Skocz do zawartości

SU 26M 2,21m GoldWing


Rekomendowane odpowiedzi

Może moje myślenie jest błędne , ale skoro silnik i tłumik są na sztywno przymocowane do kadłuba i nie ma między nimi luzu to kolanko jest bezpieczne a generowane drgania są takie same jak drgania silnika ?? wydaje mi się że właśnie kiedy silnik jest na sztywno przymocowany a tłumik na "miękko" to wtedy między nimi powstają duże drgania i to właśnie może powodować pęknięcie kolanka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby tak , w moim Cipmunku mam silnik na sztywno i nic się nie dzieje nawet w czasie pracy silnika na kadłubie nie czuć strasznych wibracji, w Twoich modelach też widziałem silnik zamocowany na sztywno , a to właśnie silnik generuje chyba największe drgania .

 

A myślisz że jeśli na tłumik założę gumę np dwie warstwy dętki i wtedy docisnę obejmą to coś pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie pomoże. Guma nie wytrzyma temperatury.Silniki od jakiegoś czasu mocuje sie na sztywno do kadłuba.Producent DA zaleca nawet takie sztywne mocowanie.Tłumiki mocuje sie elastycznie.Można zamocować na sklejce z wyciętym otworem pod tłumik z luzem około 3mm.Na krawędi otworu umieszcza sie rurki silikonowe, na których opiera sie tłumik.Moim zdaniem o wiele lepszym i trwalszym jest mocowanie na metalowej obejmie , która do kadłuba przykręcona jest na lordach.Takie mocowanie proponuje KS.Ja używam i nic sie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Marek, żadna guma jak już to wężyk silikonowy ok 10mm średnicy.

Moim zdaniem o wiele lepszym i trwalszym jest mocowanie na metalowej obejmie , która do kadłuba przykręcona jest na lordach.Takie mocowanie proponuje KS.Ja używam i nic sie nie dzieje.

 

Do tej pory wstawiałem wręgi z silikonem. Mocowanie tłumików od KS o którym wspomina Marek założyłem w swojej extrze TM i wygląda to tak

Zestaw KS

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Ciasno ale się udało

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba faktycznie muszę to przerobić , osprzęt jeszcze nie zamontowany więc łatwiej teraz to zrobić , a przy okazji znalazłem coś takiego

Dołączona grafika

muszę tylko pomierzyć czy to ustrojstwo się zmieści ...

 

Dzięki za uwagi to mój pierwszy model z takim tłumikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest odpowiednik wręgi, o której pisałem. W moim modelu takie rozwiązanie na długo nie starczało. Silikony sie szybko przecierały i wypadały.Może źle jakoś zrobiłem czy co. Przy takim rozwiązaniu trza uniemożliwić tłumikowi ruch do tyłu, gdyż przy większym gazie wydmuchuje go z teflonowego łącznika.Ja robiłem wspornik z kawałkiem rurki silikonowej i podpierałem tym denko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie można kupić mocowanie od KS ?

 

http://www.krumschei...hop.php?lang=EN a u nas to nie wiem czy gdziesś kupisz. Sprawdź najpierw czy będziesz miał jak zamocować zanim zamówisz.

To jest odpowiednik wręgi, o której pisałem. W moim modelu takie rozwiązanie na długo nie starczało. Silikony sie szybko przecierały i wypadały.Może źle jakoś zrobiłem czy co.

W tego typu mocowaniu ważne jest zeby tłumik był idealnie w osi, jeżeli uciska bardziej na którąś stronę, jest naprężenie to szybko wybija te silikony. To znaczy i tak je wybije ale starczą na dłużej.

Jeżeli dobrze spasujesz mocowanie secrafta to spokojnie da radę. Najwyżej po sezonie czy dwóch wymienisz te sylikony i będzie ok. Zwróć tylko uwagę na średnicę otworu bo musi pasować do twojego tłumika. A jak chcesz taniej to wręgę możesz wyciąć sam np. ze sklejki. Dokupisz do tego rurkę silikonową i masz mocowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się tym mocowanie tak nie stresował. Fakt jak pisze Choina to mocowanie KS jest super sam miałem w yaku ale w poprzednim ze sklejki miałem wręgę z silikonem i nic się nie działo. Jedynie najistotniejsze jest aby to mocowanie wypadało dokładnie w miejscu gdzie tłumik ma wzmocniony płaszcz aby nie uległ zniszczeniu.... uważam że to co pokazałeś sparcrafta jest levell wyżej od tych sklejkowych wręg więc nie będzie problemu...

 

Jedna uwaga co do mocowania KS najlepiej się sprawdzi jak silnik jest połączony tak jak u Choiny sztywnym kolankiem bo u mnie na giętym (takie elastyczne) powodowało że tłumik zmieniał kąt w pionie i opierał się o kadłub i trzeba było co jakiś czas poprawiać....... :)

 

tak ja myślę........ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymyśliłem sobie trochę inny sposób zamocowania canistra przy użyciu wibroizolatorów takich jak w mocowaniu KS w sumie zasada mocowania ta sama tylko bez obejmy trzymającej tłumik , zamiast niej do tłumika zostaną przyspawane dwa uchwyty ( ala skrzydełka ) do nich przykręcone będą poduszki i całość zamocowana do górnej półki nad tłumikiem ( gruba sklejka spokojnie wytrzyma) . Myślę że w ten sposób problem wysuwania , wypychania tłumika zostanie rozwiązany a i elementów mniej - mniejsza waga . Jutro pewnie będą fotki ...

 

A jeszcze mam pytanie o zbiornik paliwa w modelu jest chyba litrowy , myślę że 0,5l spokojnie wystarczy ?? Myślę o zamontowaniu takiego

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamontowany , może nie jest zbyt estetycznie ale powinno spełnić swoje zadanie , zastosowałem trochę inne poduszki bo te z wcześniejszych zdjęć były za wysokie .

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

A czy ten tłumik doda na tyle mocy silnikowi żeby zrekompensować jego nie małą wagę ? czy tylko poprawi dźwięk pracującego silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie moc będzie większa. W Yaku 54 miałem kanister KS i było nieźle.Po wymianie na puszkę model zrobił sie bardziej dynamiczny. Tylko pierdzi okrutnie. Yak ważył 7770 g z kanistrem a z puszką nie ważyłem , ale pewnie z 7400 g. Wychodzi na to , że w modelach na 50 ccm ważniejsza jest masa . Tylko,że ja mam silnik 50ccm a Ty troszkę większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.