pengo Opublikowano 14 Czerwca 2012 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Witam Za kilka dni rozpoczynam prace nad piperem j3 o rozpietosci 2m Bedzie to moj pierwszy model z silnikiem benzynowym i nie wiem ktory silnik zastosowac. Na oku mam RCGF 15cc i RCGF 20cc, Bedzie to samolot rekreacyjny wiec sie zastanawiam czy 20cc to nie za duzo i nie za ciezko dla takiego modelu? w miare postępów bede zdawał foto relację z budowy
pengo Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2012 Silnik kupiony wiec już pytanie nieważne niebawem relacja z budowy
pengo Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2012 Prace nad piperkiem w końcu ruszyły Jest to moja pierwsza drewniana konstrukcja więc wszelkie uwagi mile widziane Wręgi wycinam ze sklejki 3mm, listewki sosnowe 4x5mm Wstępna przymiarka silnika na szczęście cały się schowa pod maską jedynie od dołu będzie świeca wystawać z wręgami skrzydeł poszedłem na łatwiznę, wyciąłem dwie z aluminium wkładam mniej więcej wycięte kształty ze sklejki 3mm pomiędzy i szlifuje na szlifierce do drewna Zastanawiam się czy wszystkie wręgi robić ze sklejki czy dawać miesznie... czyli jedna ze sklejki jedna z balsy np 2 albo 3mm ?we wręgach będą jeszcze wycięte otwory zmniejszające ich mase Do ostatniej wręgi będzie doklejona na styk wręga gdzie będzie już silnik przymocowany i tutaj zastanawiam się jakie zrobić wzmocnienia, między trzema wręgami zrobić pudełka ze sklejki które wzmocnią przód kadłuba? czy wystarczą kratownice z sosny na około? wstępna przymiarka jeszcze niewygładzonego statecznika pionowego. Zastanawiam się czy pomiędzy wewnętrzne listewki sosnowe dać płytki z balsy bądź sklejki aby nie rozleciał się ten statecznik podczas nieudanego lądowania gdy model przewraca sie na nos a następnie na plecy. A może wystarczy płaskownik węglowy miedzy ruchomą część statecznika?
FIFI Opublikowano 29 Września 2012 Opublikowano 29 Września 2012 Jakieś postępy? Można prosić o plany?
GOGO Opublikowano 30 Września 2012 Opublikowano 30 Września 2012 Kadłub widac masz pancerny ale mocowanie silnika trochę za słabe, powinieneś zrobić konkretny domek pod silnik i wkleić go od trzeciej wręgi. Szkoda żeby silnik latał sam bez modelu
pengo Opublikowano 9 Października 2012 Autor Opublikowano 9 Października 2012 Postępy są, w weekend wracam do domu to podrzucę nowe zdjęcia. GOGO Domek na silnik już zbudowany i wzmocniony, teraz Powstaje prawe skrzydło. FIFI po powrocie podeśle Ci plany oryginalne, oraz przerobione na moje potrzeby ponieważ oryginał miał ponad 2,6m rozpiętości i był dla mnie trochę za duży. Podaj mi maila
Kristoff Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Ładnie Ci Panie kolego idzie. Ciekaw jestem jakie są postępy w pracy. Tak nawiasem zastanawiam się nad piperkiem pod ASP61A myślicie że uciągnął by takiego 2-u metrowego skubańca ?
pengo Opublikowano 10 Października 2012 Autor Opublikowano 10 Października 2012 Kristoff na początku miałem brać ten sam silnik, jednak w ostatniej chwili zdecydowałem się na benzynę. Myślę że będzie wystarczajacy
pengo Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Trochę nowych zdjęć z postępów budowy Forma maski silnika, pierwszy raz coś takiego robię, zobaczymy co z tego wyjdzie W skrzydełka wpuściłem rurkę 22-20mm usztywniła konstrukcję a w nią idealnie wchodzi rurka duralowa 20mm Zastanawiam się jak długą dać tę rurkę duralową. Skrzydła mają po 930mm i centropłat 140mm co daje nam razem 2m. Czy rurka o długości 1000mm nie będzie za długa aby trzymać skrzydła razem? Lotka już prawie gotowa i wstępna przymiarka do wykończenia krawędzi natarcia tak narazie wygląda domek dla silnika Oraz usterzenie tylne, chcę je jeszcze pokryć balsą 0,6mm
PIR Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Tak z ciekawości, ile mnie więcej wychodzi koszt budowy takiego modelu ? (wliczając silnik,serwa)
pengo Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 w tej chwili na materiały do budowy (drewno, folia do pokrycia, zbiornik paliwa, i drobne akcesoria) wydałem około 200zł silnik 600zł serwa miałem więc to już trzeba samemu policzyć, przewiduję jeszcze kolejne 200zł na podwozie i inne materiały wykończeniowe. Baterie do zasilania odbiornika serw oraz iskrownika mam, aparatura i odbiornik też na stanie, więc tego nie uwzględniam w kosztach
GOGO Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Rurka wystarczy metrowa ponieważ jeszcze będą podpórki podtrzymujące skrzydło,ale ten twój domek silnika dalej mi się nie podoba miał być od 3 wręgi ale to jest tylko moje zdanie powodzenia.
