Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym pokazać edga, którego od kilku tygodni w wolnym czasie kleiłem. Jest samolot narysowany pzez uzytkownika Slawekmod. Samolot został jednak przeskalowany do rozpiętości jak w temacie. W samolocie zmienione zostało także usterzenie poziome, a dokladniej ster wysokości został poszerzony i wydłużony o 3cm oraz zmieniony został jego kształt. Proszę bardzo o wszystkie uwagi dotyczące tego samolotu. Aha, niepokoi mnie tylko jego waga, to co na zdj waży 850g. Czy to za dużo?? Waga wzięła się stąd, że samolot zrobione jest głownie ze sklejki brzozowej 3mm, stateczniki z sosny, a dżwigary z lipy.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Wyposażenie:

http://www.hobbyking...5g_0_14sec.html

http://www.hobbyking...less_Motor.html

http://www.hobbyking...Warehouse_.html

http://www.hobbyking...ck_50A_ESC.html

Opublikowano

Sklejka jaką zastosowałem w tej konstrukcji to lipowo balsowa a nie brzozowa. Lipowo balsowa jest znacznie lżejsza.

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu zastosował sprawdzone serwa np. Tower Pro MG90.

 

gratuluje wyboru... Jeśli Tower Pro jest dobrym sprawdzonym serwem to ja dziękuje.

U mnie nawaliło nawet w tak nie obciązonym miejscu jak przepustnica w silniku 4 cm 3 więc jest to złom.

a co do serw HXT dośc dobre i sprawdzone lecz nie wiem czy nie troszkę za słabe.

pozdrawiam

Opublikowano

To ja gratuluję wyboru "dobrego i sprawdzonego" Chińczyka... Masakra, jak można mówić, że jakiś badziew jest lepszy od serwa ze znanej, cenionej firmy i z metalowymi trybami. No, ale co kto lubi :) jeżeli kogoś zawiódł jeden egzemplarz to od razu musi być wydany wyrok na sprzęt tej firmy itd...

Opublikowano

Gwoli ścisłości HXT 900 i TP 91R to to samo serwo.Skończcie z mitomanią.Rozbierzcie i sprawdźcie jeżeli nie wierzycie.A poza tym kto daje serwo z metalowymi trybami na gaz.To proszenie się o usterkę.

Opublikowano

Witam . Waga bardzo duża , tyle powinien ważyc gotowy model tel wielkości . Silnik będzie za mały z racji wagi modelu . Pakiet 4 S , też z powodu wagi . Silnik wielkości Turnigy 3548 / 800 kv . Serwa wielkości Hitec Hs 80 lub większe 20 gramowe . Płakać się chce jak widzę w modelach tej wielkości serwa TP90 .

Opublikowano

Model 10cm mniejszy i proszę:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__24738__Hobbyking_Edge_540_V3_Red_White_3D_1200mm_ARF_USA_Warehouse_.html

 

Ten model może jakoś ważyć 1500g, serwa wcale nie polecają 20g, silnik też jest 35mm, a takj w ogóle co ty piszesz że gotowy model tej wielkości powinien ważyć. Z moich obliczeń wynika że wyposażenie, o którym piszesz waży: silnik 180g, serwa 80g, regulator 60g, pakiet 4S 300g, trochę popychacy, przedlizaczy, ponad 1m2 folii ważą razem 150g. Jka widać całość wyposażenia waży ponad 750g, a ty mi tu piszesz że model ma gotowy do lotu tyle ważyć, jeżeli ktoś potrafi zrobic pusty model w 100g to podziwiam.

 

Wcale nie sądze, że serwa są dobre, ale prosze nie pisać głupot

Opublikowano

Waga wzięła się stąd, że samolot zrobione jest głownie ze sklejki brzozowej 3mm, stateczniki z sosny, a dżwigary z lipy.

 

Czy całe stateczniki masz wykonane z sosny ?,jeśli tak to proponuje wykonać nowe ponieważ sosna jest bardzo ciężka i będzie problem z wyważeniem

Co do serw to proponuję dać corony DS939MG

Tak jak kolega wyżej napisał gotowy model tej wielkości powinien tyle ważyć tzn gotowy bez wyposażenia

Opublikowano

Ok to dam te corony, Stateczniki wykonane z sosny wejmutki gęstosć tego drzewa to okolo 350kg 1m3 . Stateczniki mają 4mm grubości, przez co ich waga to 100g. Być moze będzie za cięzko, nie dlugo sie to okaże.;)

Opublikowano

Gwoli ścisłości HXT 900 i TP 91R to to samo serwo.Skończcie z mitomanią.Rozbierzcie i sprawdźcie jeżeli nie wierzycie.

