Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak jak w temacie, jaki model mógłbym zbudować, żeby można było nim latać podczas mocnych wiatrów?

Opublikowano

Ale chyba za dużo oczekujesz podając za mało danych. Chodzi o szybowiec, silnikowy? "Duże wiatry" to dla ciebie wiatr o jakiej prędkości w m/s ? Latałem na jesieni i w zimie latajacym skrzydłem ok 160cm rozp, 1,5kg masy napędzanym silnikiem pobierajacym ponad 460 W. Wiało z siłą 11-13 m/s dało radę ale to już nie jest rekreacyjne latanie zwłaszcza gdy słyszysz dżwięk odcinanego napięcia silnika, a model jest z 200m od ciebie i to pod wiatr...Albo gdy model cofa się gdy drążek gazu jest w pozycji lekko ponad 50% maxa. O takim lataniu mówisz czy czy chodzi o jeszcze większą extremę :o

Opublikowano

napęd elektryczny, jestem totalnie początkującym więc motoszybowiec, niestety nie potrafie określić prędkości wiatru o jaki mi chodzi, ale głównie o taki który czuć, że troche wieje. Nie mówie tu oczywiście o taki od którego głowe urywa, ale mimo wszystko troche większy. Czy toto-2 dałby radę?

Opublikowano

Po pierwsze jak jeszcze nie latasz, albo dopiero zaczynasz to latasz najlepiej w bezwietrzne dni aż nie załapiesz co i jak. Szkoda modeli. Po drugie pierwszy model do nauki a nie na mocny wiatr. Jak załapiesz i już nie będziesz rozbijał modeli to wówczas możesz myśleć o silnym wietrze i odpowiednim do takich warunków modelu.

Wiatr do 2 m/s na samym początku. Jak nie wiesz jaki wiatr wieje to są specjalne mierniki za niewielkie pieniądze. Ale moim zdaniem nie potrzeba bo po rozbiciu pierwszego modelu :) będziesz już wyczuwał wiatr.

Opublikowano

ok dzięki, narazie staram się jak najbardziej swoją wiedze rozbudowywać, a tak, żeby nie zaśmiecać to jeżeli model nie chce lecieć po starcie z ręki (spada po 2-3m przy gazie na maxa) to może oznaczać, że pakiet jest już słaby i trzeba ładować? czy może mieć na to wpływ, że jedno skrzydło było klejone po złamaniu?

Opublikowano

Powodów może być kilka; słaby już pakiet ( rozładowany lub " długowieczny") lub za ciężki na dziób, zmiana smigła itp. Przykład drugi to np efekt żle ustalonego punktu SC. Wcześniej startował prawidłowo?

Opublikowano

napęd elektryczny, jestem totalnie początkującym więc motoszybowiec, niestety nie potrafie określić prędkości wiatru o jaki mi chodzi, ale głównie o taki który czuć, że troche wieje.

 

Phoenix 2000. Na początku oczywiście daruj sobie jakikolwiek wiatr, bo to dodatkowy czynnik zwiększający i tak duże przy pierwszych lotach prawdopodobieństwo kreta. Jak nauczysz się latać przy dobrej pogodzie, to ten model nieco doważony daje sobie radę z wiatrem ~7m/s (tzn ja na tyle się odważyłem, model zapewne potrafi więcej w rękach dobrego pilota). A wiatr "taki który czuć, że troche wieje" to może być jakieś 3-4m/s ;-)

Opublikowano

tak, wcześniej normalnie startował, na początku chwilke opadał, ale za chwilę wzbijał się w górę normalnie.

Opublikowano

A nie czujesz (słyszysz) że silnik inaczej dźwięczy. Nie ma równego wysokiego dźwięku tylko niski buczący.

Jeśli tak to naładuj pakiet.

A ile na tym pakiecie wylatałeś.? Czy był kret?

Przyczyn może być kilka. Uszkodzony silnik, coś z regulatorem, oś silnika krzywa ale tu to model od razu dostał by drgawek.

Więcej informacji!!!

Opublikowano

wydaje mi się, że dźwięk jest nadal taki sam ale trzymając model w rękach, tak jakby ciąg był mniejszy, ale nie jestem w 100% pewien, nie latałem zbyt długo na pakiecie bo był kret i musiałem kleić, ale nie ładowałem pakietu wcześniej. Wątpie, zeby silnik był uszkodzony ponieważ nigdzie nim nie uderzyłem (jest to silnik pchający) jak narazie ucierpiał nos i skrzydło.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.