Kristoff Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 No no no ładnie to na razie wygląda i zaczyna przybierać kształtów. Chyba sam zabiorę się za taką maszynkę i tu moje pytanie ma Pan przeskalowane plany w formie elektronicznej ? Taki byczek już chyba problemów z wystartowaniem z wykoszonej trawy miał nie będzie ? Myślałem jeszcze o Cessnie 182 o podobnej rozpiętości ze względu na przednie kółko (trudniej przy lądowaniu nosem wyryć ziemię) Ale nie mogę znaleźć planów nawet nie wiem gdzie można by je kupić.
pengo Opublikowano 17 Października 2012 Autor Opublikowano 17 Października 2012 Mam nadzieje że nie będzie problemów ze startem z wysokiej (skoszonej) trawy ale dla pewności zrobię wersję Alaska z dużymi kołami, które są dmuchane i trochę zmniejszę ciśnienie w oponach. Dziś miałem chwilę i wstępnie przymierzyłem lotkę do skrzydła, wychyla się ładnie bez wyczuwalnych oporów i tutaj zastanawiam się jakie serwo dać na taką lotkę. Czy Towerpro MG90s wystarczy czy użyć serwa wielkości standard? Takich Towerpro Mg90s używałem wcześniej i jestem z nich bardzo zadowolony, nigdy mnie nie zawiodły i są stosunkowo szybkie, mocy też trochę mają ale czy nie za mało do takiej maszyny? 3 wycięcia w lotce to miejsca gdzie wpuszczę klej aby solidnie trzymały się zawiasy kołkowe http://www.elechouse...0Engine_MED.jpg Z racji weekendowej promocji na darmową przesyłkę w moim ulubionym sklepie zamówiłem trochę węgla i okleiłem nim ster kierunku aby wzmocnić go w razie nieplanowanego kapotażu podczas lądowania, nie wiem na ile to wzmocni SK ale wygląda to dość solidnie i nadało ładne zaokrąglone krztałty
Callab Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 z wręgami skrzydeł poszedłem na łatwiznę, wyciąłem dwie z aluminium wkładam mniej więcej wycięte kształty ... Ja tam się może nie znam na modelarstwie, ale jeszcze skrzydeł z wręgami nie widziałem. Konstrukcję stateczników sam wymyśliłeś, czy tak było na jakichś planach?
pengo Opublikowano 18 Października 2012 Autor Opublikowano 18 Października 2012 co do wręg to przejęzyczenie w planach jest podobnie, jednak plany dotyczą pipera zrobionego z rurek stalowych a nie z drewna, dlatego kilka rzeczy zmodyfikowałem sam. Coś nie tak z tym statecznikiem?
Callab Opublikowano 18 Października 2012 Opublikowano 18 Października 2012 Moim zdaniem taka konstrukcja statecznika nie jest uzasadniona. Jak chcesz koniecznie wzmocnić kratownicę, to nie wkładaj w nią wypełnień z balsy bo to jest generalnie dodawanie niepotrzebnej masy, tylko pokryj całość obustronnie balsą 0,8mm - 1mm. Będzie pancerne i lżejsze. Ale przy takim modelu wystarczy zrobić poprawną kratownicę i już wytrzyma. A jak listwy obrysowe zrobisz lamelowane, to będzie nie do ruszenia. Teraz jest "dziwnie". Zwłaszcza w stateczniku poziomym te dodatkowe balsowe wstawki są tak nie bardzo (chyba) przemyślane. W każdym razie jest to rozwiązanie, jakby to powiedzieć, nietypowe.
pengo Opublikowano 18 Października 2012 Autor Opublikowano 18 Października 2012 Dzięki za rade, w taki razie powycinam w balsie otwory aby zdjąć trochę masy, co do statecznika poziomego to zgadzam się że nie bardzo to wygląda, pokryje go balsą 0,8 i tak zostawię, w razie problemów w przyszłości, zrobię poprostu nowy
Rekomendowane odpowiedzi