Skocz do zawartości

Zupełny nowicjusz pyta..


hubertk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i aż się boję pytać :)... latam od tygodnia Betą 1400 nie wiem czy to dobry dział jest, ale spróbuję... Ponieważ jestem zupełnym nowicjuszem więc mam fioła :) i latam codziennie od 6 do 7 rano. Jestem totalnym samoukiem tzn wiem, że startuje się pod wiatr :) a resztę robię na czuja. Przedwczoraj spotkałem starszego modelarza, który mi objaśnił, że lądować mam też pod wiatr. Ja wiem, że dla Was to tak oczywiste pewnie jest jak 2+2, ale dla mnie to wszystko jest nowe. Czy możecie mi pomóc i podpowiedzieć jak latać przy silnym wietrze hmm jaki to wiatr nie wiem zauważyłem, że na lotnisku tasiemka na maszcie zazwyczaj odchyla się na jakieś hmm 35,40 stopni. Ja zazwyczaj lecę po prostu pod wiatr, ale może powinienem lecieć jakoś inaczej tzn halsować raz z lewa raz z prawa. I co zrobić po wyłączeniu silnika, ja staram się kręcić kółka po prostu, ale pomyślałem sobie, że może np powinienem z wiatrem nabierać prędkości, robić zwrot i znowu pod wiatr samą tą prędkością wspinać się jakoś. Zauważyłem także, że lepiej jest mieć słońce z tyłu i samolot mieć przed sobą dolatywać i odlatywać od siebie.... Ale co w momencie kiedy wiara wieje w kierunku słońce? OK raz jeszcze.... pytam bo nie wiem....

 

pozdr

 

h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm - w skrócie, aby model latał i był sterowny wymagana jest różnica prędkości modelu i otaczającego powietrza, im ta różnica jest większa tym większa jest siła nośna oraz efektywność sterowania.

Różnica prędkości - o której napisałem - to względna różnica prędkości i powietrza - lecisz z wiatrem od prędkości modelu odejmujesz prędkość wiatru, lecąc pod wiatr odwrotnie.

Dlatego należy starać się startować i lądować pod wiatr, ponieważ wówczas masz efektywne sterowanie oraz zapewnioną siłę nośną.