Skocz do zawartości

Moja nowa Funtanka x100


Paweł Rzedzicki

Rekomendowane odpowiedzi

generatory zmniejszaja opor indukcyjny plata(cos jak winglety), ale w takiej formie jak sa w tym modelu (plaskie bez plynnego przejscia z plata) powstaje dodatkowo opor turbulentny, oraz opor profilowy samego generatora ktory jest plaska plytka, dla ktorej opor moze wynosic tyle samo co dla calego skrzydla !! Z punktu widzenia aerodynamiki takie generatory wiecej szkodza jak daja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że zadaniem tego ustrojstwa nie jest zmniejszanie oporu aerodynamicznego a jego wzrost jest tu rzeczą drugorzędną - mają pomóc w lotach nożowych i wszędzie tam gdzie potrzebna jest dodatkowa siła nośna w takiej pozycji modelu - jak to się sprawdza w praktyce to już inna historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nozu ich pomoc jest minimalna, natomiast powoduje kolysanie modelu. Ta sama figura bez SFG wychodzi duzo plynniej i precyzyjniej. Moc genetatorow widac podczas harriera i windy- praktycznie do zera eliminuja potrzebe powstrzymywania modelu przed machaniem skrzydlami. W planach mam wykonanie generatorkow w stylu duzej katany Silvestriego- nie sa tak pokraczne a dodatkowo obejmuja cala koncowke plata co wydaje mi sie bardziej istotne niz ich powierzchnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to dziwne z tymi generatorami u nas na lotnisku sa dwie i dwoch pilotow mowi ze rewelka, acz kolwiek byly problemy z geometria skrzydel w jednym przypadku czasem sa problemy z katami zaklinowania moze stad to machanie. Kolega u nas lata jednak bardziej 3D w sumie do tego jest ten model, silnik Yamada 110 w nozu idzie jak po sznurku i nie potrzeba tak mocno wpsomagac sobie ogonem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja sobie dorobiłem do funtany takie generatory bo miałem problem z lotem nozowym i jest rewelacja ster kierunku jest teraz bardzo skuteczny bez problemu model wychodzi z zylety w pion po prostu powietrze z dolnej czesci płata nie przechodzi w na góre . Skrzydło jest zakonczone na ostro i powstaja duże zawirowania generatory skutecznie temu zapobiegają

1040ee4d90772760m.jpg

 

To nowe generatory które wprowadził Sebastianoi Silvestri i to naprawde działa sam sie przekonałem i polecam http://www.tachometer.sk/modelhobby/image/exfc_2007/exfc_176.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozmawiałem niedawno z Maćkiem z Lublina , mówił że sprzedał model do Gdańska , no i widze teraz gdzie trafił , mam funtane 90 z takim samym silnikiem i śmigłem no i oczywiście podzielam twój zachwyt tym modelem , jest to chyba najlepszy model w swojej klasie , napewno będziesz zadowolony z zakupu , ja osobiście nie bawie się w żadne generatory , pewnie coś to daje skoro ludzie je montują , ale model i bez nich lata perfekcyjnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale chyba przyznasz ze w funtanie 90 brakuje steru kierunku w zylecie tzn nie jest na tyle skuteczny zeby przejsc do pionu.

 

Paweł jeżeli jestes zadowolony ze skutecznosci steru kierunku to szkoda czasu na generatory Funtana 100 to poprawiona 90 i jestem przekonany ,że producent poprawił wszystkie niedociagniecia które wyszły w praniu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak faktycznie moja funtanka z żyletki do pionu nie przejdzie ale wcale nie jestem do końca przekonany że wynika to ze złej konstrukcji modelu , po pierwsze mam serwo 6,5kg na kierunku a funtana ponoć wymaga o wiele silniejszego , no i saito 125 tak naprawde nie daje wystarczającej mocy ,najlepszym silnikiem jaki zalecany jest do tego modelu YS 110 lekki i mocny , silnika pewnie już nie zmienie ale w przyszłym roku zmienie serwo na silniejsze , może coś to wyjaśni , a tak na marginesie to polecam filmy z lotu funtaną90 w wykonaniu Kyle Woyshnis (Alien) są tam loty żyletą , wolne na dużym kącie , w jednym locie model schodzi tak nisko że zaczepia lotką o asfalt , część lotki wyrywa się a model leci dalej .oglądałem dokładnie funtane 90 i 100 i jedyna różnica jaką zauważyłem jest zmieniony profil skrzydła , chociaż może się myle

 

moja funtanka na pikniku w Nowym Targu 2007

053318e7488f7861.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Profil to jedno a przesuniecie platow w tyl kadluba w celu lepszego wywazenia z mniejszymi silnikami to drugie. Dzieki temu wlasnie model lepiej idzie na zylecie bo wzgledem kabinki czyli najwyzszego miejsca kadluba SC jest blizej. Cienki profil stawia mniejsze opory w zylecie. Nie wazylem swojej ale wyglada na to ze to dosc lekki egzemplarz bo bez zadnego balastu wywaza sie z pakietem na rurce od skrzydel. Moze dlatego tak swietnie smiga na nozu. Nawet bez zamontowanych SFG podczas normalnej zylety tylko inimalnie wychylam ster kierunku, mocniejszy ruch drazkiem powoduje ostre wyhamowanie modelu i albo dodam gazu i pojdzie w gore albo powalcze przepustnica i utrzymam high alfa knife edge :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

WITAM !!!

 

Mam zamiar kupić taki model i mam pytanie czy ten silnik SAITO 125 jest wystarczający do latania tym modelem akrobacji 3D , czy lepiej włożyć coś większego np SAITO 150. Bo silnik też będę musiał kupić do modelu więc lepiej się dowiedzieć i nie kupić za małego silnika.

 

Pozdrawiam Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.