choina Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Cześć. Tłumik ma mocowanie na sztywno? Jezeli tak to musisz to zmienić bo wibracje będą szły w kadłub a jest też duża szansa, że pęknie ci kolano na spawie.
maciej1977 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 Może moje myślenie jest błędne , ale skoro silnik i tłumik są na sztywno przymocowane do kadłuba i nie ma między nimi luzu to kolanko jest bezpieczne a generowane drgania są takie same jak drgania silnika ?? wydaje mi się że właśnie kiedy silnik jest na sztywno przymocowany a tłumik na "miękko" to wtedy między nimi powstają duże drgania i to właśnie może powodować pęknięcie kolanka ?
choina Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Wibracje musza się gdzieś rozejść. Po to się stosuje amortyzatory bo inaczej przejmie je kadłub. Zreszta jak by było tak jak piszesz to nikt by sobie nimi nie zaprzątał głowy.
maciej1977 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 Niby tak , w moim Cipmunku mam silnik na sztywno i nic się nie dzieje nawet w czasie pracy silnika na kadłubie nie czuć strasznych wibracji, w Twoich modelach też widziałem silnik zamocowany na sztywno , a to właśnie silnik generuje chyba największe drgania . A myślisz że jeśli na tłumik założę gumę np dwie warstwy dętki i wtedy docisnę obejmą to coś pomoże ?
esceta Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Nic to nie pomoże. Guma nie wytrzyma temperatury.Silniki od jakiegoś czasu mocuje sie na sztywno do kadłuba.Producent DA zaleca nawet takie sztywne mocowanie.Tłumiki mocuje sie elastycznie.Można zamocować na sklejce z wyciętym otworem pod tłumik z luzem około 3mm.Na krawędi otworu umieszcza sie rurki silikonowe, na których opiera sie tłumik.Moim zdaniem o wiele lepszym i trwalszym jest mocowanie na metalowej obejmie , która do kadłuba przykręcona jest na lordach.Takie mocowanie proponuje KS.Ja używam i nic sie nie dzieje.
choina Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Tak jak napisał Marek, żadna guma jak już to wężyk silikonowy ok 10mm średnicy. Moim zdaniem o wiele lepszym i trwalszym jest mocowanie na metalowej obejmie , która do kadłuba przykręcona jest na lordach.Takie mocowanie proponuje KS.Ja używam i nic sie nie dzieje. Do tej pory wstawiałem wręgi z silikonem. Mocowanie tłumików od KS o którym wspomina Marek założyłem w swojej extrze TM i wygląda to takZestaw KS Ciasno ale się udało
esceta Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 No właśnie o takie coś chodzi.Jadna uwaga nieśmiała : na nakrętki mocujące nakręć jeszcze samokontrujące.Dopóki tak nie zrobiłem to sie luzowały po 30 lotach.
choina Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Jak byś zgadł bo wczoraj musiałem od nowa przykręcać jeden tłumik Dam jeszcze po jednej nakrętce tak jak radzisz. Na zdjęciu nakrętki są bez teflonu bo były przykręcone tymczasowo.
esceta Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Ja dałem zwykłe na klej do śrub i na to samokontrujące( może ten plastik w nakrętkach to teflon,ale wątpię)
maciej1977 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 chyba faktycznie muszę to przerobić , osprzęt jeszcze nie zamontowany więc łatwiej teraz to zrobić , a przy okazji znalazłem coś takiego muszę tylko pomierzyć czy to ustrojstwo się zmieści ... Dzięki za uwagi to mój pierwszy model z takim tłumikiem
esceta Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 To jest odpowiednik wręgi, o której pisałem. W moim modelu takie rozwiązanie na długo nie starczało. Silikony sie szybko przecierały i wypadały.Może źle jakoś zrobiłem czy co. Przy takim rozwiązaniu trza uniemożliwić tłumikowi ruch do tyłu, gdyż przy większym gazie wydmuchuje go z teflonowego łącznika.Ja robiłem wspornik z kawałkiem rurki silikonowej i podpierałem tym denko.
maciej1977 Opublikowano 18 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2012 gdzie można kupić mocowanie od KS ?
