ali1983 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 taka pompka, że 3-cim wężykiem spaliny wypychają paliwo.
motyl Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 to masz za daleko zbiornik przy wznoszeniu będzie niedolany, a przy nurkowaniu zalany :]
ali1983 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 w modelu Lecha Mirkiewicza zbiornik zamontowany w tym samym miejscu (zdjęcia z kraksy): http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5814&highlight=katana zobaczymy jak się będzie sprawować. najwyżej się zmieni.
motyl Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 w modelu Lecha Mirkiewicza zbiornik zamontowany w tym samym miejscu (zdjęcia z kraksy): chyba jest w tym samym miejscu dopiero po kraksie
Lech Mirkiewicz Opublikowano 3 Stycznia 2010 Opublikowano 3 Stycznia 2010 Witam, czuję się wywołamy do "tablicy" więc spieszę wyjaśnić. Zbiornik przed i po kraksie był w tym samym miejscu bo tylko tu dało się go zamontować w miarę na odpowiednim, niskim poziomie po wycięciu miejsca w tej sklejce( nie tak ja w modelu Marcina na górze). Nie było to niestety najlepsze jego usytuowanie i saito 56 w pozycji bocznej pracował poprawnie do 10 min lotu,potem już miał kaprysy.Kraksa i rekonstrukcja kadłuba pozwoliła na wprowadzenie poprawek konstrukcyjnych ,zwłaszcza pogłębienie domku silnika co umożliwiło zbliżenie zbiornika do silnika na odpowiednim poziomie, w wyniku czego obecny OS52 pracuje bezbłędnie w każdym zakresie obrotów i w każdej pozycji modelu od pełnego do końca paliwa w zbiorniku (150ml). Przy okazji wtrącę swoją opinię. Marcin silnik zdecydowanie za słaby, czekam na recenzję z oblotu i wnioski po oblocie.Pozdrawiam Lech
ali1983 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 oblot...hm za jakieś 4-5miesięcy (brak rozrusznika i paliwa). co do mocowania zbiornika to dokonam poprawek. a co do mocy silnika, to jak już pisałem 3d tym kręcić nie będę, a do spokojnego latania da radę. dzięki za wszystkie odpowiedzi. p.s.: relacja z oblotu napewno będzie.
motyl Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 co do mocowania zbiornika to dokonam poprawek. masz czas to hebluj dziurę i zbiornik jak najbliżej silnika. Cichym standardem w chińskich ARF jest dziura w środku łoża i wręgi silnikowej na wystawienie króćców zbiornika.
ali1983 Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 przyglądałem się wnętrzu katanki i z obserwacji wynika, że zbiornik leżąc na sklejkowej półce (na której jest zamocowany teraz) wejdzie pod wręgę kadłuba, nawet pod sama wręgę ogniową (przesunięcie o jakieś 7cm do przodu).
motyl Opublikowano 4 Stycznia 2010 Opublikowano 4 Stycznia 2010 tylko pamiętaj ze 1/3 wysokości od góry ma być w osi gardzieli gaźnika :]
scandy Opublikowano 8 Lutego 2010 Opublikowano 8 Lutego 2010 1,67kg bez paliwka OS MAX 46AX zbiornik 300ml 2x hs82mg(19gram) na lotki 2x DS821(45gram) na stateczniki U mnie ze wzmocnionym statecznikiem poziomym listwami sosnowymi (wiadomo dlaczego) i wreszcie tak dobrany osprzęt by nie trzeba było dawać ołowiu na ogon. Edit: Poprawiłem link do drugiego zdjęcia. Osa
ali1983 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 2 kilogramowe Katany z Artex-u też latają!!! co zauważyłem w locie: - bez silnika przy tej wadze model spada jak cegła (w 2 locie wypaliłem zbiornik do końca i przez to straciłem tylną goleń, a przedni płaskownik alu się mocno wygiął - sklejkowa "kanapka" z oryginału by nie wytrzymała) - muszę zmienić ustawiania EPA na około 70% i d/r na około 60% przypomnę wyposażenie: silnik asp 25AII, serwa 4x hitec hs 322hd + turnigy tg9e (gaz), odbiornik hitec hfd-08ro waga rtf 1,9kg.
