Skocz do zawartości

okrywanie skyloftem


F16

Rekomendowane odpowiedzi

SKYLOFT –jest to jakby nietkane naturalne nylonowe włókno wytworzone z polimerów. Jest lekki, mocny i naturalny (nie ma często dodawanych składników dla wykończenia materiału). Jest wykonany tak aby kilka pokryć lakierem wystarczyło aby go w całości przykryć. SKYLOFT posiada zasadniczą zaletę przy pokrywaniu modeli. Jest czuły na wilgoć. SKYLOFT zwiększa swoja powierzchnie gdy go moczysz, następnie kurczy się do oryginalnych rozmiarów gdy wysycha. Nie kurczy się tak jak bawełna czy też jedwab. On po prostu zmienia rozmiary wraz z stopniem wilgoci. Zatem, SKYLOFT powinien zawsze być stosowany na mokro. Wtedy gdy wyschnie otrzymasz fajne, gładkie pokrycie. Spróbuj tej metody dla przykrycia i wykończenia jako szybki i prosty sposób na najgładsze wykończenie jakie kiedykolwiek widziałeś:

 

Pokrycie:

 

Wygładź powierzchnie i pokryj 2-3 warstwami lakieru. Wygładź delikatnie za pomocą papieru o miałkości 320.

Wytnij kawałek SKYLOFT dla powierzchni która będzie przykryta z marginesem kilkunastu milimetrów naokoło.

Połóż SKYLOFT na powierzchnie, wygładź i zwilż wodą za pomocą spryskiwacza (butelka po płynie do mycia okien).

Pociągnij pofałdowania i wygładź za pomocą wilgotnej gąbki. Jeśli utrzymasz SKYLOFT mokry, to będzie się trzymał powierzchni czy też ramy i zostanie tam gdzie go przyłożyłeś.

Teraz polakieruj pasek dookoła powierzchni o szerokości 1in (2,54cm), tak aby przesiąkł przez SKYLOFT. Użyj rozrzedzonego lakieru aby uzyskać normalna do malowania pędzlem konsystencję. Pocieranie polakierowanej powierzchni (krawędzi) palcem wpłynie na przesiąkanie lakieru przez SKYLOFT, polepszając przywieranie i przyspieszając schnięcie.

Obetnij wystające z brzegów kawałki. Polakieruj je za pomocą palca aby zmusić SKYLOFT do przylgnięcia do powierzchni.

 

 

Dodatkowe informacje podczas pokrywania:

 

Zwróciliśmy uwagę na to że zdarzyło się klika przypadków gdzie modelarze doświadczyli fałdowania podczas pokrywania SKYLOFT. Pamiętaj że SKYLOFT jest w 100% nylonem i jest bardzo wrażliwy na wilgotność. To może być użyte jako zaleta w uzyskiwaniu gładkiego pokrycia ale może również powodować fałdowanie jeśli SKYLOFT jest w niewłaściwy sposób stosowany. Dla osiągnięcia najlepszych wyników, proszę przeczytaj instrukcje i dodatkowo obserwuj:

Po zmoczeniu SKYLOFT odczekaj 5-6 min aby wilgoć została całkowicie wchłonięta. Zaobserwujesz że SKYLOFT rośnie jako, że absorbuje wilgoć. Niektórzy modelarze mówią nam, że całkowicie moczą SKYLOFT w wiadrze wody przed położeniem na powierzchnie.

Uszczelnij/przyklej jedynie ramę z powierzchni do pokrycia. Pozwól by środkowa/wewnętrzna powierzchnia wyschła całkowicie (kilka godzin lub też lepiej pozostawić na całą noc przed dalszymi etapami). Zauważ jak przylegający/obcisły robi się SKYLOFT gdy wysycha.

Następnie pokryj część środkową za pomocą rozcieńczonego lakieru (1/2lakieru – 1/2rozcieńczalnika) dla pierwszej czy też dwóch pierwszych warstw.

Pozwól aby każda z warstw lakieru wyschła przed położeniem następnej.

 

 

Wykończenie:

 

Połóż dwie lub trzy warstwy lakieru. Zazwyczaj tyle wystarczy do wypełnić SKYLOFT.

Wygładź za pomocą papieru 400. Nie przejmuj się małymi kłaczkami/meszkiem czy też kilkoma pozostawionymi włoskami na tym etapie, ale jeśli masz wystarczająca ilości lakieru pokryj raz jeszcze.

Pokryj dwie warstwy sprejem samochodowym (do gruntowania-primer). Musisz uplastycznić primer za pomocą FLEX-ALL lub też za pomocą jakiegoś odpowiednika w przeciwnym wypadku warstwa wykończeniowa popęka. Zetrzyj większość primera papierem ściernym (400), zostawiając gładką powierzchnie. Nie przejmuj się małymi meszkami – pozbędziesz się ich później.

Wysprejuj 4 warstwy samochodowym lakierem akrylowym. Akryl również musi być uplastyczniony FLEX-ALLem. Pozwól na wyschnięcie przez noc.

Wygładź zmoczonym papierem ściernym (400). Teraz powierzchnia naprawdę zaczyna się robić gładka. W końcu pozbyliśmy się meszków i kłaków.

Wyczyść powierzchnie dokładnie i wysprejuj ostatnią warstwę aby przywrócić połysk. Jeśli zrobisz to dobrze to nie będziesz musiał usuwać/wycierać ostatniej warstwy.

Nałóż dodatkowe kolory które sobie zaprojektowałeś. Nie nakładaj za dużej warstwy spreju i wykończysz prace z bardzo cienką ale gładką i błyszczącą powierzchnią.