 

Żadna mitomania... Ja po prostu używałem te serwa i nigdy mnie nie zawiodły... W porównaniu do właśnie takich odpowiedników.
Opublikowano

Oczywiście chodziło mi o wagę modelu bez wyposażenia .

Przedstawiony przez Ciebie model :

http://www.hobbyking...Warehouse_.htm

waży pusty 729 gram , a twój bez podwozia , maski , kabiny i folii już waży 850 gram , Niech dojdzie na oklejenie , podwozie , maskę 200 gram to masz 1050 gram . Wyposażenie , które chcesz zamontować dodatkowo 500 gram . To daje razem 1550 gram

Proponowany przez ciebie silnik daje góra 1600 gram ciągu , to na czym ty chcesz np powisieć ? Nawet silnik wielkości 3548 (Proponowany przez Ciebie 3733 ) przy zasilaniu 3S LiPo wystarcza do modelu góra 1350 gram (śmigło 14/7).

W modelu ważniejsza od rozpiętości jest powierzchnia skrzydła i to ona decyduje międzyinnymi o tym jak model lata .

Przemyśl jeszcze raz kwestię napędu .

Opublikowano

Ja nawet nie zamierzam myśleć o wiszeniu, ani innych akrobacjach. To moj pierwszy tego typu model, przedtym same trenaerki mialem. Do spokojnego latania moze ten silnik wystarczy, tylko nie wiem jak model bedzie sie zachowywał w powietrzu jeśli bedzie wazył np. 1600g.

Opublikowano

Dla porównania Edge 540 firmy Robe o rozpiętości 140 cm do lotu waży 2400 - 2900 gram i lata .Pusty chyba waży 1600 gram .

Moim celem jest tylko pomóc Ci w wyborze wyposażenia byś nie wydawał kasy na niewłaściwy napęd . Poczytaj sobie jakie serwa proponują do tego modelu Edga Robe .

Opublikowano

Edek był projektowany jako model o rozp. 1100mm z tego co pamiętam. Powiększyłem mu statecznik i całkiem sympatycznie się zachowuje w powietrzu ale jednak : silnik jaki zamierzam do niego wsadzić do prób to SK 3536, serwa są HXT900. Ponieważ powiekszyłeś model trzeba w nim zrobić kesony z balsy bo skrzydła będą za mało wytrzymałe. Waga zdesydowanie za duża ale latać będzie się dało. To nie tak że będzie to latało jak rzucony kamień, bez przesady.

Stateczniki z listew sosnowych to porażka, należy je zrobić koniecznie z balsy. jak teraz ważą 100g to żeby je zrównoważyć będziesz musiał dowalić 400g ołowiu na przodzie żeby wyważyć model. 400 g plus 100g to już 0.5kg a przecież tego 400g nie uwzględniłeś. Ja w małym edziu musiałem dowayć przód, oczywiście z większym silnikem będzie się wyważał bez problemu ale u Ciebie to kiepsko widzę. Dodatkowo kadłub z brzozówki o_0 . Niestety może się okazać że wyjdzie grubo ponad te 1500g. Dla pocieszenia powiem że Katana PL z 4T 5ccm o wadze 1500g latała całkiem sympatycznie i o cegłach nie można było mówić ale co do statecznika w Twoim edziu to koniecznie zmień. Pamiętaj że model był w zamyśle mniejszy więc trochę został uproszczony , błędnie założyłeś że powiększenie to tylko pomnożenie wszystkiego przez jakiś tam współczynnik.

Opublikowano

2kg katany tez nieźle latają, jesli nie jestes wprawiony w akrobacje to większa waga nie zrobi ci dużej różnicy a np model będzie stabilniejszy na wietrze. Serwa corona 939MG silnik jakiś większy niż 35-48 bo inaczej albo będzie za mało mocy albo spalisz.

Opublikowano

Ok dzięki za poomoc, szkoda ze wczesniej nie spytałem się was o radę. Ale teraz już trudno, trzeba przerabiać. :angry:

 

Jeszcze prośba do pana Sławka, alebo kogoś kto wie o co chodzi.Jak wygląda mocowanie skrzydła w tym modelu? Z tyło na śrubach, a z przodu??

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.