ali1983 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 proszę nie bić mnie za post pod postem!!! 2 kilogramy to jednak dużo, ale do samego startu (pas to minimum 20 metrów). gdy już model się oderwie to jest gitara. wczoraj pokręciłem trochę beczek, lot plecowy i wyjście z niego (ale drążkiem wypchniętym od siebie - przy drążku gazu na 50% katana wychodziła prawie w miejscu do lotu normalnego),lot nożowy (znaczy na boku) a lądowanie... pod wiatr opadała o dziwo jak liść!!! aż się zdziwiłem, bo przy wcześniejszym lądowaniu (co prawda nie pod wiatr) spadała jak cegła. podejrzewam, że zawisu na tym silniku nie zrobi (choć do takich ewolucji jeszcze mi daleko), ale jak narzie wystarczy.
Tomek Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Zdziwił to byś się dopiero jak ujmiesz z Katany 300 g . Wtedy to będzie duże zdiwienie . :rotfl:
ali1983 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Opublikowano 26 Kwietnia 2010 Zdziwił to byś się dopiero jak ujmiesz z Katany 300 g ale z czego tu ująć??? 4x serwa z hs322hd na jakieś turnigy (widziełm na uh z ciągiem 2,5kg) = 80 gram, mniejszy zbiornik (110ml) bo i tak tankuję tylko połowę to jakieś 20gram, folia? oklejałem reklamową to może ze 30-50 gram mniej by wyszło. to daje 130-150 gram. gdzie szukać reszty? z drugiej strony 60gram/dm2 daje możliwość latania też przy trochę mocniejszym wiaterku. p.s.: i już wiem, że jak będę robił następną katanę (chyba forumową 1400mm) to wtedy trochę lżejsze graty się wsadzi i mocniejszy silnik.
Tomek Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 4 serwa 20g = 80 g zamiast 200 Folia to około ok.80g mniej. (Folia reklamowa jest przeraźliwie ciężka) Jakie masz pakiety? Ale nawet tylko to co powyżej , to przepaść, a co do wiatru , no cóż jak będzie mocno wiało to i tak przy lądowaniu szkoda modelu , może wbić w ziemie. :?
ali1983 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Opublikowano 27 Kwietnia 2010 4 serwa 20g = 80 g zamiast 200 80g zamiast 172g. na gaz mam 8 gram e-eky z folią się zgodzę. pakiet odbiornika standard hitec-a 4,8V 1300mAh waga 103 gramy. czyżbyś myślał o li-polu i BEC-u??? mam dualsky 2s 1300mAh ale waży 73g + ubec 15 g to wychodzi prawie to samo. chyba że mniejsza pojemność akku.
Tomek Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2010 Tyle powinno wystarczyć ,abyś odkrył inny model . :wink:
ali1983 Opublikowano 4 Maja 2010 Opublikowano 4 Maja 2010 Katana jednak nie będzie odchudzana. przynajmniej narazie. dziś wykonałem 5 lotów - wszystkie to start z ręki z 5% uniesieniem steru wysokości i to wystarczy na swobodne wznoszenie dopóty dopóki nie chwycę za drążek. a lądowanie tak jak pisałem wcześniej - delikatne opadanie. niestety za jakiś czas czeka mnie wymiana aluminiowego płaskownika na nowy gdyż dziś lądowałem w bardzo niesprzyjających warunkach terenowych - pole po skoszonej kukurydzy.
JASIU Opublikowano 31 Lipca 2010 Opublikowano 31 Lipca 2010 Masz może jakiś filmik nagrany z lotu tej katany ?
ali1983 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Opublikowano 1 Sierpnia 2010 Masz może jakiś filmik nagrany z lotu tej katany ? hm... silnik już sprzedałem, a model po delikatnym kreciku jest do sprzedania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.