danylotnik Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Witam zakupiłem dzisiaj w bardzo okazyjnej cenie silniczek samozapłonowy Jena. Chcialbym sie dowiedzieć jaka ma pojemnosć , czy warto kupować paliwo do silników samozapłonowych i bawic sie w odpalania czy lepiej nie tracic kasy i czasu.... Wydaje mi sie że ma bardzo dobrą kompresjie i nie byl nigdy uzywany przynajmniej nic na to nie wskazuje. Oto fotki.. Silnik ten zakupiłem z mysla o wsadzeniu go do jakiegos motoszybowca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 20 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2007 Tzn te silniki bardziej nadaja sie do samolotów na uwięzi .Aczkolwiek przepustnice jakas ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 ...prawdopodobnie pojemność 2,5ccm - ale na pewno można stwierdzić po odkręceniu żeber chłodzących (bo głowicą tego garnka nie można nazwać). Produkowano pojemności 2 i 2,5 ccm,a różniły się tylko cylindrem i tłokiem. Średnica zewnętrzna w miejscu gwintu była jednakowa; przy 2-ce reszta cylindra miała mniejszą średnicę. Wydaje mi się, że to 2,5-ka na co wskazuje powiększona powierzchnia żeberek, ale może to składak. Nie widać dobrze na zamieszczonych zdjęciach ale, jeśli ma w tylnym dekielku śrubkę na sprężynie, to jest rozrząd dyskiem. Tą śrubką na sprężynce można było go zgasić - odsuwała dysk, tracił szczelność, dostawał powietrze i gasł. Mała moc, konieczność krycia modelu folią odporną na paliwo samozapłonowe, bardziej kłopotliwy rozruch i regulacja. Gaźnik rc raczej mało skuteczny. Jeśli mnie wzrok nie myli, to ma jeszcze oryginalne śmigło - lewoobrotowe. W wersji z rozrządem membranowym palił bez problemu w obie strony, w wersji dyskowej trzeba odkręcić tylny dekielek i przestawić czop wału korbowego w otwór z drugiej strony wycięcia (okienka) w dysku - oczywiście dla śmigła prawoobrotowego :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
throd Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Kilka jenek dostalem od ojca w spadku latat temu. Jesli chodzi o odpalanie i regulacje byly silnikami absolutnie bezproblemowymi (wymagaly troche wiecej krecenia smiglem niz samozaplony ale jednak zawsze odpalaly) mimo swoich kilknastu wtedy lat. Uzywalem ich jednak w modelach na uwiezi i w zdalnie kierowanym slizgu airbocie. Moje byly w wersji membramowej i bez gaznikow rc. bardzo dobrze trzymaly obroty. Pojemnosci to 2 lub 2,5 ccm zewnetrznie dokladnie takie same. Generalnie moim zdaniem silniki bardziej niezawodne i trwalsze niz odpowiedniki made in cccp a tych tez pare mialem i jena pod wzgledem jakosci bila je wszystkie na glowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danylotnik Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 No rzeczywiscie smigło ustawione jest w lewą strone patrząc od tyłu.Mam problem z odkreceniem kołpaku jak mozna to zrobic ja próbowałem wsadzic pret przez te dziurki i przekręcic lecz ani rusz pret sie wygiął a kołpak nawet nie drgnął jakies pomysły??? Moze kiedys go odpale jak bede miał paliwo.W jaki sposób mozna odkręcic, sciagnąć te zeberka chłodząca (to takie czarne na górze)?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 ..użyłeś słabego pręta, musi się odkręcić :? nie wiem, po co chcesz odkręcać żebrowanie, ale jeśli musisz, to u góry na głowicy są dwa otwory do tego służące - był do tego specjalny klucz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danylotnik Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Jak zakupie paliwko to spróbuje odpalić ten silniczek jak narazie brak finansów bo szkoda zamawiać tylko samo paliwko (przesyłka)...... 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Silnik raczej dla kolekcjonerow. Jesli chcesz go uzywac, to raczej do jakiegos oldtimera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Paliwo jest dostępne w www.modelarski.com. Moim pierwszym silnikiem była właśnie Jena 2,5 i to kupiona w wakacje w Jeleniej Górze ale z głowicą wodną .Póżniej w modelarni dostałem od instruktora normalną. Najciekawsze że mam jeszcze ten śilnik choć po remoncie ( wymieniłem zespół tłok ,cylinder).Mineło od tego czasu tylko 40 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 O silniku wszystko juz powiedziane ....wg. mnie to jest wersja Membranowa 2,5 ccm -to jest "skladak" bo tak GaznikRC jak i powiekszona Glowica byly na dodatkowym wyposazeniu (mozna bylo dokupic)...Smiglo jest originalne -Jenowskie... Jezeli chcesz odkrecic Kolpak to sprobuj tak : polej Kolpak-Smiglo- wrzatkiem i odkrec kolpak precikiem- ale z lepszego materialu niz uzyles wczesniej...powinnno pomoc... :wink: Janek PS: teraz zauwazylem ze kolpak nie jest originalny -original byl dwuczesciowy i dwukolorowy(przednia czesc z dziurka byla stalowa druga czesc Aluminium czarne... Ale jezeli nie zbierasz silnikow to czy to takie wazne ?...wazne zeby dobrze "chodzil" no nie ? Janek Glowice (zeberka na gorze) tez tak odkrecaj jak kolpak -polej wrzatkiem i szybko owin szmatka i odkrec -nie uzywaj obcegow bo potem nikt Ci potem takiego silnika nie odkupi (ha,ha)....oczywiscie po takich czynnosciach silnik wytrzyj wysusz i dobrze nasmaruj bo zardzewieje... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danylotnik Opublikowano 21 Października 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Silnik posiada kilka zadrapań (taki kupiłem) na kolpaków (koło otworów) i przy tych zeberkach (otwory na górze) widac ktos tez chciał go rozebrac lecz nie wiedzial jak i pewnie mu sie nie udalo Na razie nie bede niczego ruszal jeden forumowicz chce sie zamienic na inny silnik wiec pozyjemy zobaczymy. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 21 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2007 Mam problem z odkreceniem kołpaku jak mozna to zrobic ja próbowałem wsadzic pret przez te dziurki i przekręcic lecz ani rusz pret sie wygiął a kołpak nawet nie drgnął jakies pomysły??? A napewno krecisz w dobra strone? to ma jeszcze oryginalne śmigło - lewoobrotowe. Skoro smiglo jest lewe, to gwint na wale chyba tez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 22 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2007 "Skoro smiglo jest lewe, to gwint na wale chyba tez?" Nie ,tam jest normalny prawy gwint. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.