 

 

Inne wykończenie takie jak zwykłe nakładanie lakieru pędzlem również bardzo dobrze spisuje się na SKYLOFT. W zasadzie, dokładna praca pozwoli na zmniejszenie porowatości co zmniejszy ilość koniecznych pokryć czyli zużycia lakieru. Jedna uwaga – pamiętaj że SKYLOFT jest czuły na wilgoć. Nie lakieruj gdy jest wysoka wilgotność powietrza lub w pokoju w dużą wilgotnością. SKYLOFT może się pofałdować i pomimo polakierowania odbarwi się. Kiedy ostatnia warstwa wyschnie wilgoć nie jest już problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Pokryj dwie warstwy sprejem samochodowym (do gruntowania-primer). Musisz uplastycznić primer za pomocą FLEX-ALL lub też za pomocą jakiegoś odpowiednika

Właśnie mam zamiar kupować sky loft i wszystkie potrzebna rzeczy do okrycia modelu, ale mam pytanie gdzie można kupić takie środki jak primer lub FLEX-ALL lub jakieś odpowiedniki, przepraszam ale w ogóle się na tym nieznam i nie wiem nawet dokońca co to jest FLEX-ALL i w jakim sklepie tego szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wybrałem primer formy motip w areozolu ale w żadnym sklepie nie mają Flex-all ani żadnego innego środka zwiększającego elastyczność, gdzie można kupić Flex-all lub jakiś odpowiednik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 2 miesiące temu...

Wiem że trochę bawię się w górnika, ale w necie jest stosunkowo mało informacji o skylofcie, więc odpowiem Robetrowi jak ja to robiłem: najpierw dość mocno psikałem skyloft z obu stron wodą, nakładałem na model i lakierem do drewna (rozwodniony wikol też działa, ogólnie każdy klej wodorozcieńczalny do drewna będzie ok) lakierowałem brzegi poszycie, środek pozostawiając tylko wilgotny od wody. Po ok. 30min gdy wstępnie skyloft przykleił się do krawędzi polakierowałem całość jeszcze raz lakierem do drewna. Po tym jak wszystko wyschło i ładnie się napięło - u mnie to trwało chyba ze 2h ale użyłem dość dużo wody, polakierowałem 2razy nitrocellonem i gotowe. Ogólnie to trochę jak z japonką, każdy wypracuje swoją metodę i ją będzie chwalił :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście najpierw lakier, potem delikatny szlif znowu lakier i dopiero kładziemy skyloft. Po wczorajszym poście okleiłem jeszcze trochę inaczej i po nasączeniu wodą i położeniu na model całość przesączyłem od razu lakierem i nie bawiłem się w jakieś oklejanie na raty, wyszło tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Oczywiście najpierw lakier, potem delikatny szlif znowu lakier i dopiero kładziemy skyloft. Po wczorajszym poście okleiłem jeszcze trochę inaczej i po nasączeniu wodą i położeniu na model całość przesączyłem od razu lakierem i nie bawiłem się w jakieś oklejanie na raty, wyszło tak samo.

O jakim lakierze do drewna konkretnie mówiłeś? Robiłem na próbę pokrycie stat. poziomego to mam problem z przyklejeniem zakaładek ze skyloftu na końcach i na zaokrągleniu statecznika. Przy długości zakładki 5mm klej wodny poliuretanowy nie łapie, skyloft jest sprężysty i sie podnosi. Chyba, żeby dać dłuższe zakładki, albo użyć innego lakieru?

 

Dałem trochę dłuższe zakładki i jest ok.

Edytowane przez aruro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam kolegów.

Przeglądam dział warsztat,by zdobyć jak najwięcej przydatnej dla mnie wiedzy.

Natknąłem się na ten temat.

Nie dawno zakupiłem SKYLOFT i EZEKOTE.

Buduję z XPS .

On raczej nie ciągnie wody,w przeciwieństwie do balsy.

Czy też muszę go gruntować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale XPS jest porowaty i jeśli się tych porów nie pozamyka, to wessie dużo lakieru,

Przed oklejaniem takiej pianki na EzeKote najpierw gruntuje (a przy okazji ostatecznie szpachluję ;)) jej powierzchnię za pomocą lekkiej szpachli akrylowej rozrobionej EzeKote do konsystencji j śmietany.

Potem szlif - i można jechać z oklejaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żle ująłem temat.

Zadałem złe pytanie.

Skyloft jest 2,5 raza lżejszy od najcieńszego płótna szklanego.

Chodziło mi o to czy można to w pewnym sensie potraktować jako "laminat".

Muszę wyciąć tunele w XPS-ie gdzie ścianki będą miały mniej niż 5 mm.

Na tym etapie nie chodzi mi o gładkość powierzchni.


Dodam,że tunel wewnątrz,też może być w nikłym stopniu,ale wzmocniony(laminowany,itp.)


Napisałeś jak się wydaje ważną rzecz.

Posiadam szpachlę DELUXE(w niebieskim opakowaniu).

Można ją rozcieńczać EZEKOTE I WODĄ?

To ten sam producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Element z XPS o wymiarach:140x100x100 z podcięciami,ważył 84 g.

Po oklejeniu Skylof-tem na Eze Kote (bez rozcieńczania,dwie warstwy,Eze Kote)

Po całkowitym wyschnięciu przybyło mu 9 g( 93 g ).

Powierzchnia gładka,sztywna choć nie jest to laminat typu poliester czy epoksed (ale skyloft to nie szkło ).

Jest wyraznie twardszy,można powiedzieć,że nie zmienił koloru.Bardziej matowy.

Wytnę zamierzony tunel, zobaczymy czy sztywność jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.