choina Opublikowano 18 Czerwca 2012 Opublikowano 18 Czerwca 2012 gdzie można kupić mocowanie od KS ? http://www.krumschei...hop.php?lang=EN a u nas to nie wiem czy gdziesś kupisz. Sprawdź najpierw czy będziesz miał jak zamocować zanim zamówisz.To jest odpowiednik wręgi, o której pisałem. W moim modelu takie rozwiązanie na długo nie starczało. Silikony sie szybko przecierały i wypadały.Może źle jakoś zrobiłem czy co.W tego typu mocowaniu ważne jest zeby tłumik był idealnie w osi, jeżeli uciska bardziej na którąś stronę, jest naprężenie to szybko wybija te silikony. To znaczy i tak je wybije ale starczą na dłużej.Jeżeli dobrze spasujesz mocowanie secrafta to spokojnie da radę. Najwyżej po sezonie czy dwóch wymienisz te sylikony i będzie ok. Zwróć tylko uwagę na średnicę otworu bo musi pasować do twojego tłumika. A jak chcesz taniej to wręgę możesz wyciąć sam np. ze sklejki. Dokupisz do tego rurkę silikonową i masz mocowanie.
wichercat Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Ja bym się tym mocowanie tak nie stresował. Fakt jak pisze Choina to mocowanie KS jest super sam miałem w yaku ale w poprzednim ze sklejki miałem wręgę z silikonem i nic się nie działo. Jedynie najistotniejsze jest aby to mocowanie wypadało dokładnie w miejscu gdzie tłumik ma wzmocniony płaszcz aby nie uległ zniszczeniu.... uważam że to co pokazałeś sparcrafta jest levell wyżej od tych sklejkowych wręg więc nie będzie problemu... Jedna uwaga co do mocowania KS najlepiej się sprawdzi jak silnik jest połączony tak jak u Choiny sztywnym kolankiem bo u mnie na giętym (takie elastyczne) powodowało że tłumik zmieniał kąt w pionie i opierał się o kadłub i trzeba było co jakiś czas poprawiać....... tak ja myślę........
maciej1977 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 19 Czerwca 2012 wymyśliłem sobie trochę inny sposób zamocowania canistra przy użyciu wibroizolatorów takich jak w mocowaniu KS w sumie zasada mocowania ta sama tylko bez obejmy trzymającej tłumik , zamiast niej do tłumika zostaną przyspawane dwa uchwyty ( ala skrzydełka ) do nich przykręcone będą poduszki i całość zamocowana do górnej półki nad tłumikiem ( gruba sklejka spokojnie wytrzyma) . Myślę że w ten sposób problem wysuwania , wypychania tłumika zostanie rozwiązany a i elementów mniej - mniejsza waga . Jutro pewnie będą fotki ... A jeszcze mam pytanie o zbiornik paliwa w modelu jest chyba litrowy , myślę że 0,5l spokojnie wystarczy ?? Myślę o zamontowaniu takiego
darkarll Opublikowano 19 Czerwca 2012 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Zwykle zakładałem 650ml bo przy lataniu programu F3M pali zdecydowanie więcej , ale do 3D 0,5 wystarczy .
maciej1977 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 20 Czerwca 2012 Mocowanie tłumika zrobione , pozostaje zamontowanie w modelu
esceta Opublikowano 20 Czerwca 2012 Opublikowano 20 Czerwca 2012 Tłumik dość znacznie się rozgrzewa a aluminium dobrze przewodzi ciepło. Cosik mnie sie widzi, że lordy nie wytrzymają takiej temperatury.Chyba musisz jakieś podkładki izolacyjne zastosować.
maciej1977 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2012 Zamontowany , może nie jest zbyt estetycznie ale powinno spełnić swoje zadanie , zastosowałem trochę inne poduszki bo te z wcześniejszych zdjęć były za wysokie . A czy ten tłumik doda na tyle mocy silnikowi żeby zrekompensować jego nie małą wagę ? czy tylko poprawi dźwięk pracującego silnika ?
esceta Opublikowano 21 Czerwca 2012 Opublikowano 21 Czerwca 2012 Teoretycznie moc będzie większa. W Yaku 54 miałem kanister KS i było nieźle.Po wymianie na puszkę model zrobił sie bardziej dynamiczny. Tylko pierdzi okrutnie. Yak ważył 7770 g z kanistrem a z puszką nie ważyłem , ale pewnie z 7400 g. Wychodzi na to , że w modelach na 50 ccm ważniejsza jest masa . Tylko,że ja mam silnik 50ccm a Ty troszkę większy.
Rekomendowane odpowiedzi