Jump to content

Pomoc dla niewtajemniczonego ; )


Artur z kołobrzegu

Recommended Posts

Witam posiadam taki nowiutki silniczek który nie był odpalany .Ponoć został sprowadzony z Ameryki . Nic o nim nie wiem piszę tylko na bloku silnika nazwa firmy MASTER pojemności tam niema . Motorek ten ma zapłon żarowy - ma świece oraz gaźnik domniemam że rc ponieważ ma taką gałkę do regulacji obrotów . Czy ktoś z was użytkował może taki motorek :?: Jaką on ma pojemnośc ? Czy jest ktos w stanie to oszacować policzyć ? jak ? Wszelkie informacje na jego temat bardzo mi sie przydadzą. Jakie paliwo powinienem zakupić aby poprawnie go dotrzeć ? jakiego śmigła powinienem użyć aby uzyskać duży cią przy niewielkiej prędkości ( chodzi mi po głowie budowa dwupłata z profilem clark y ) Ja szacuje że ma pojemnośc koło 4 cm co wy na to ? może podacie swoje przypuszczenia . jest mi to potrzebne przy zakupie łoża pod ten motorek . Proszę o pomoc i odpowiedzi wszelkie porady są na wage złota :D :!:

img00009hh3.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Gażnik jest chyba typu Dynamix robiła takie kiedyś Webra ale gażniki można przekładać do różnych silników ,głowica jak w heli {ale jeszcze niekoniecznie} ciekawe jak wygląda wał silnika pod tym kołpakiem jak on jest zakończony czy tak jak w silnikach do heli czy jak w normalnych silnikach piasta pod śmigło

Link to comment
Share on other sites

słyszałem już od pewnego że to silnik od heli jednak ma on normalną piastę do mocowania śmigła . ździwiłem się trochę jak zobaczyłem to cos na górze cylindra co chyba służy do lepszego chłodzenia Element ten przecież trochę waży ale myślę że jak tak jest to powinno tak zostać i nie będe nic grzebał tak będzie bezpieczniej :lol: tak więc jakie śmigło byście polecili do modeliku dwupłata ze styro na profilu klark y ( coś co wyciągnie z silnika maxsymalny ciąg nie wchodzi w gre zakup kilku śmigieł bo z kaską u mnie cienko :?: ?Jakie wymiary wg was powinna mieć moja maszyna żeby zachować odpowiedni stosunek mocy do masy

Link to comment
Share on other sites

O ile silniki od heli od bidy mozna stosowac w samolotach o tyle odwrotnie to juz nie za bardzo.

Pamietaj tez ze slilniki od heli chyba maja inne oboryty niz samolotowe kosiarki.(nie do konca jestem tego pewien )

Link to comment
Share on other sites

O ile silniki od heli od bidy mozna stosowac w samolotach o tyle odwrotnie to juz nie za bardzo.

 

Dlaczego? Kwestia załozenia większego radiatora na głowicę...

 

 

Jeżeli chodzi o silnik który jest tematem wątku:

1.Pojemność skokową silnika wylicza się z wzoru na objętość walca.

gdzie h=skok tłoka r=0,5 średnicy tłoka pi=3,14.....

2.Silnik bardzo przypomina Webrę 61 blackhead w wersji heli... tylko ten wydech...jakiś dziwny...

3.Gaźnik to faktycznie dynamix najlepiej współpracuje z pompą...

4.Radiator z głowwicy można albo zdjąć albo zfrezować do rozmiarów samolotowych.

 

 

Życzę powodzenia w uruchamianiu tego zabytkowego motorka....

W razie czego służę pomocą.

Link to comment
Share on other sites

Modelmaniak o jakiej pompie piszesz?? czy bez tej pompy silnik nie odpali :?: Ile taka popma by kosztowała ? Ten silnik to już zabytek :?: :shock:

 

 

1.Piszę o membranowej pompie paliwa montowanej do skrzyni korbowej silnika.

2.Tak, bez pompy silnik odpali, tylko dynamix bez pompy jest trudny do regulacji.

3.Taka pompa jest trudna do kupienia i kosztuje ok 150 zł

4.Tak, ten silnik to zabytek ale jeszcze całkiem dziarski!!!

Link to comment
Share on other sites

tak wybaczcie że się wtrącę, bo fotki są nie wyraźne, może się mylę?, ale z tego co widzę to masz gaźnik który bez pompy działać nie będzie,

chyba że to jest ten wspomniany DYNAMIX webry, ale też z uruchomieniem to bedzie problem, a bynajmniej go nie wyregulujesz, pompę można kupić w wimarexie

Link to comment
Share on other sites

pompę można kupić w wimarexie

 

Mówisz pewnie Piotrze o pompie perry'ego....

 

Niestety pompy tego typu nie bardzo nadają sie do takiego gaźnika...

Chodzi o duże wahania wartości ciśnienia paliwa podawanego przez pompy systemu perry.

Pompa membranowa o której piszę podaje ciśnienie paliwa zależnie od aktualnej prędkości obrotowej silnika.... i jest do niej wprost proporcjonalna.

 

Gaźnik który jest na fotkach to napewno Dynamix ale nie koniecznie Webry.

Te gaźniki mają dużą średnicę gardzieli przez co silniki osiągają większą moc przy ich stosowaniu... Mają jednak zasadniczą wadę... Podciśnienie ze skrzyni korbowej jest niewystarczające do prawidłowego zassania mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to spowodowane wspomnianą dużą średnicą gardzieli... Dlatego do prawidłowej pracy potrzebują pompę, która wymusi właściwe zasilanie silnika w paliwo.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To jak wie ktoś gdzie dostanę pompę odpowiednią do tego silnika :?:

Ten gaźnik to napewno jest wspomniany dynamix który to bez pompy niezapali i niebędzie działał poprawnie tak ?

:?: zara zrobie bardziej wyraźne fotki

Czy niedało by się zastąpić tego gażnika wymagającego pompy jakims innym który pompy niewymaga ( tylko jakim

:roll: ) Czy taka operacja ma sens i szanse powiedzenia się :?:

Może jest tu ktoś kto chciałby wymienić sie za ten silnik na jakiś mniejszy kompletny i najlepiej mało uzywany z zapłonem żarowym :?: lub na napęd 3f :?:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.