Skocz do zawartości

Z czego zrobić nietypowy zbiornik paliwa?


Jerzy Mercik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam - delikatnie mówiąc - deficyt przestrzeni pod maską silnika, gdzie muszę upchnąć zbiornik paliwa (benzyna). Żadna typówka nie wchodzi w grę. Pytanie: Czy można sobie polutować np z blachy ocynkowanej lub miedzianej zbiornik uszyty "na miarę". Czy cyna, ocynk, miedź... jak to się zachowuje w kontakcie z benzyną i olejem? Ma ktoś takie doświadczenia?

Pozdrawiam

Brtz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adrian,

Czy mógłbyś rozwinąć wątek spawania płytek PE? Gdzie to kupić? Czy można pozyskać np. ze zużytych kanistrów po płynie do spryskiwaczy? Czym to "spawać" jak mówisz? Jest jakiś specjalny sprzęt do tego, czy jakoś lutownicą? kapać z paska PE? Nigdy tego nie robiłem, poza zalewaniem w dawnych czasach ślizgów nart woreczkami foliowymi...

Pozdro

Brtzilla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymaga to nagrzewnicy punktowej na gorące powietrze i lasek tworzywa jako spoiwo.

Najszybciej coś takiego zrobią w warsztacie samochodowym, specjalizującym się w naprawie elementów plastikowych (zderzaków).

Cześć tworzyw się klei, część spawa. Wg fachowców, poprawnie pospawany element z tworzywa jest równie mocny jak monolit.

Problem polega na kontroli temperatury w miejscu spawania. Nie może być ani za niska, ani za wysoka.

 

Sam tego nigdy nie robiłem, więc dużo nie pomogę.

 

A płytki z PE można kupić w sieci. na upartego i butelki PET się nadadzą.] jako surowiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam metody "spawania" do wykonania zbiornika paliwowego.

Faktycznie tworzywa można łaczyć termicznie, ale polega to na ich zgrzewaniu - nagrzewa się obie łączone części (grzałkami rozgrzanymi do temp. ok 240-270C), a następnie elementy ściska się ze sobą. Taka spoina ma wytrzymałość materiału rodzimego i jest szczelna.

Taka technologia łączenia tworzyw jest stosowana powszechnie w produkcji samochodowych układów paliwowych.

Wymaga jednak dość precyzyjnej kontroli temperatury nagrzewania, aby nie doprowadzić do degeneracji tworzywa.

Metody nagrzewania gorącym powietrzem można używać do łączenia tworzywa, ale bardzo trudno uzyskać prawidłową i szczelną spoinę.

Proponuję albo lutowanie - może być również blacha mosiężna - tylko lutownica o odpowiedniej mocy, albo skorzystaj z podpowiedzi armanda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.