Paweł Rzedzicki Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Trzeci lot mojego nowego cacuszka Silnik saito 125, smiglo apc 16x6. Akurat tu z generatorami, ale lepiej lata bez nich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tikicaca Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 generatory zmniejszaja opor indukcyjny plata(cos jak winglety), ale w takiej formie jak sa w tym modelu (plaskie bez plynnego przejscia z plata) powstaje dodatkowo opor turbulentny, oraz opor profilowy samego generatora ktory jest plaska plytka, dla ktorej opor moze wynosic tyle samo co dla calego skrzydla !! Z punktu widzenia aerodynamiki takie generatory wiecej szkodza jak daja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Tyle że zadaniem tego ustrojstwa nie jest zmniejszanie oporu aerodynamicznego a jego wzrost jest tu rzeczą drugorzędną - mają pomóc w lotach nożowych i wszędzie tam gdzie potrzebna jest dodatkowa siła nośna w takiej pozycji modelu - jak to się sprawdza w praktyce to już inna historia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 15 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 W nozu ich pomoc jest minimalna, natomiast powoduje kolysanie modelu. Ta sama figura bez SFG wychodzi duzo plynniej i precyzyjniej. Moc genetatorow widac podczas harriera i windy- praktycznie do zera eliminuja potrzebe powstrzymywania modelu przed machaniem skrzydlami. W planach mam wykonanie generatorkow w stylu duzej katany Silvestriego- nie sa tak pokraczne a dodatkowo obejmuja cala koncowke plata co wydaje mi sie bardziej istotne niz ich powierzchnia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kareks Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 A to dziwne z tymi generatorami u nas na lotnisku sa dwie i dwoch pilotow mowi ze rewelka, acz kolwiek byly problemy z geometria skrzydel w jednym przypadku czasem sa problemy z katami zaklinowania moze stad to machanie. Kolega u nas lata jednak bardziej 3D w sumie do tego jest ten model, silnik Yamada 110 w nozu idzie jak po sznurku i nie potrzeba tak mocno wpsomagac sobie ogonem. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 ja sobie dorobiłem do funtany takie generatory bo miałem problem z lotem nozowym i jest rewelacja ster kierunku jest teraz bardzo skuteczny bez problemu model wychodzi z zylety w pion po prostu powietrze z dolnej czesci płata nie przechodzi w na góre . Skrzydło jest zakonczone na ostro i powstaja duże zawirowania generatory skutecznie temu zapobiegają To nowe generatory które wprowadził Sebastianoi Silvestri i to naprawde działa sam sie przekonałem i polecam http://www.tachometer.sk/modelhobby/image/exfc_2007/exfc_176.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 rozmawiałem niedawno z Maćkiem z Lublina , mówił że sprzedał model do Gdańska , no i widze teraz gdzie trafił , mam funtane 90 z takim samym silnikiem i śmigłem no i oczywiście podzielam twój zachwyt tym modelem , jest to chyba najlepszy model w swojej klasie , napewno będziesz zadowolony z zakupu , ja osobiście nie bawie się w żadne generatory , pewnie coś to daje skoro ludzie je montują , ale model i bez nich lata perfekcyjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Ale chyba przyznasz ze w funtanie 90 brakuje steru kierunku w zylecie tzn nie jest na tyle skuteczny zeby przejsc do pionu. Paweł jeżeli jestes zadowolony ze skutecznosci steru kierunku to szkoda czasu na generatory Funtana 100 to poprawiona 90 i jestem przekonany ,że producent poprawił wszystkie niedociagniecia które wyszły w praniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 No model jak narazie zrobil na mnie superpozytywne wrazenie. Bylo kilka lotow i zadnych niemilych niespodzianek. Jestem mega zadowolony, model leci jak po sznurku, pieknie reaguje na stery i jest bardzo przewidywalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 19 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 no tak faktycznie moja funtanka z żyletki do pionu nie przejdzie ale wcale nie jestem do końca przekonany że wynika to ze złej konstrukcji modelu , po pierwsze mam serwo 6,5kg na kierunku a funtana ponoć wymaga o wiele silniejszego , no i saito 125 tak naprawde nie daje wystarczającej mocy ,najlepszym silnikiem jaki zalecany jest do tego modelu YS 110 lekki i mocny , silnika pewnie już nie zmienie ale w przyszłym roku zmienie serwo na silniejsze , może coś to wyjaśni , a tak na marginesie to polecam filmy z lotu funtaną90 w wykonaniu Kyle Woyshnis (Alien) są tam loty żyletą , wolne na dużym kącie , w jednym locie model schodzi tak nisko że zaczepia lotką o asfalt , część lotki wyrywa się a model leci dalej .oglądałem dokładnie funtane 90 i 100 i jedyna różnica jaką zauważyłem jest zmieniony profil skrzydła , chociaż może się myle moja funtanka na pikniku w Nowym Targu 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 19 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2007 Profil to jedno a przesuniecie platow w tyl kadluba w celu lepszego wywazenia z mniejszymi silnikami to drugie. Dzieki temu wlasnie model lepiej idzie na zylecie bo wzgledem kabinki czyli najwyzszego miejsca kadluba SC jest blizej. Cienki profil stawia mniejsze opory w zylecie. Nie wazylem swojej ale wyglada na to ze to dosc lekki egzemplarz bo bez zadnego balastu wywaza sie z pakietem na rurce od skrzydel. Moze dlatego tak swietnie smiga na nozu. Nawet bez zamontowanych SFG podczas normalnej zylety tylko inimalnie wychylam ster kierunku, mocniejszy ruch drazkiem powoduje ostre wyhamowanie modelu i albo dodam gazu i pojdzie w gore albo powalcze przepustnica i utrzymam high alfa knife edge Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 Darek jak wyszła twoja Funtana wagowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 24 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2007 moja waży 3,8 kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 28 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 Kolejne wygibasy http://video.google.pl/videoplay?docid=-3535252138012911139&hl=pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 28 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2007 hehe no modelik laleczka to i latanko asekuracyjne :wink: Ale widac po lotach drzemiący w modelu potencjał :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 29 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2007 Start super, taki agresywny :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PITER Opublikowano 30 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2008 WITAM !!! Mam zamiar kupić taki model i mam pytanie czy ten silnik SAITO 125 jest wystarczający do latania tym modelem akrobacji 3D , czy lepiej włożyć coś większego np SAITO 150. Bo silnik też będę musiał kupić do modelu więc lepiej się dowiedzieć i nie kupić za małego silnika. Pozdrawiam Piotrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomisław Piotr Opublikowano 31 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2008 Pytanie do Pawła o filmy, czy były robione ta samą kamerą? Bo dzieli je przepaść w jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.