączone ze sterem kierunku poprzez sprężynki (prefabrykat f-my Pelikan) Kabina koniecznie na zamek lub inne skuteczne zamocowanie. Nawet czteropunktowe zastosowanie magnesów nie uchroni przed zgubieniem jej w locie. W swojej katanie wyprowadziłem kabel ładowania i zawór tankowania na zewnątrz a kabina jest na wkręcie :twisted: . Całkiem nie głupim pomysłem było by zrobienie w kadłubie jakiejś szuflady na akumulator kilka centymetrów za spływem skrzydła by zapewnić swobodny dostęp i nie doważać ogona. Co do chlapania olejem to zastosowałem u siebie przedłużenie wylotu spalin z tłumika pół metrową aluminiową rurką fi10 z deflektorem na końcu. W przypadku tego silnika nie wpływa to na osiągi a na modelu ani kropli. Mam nadzieję że po kolejnym remoncie (i lotach) innych uwag nie będzie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tosiek_123 Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Co do chlapania olejem to zastosowałem u siebie przedłużenie wylotu spalin z tłumika pół metrową aluminiową rurką fi10 z deflektorem na końcu. Może jakaś fotka ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 16 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2008 Jest i fotka. I wcześniej w innym modelu; http://12309.skawina.com.pl/mak/Poke/2007_09_26/IMG_1501.JPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Ktoś jakiś czas temu pytał o szablony do oklejenia Katany. Wtedy nie posiadałem żadnych zdjęć,a ponieważ właśnie kończę wersje spalinową to mogę pokazać jak mi to wychodzi na folii. Co prawda szablonów nie mam ,ale Katanę okleja mi się bardzo ekonomicznie i po oklejeniu zostają tylko małe ścinki. Zdjęcie z ułożenia do oklejenia serów. (cyferkami oznaczyłem położenie kolejnych części ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 przedłużenie wylotu spalin z tłumika pół metrową aluminiową rurką fi10 z deflektorem na końcu. W przypadku tego silnika nie wpływa to na osiągi :crazy: a :rotfl: to dobre... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boczas Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 przerabialiście natarcie lotki w tym modelu ? jak nie to jakie daliście zawiasy... ? bo ja tak przymierzam lotki do płata i za dużego wychylenia ona na płaskich zawiasach nie ma.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Control Line Model Pilot to niby twój podpis, awatar też fajny i dużo mówiący a zadajesz pytanie jak bys pierwszy model na oczy widział Pewne rzeczy są logiczne i az nei wypada o nie pisać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 20 Czerwca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Lotki szlifujesz w trójkąt i po problemie. Ja w jednym mam zawiasy z dyskietki a w drugim , gdzie za mało zeszlifowałem ,plastiki z zawiasem na "gwozdzik" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 przedłużenie wylotu spalin z tłumika pół metrową aluminiową rurką fi10 z deflektorem na końcu. W przypadku tego silnika nie wpływa to na osiągi :crazy: a :rotfl: to dobre... :roll: http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=6979 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 hehe, jedynie widaca ze modelmaniak przez 2 lata fizyki nie podszlifowal :wink: mysle ze ta rurka moze poprawiac sprawnosc napelniania cylindra, poprzez wzrost cisnienia w wydechu. W rurce isntnieje warstwa przyscienna ktora zwalnia przeplyw gazow podnoszac cisnienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 mysle ze ta rurka moze poprawiac sprawnosc napelniania cylindra, poprzez wzrost cisnienia w wydechu. W rurce isntnieje warstwa przyscienna ktora zwalnia przeplyw gazow podnoszac cisnienie. Uważam, że stosowanie takich rozwiazań pogarsza przewietrzanie cylindra, pogarszajac sprawność jego napełniania. Ta rurka stanowi przeszkodę w szybkim opróżnieniu cylindra ze spalin, tym samym uniemozliwia wykorzystanie maksymalnej jego pojemności do pomieszczenia świeżego ładunku mieszanki paliwowo powietrznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Moim zdaniem moze poprawiac napelnianie, zmniejszajac wyplyw swiezego ladunku razem ze spalinami podczas przeplukiwania. Faktem jest ze ktorys z nas ma racje bo przyplyw mocy z powietrza sie nie bierze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelmaniak Opublikowano 20 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2008 Łukasz, nie mówimy o przyroście mocy bo to jest raczej w tym przypadku niemozliwe... Rozmawiamy o cudzie rzekomego"nie wplywania na osiagi"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.