Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po wieeeeeelu przygodach z nową aparaturą w końcu udało mi się odzyskać za nią pieniądze, a stara wczoraj wróciła z Multiplexu.

 

Dziś deszcz nie pozwolił mi się wybrać na lotnisko. Mam nadzieję, że to koniec problemów bo zaczynam mieć dość :P

Opublikowano

Modelem mam za sobą kilka lotów.

 

Waga gotowego do lotu bez paliwa to ~7300 g

Nie rozpisując się zbytnio - bajka. Ze wszystkich modeli tym ląduje się najłatwiej, poezja.

 

Tak właściwie napisałem teraz, ponieważ jestem w szoku...

Zrobiłem dziś chyba 5 lotów po około 10 min każdy. Ładuję pakiety i.. ;O po 280mah do każdego (dwa) weszło. Innym razem po 4 lotach, również 10 min każdy weszło po ~400.

I dziś wcale nie latałem spokojniej niż poprzednim razem... Oczywiście pakietów nie ładowałem w między czasie....

 

Coś tutaj jest nie na rzeczy, bo nie jest to możliwe :>

Opublikowano

a jakieś fotki , filmy są ?

 

stopień rozładowania pakietów zależy od stylu latania , już się o tym przekonałem bo zacząłem moim Su krecić jakieś tam można powiedzieć akrobacje ;) przy ustawionych mocnych wychyleniach sterów i do każdego z dwóch pakietów po 5 lotach wchodzi ok 1200 maH.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Film na pewno już za niedługo!

Dziś pierwszy oblot Yaka na nowym dla mnie lotnisku w Gliwicach w aeroklubie, jestem rozczarowany płytą dla nas przeznaczoną [modelarzy], ale może to wina świeżo stopionego śniegu.

Stres przed lotem większy niż przed pierwszym, rok temu ;o i przyznam się szczerze, że chyba trochę z wprawy wyszedłem w pilotażu :c

 

Ale piszę tutaj z powodu pokrycia modelu. Zaraz po jego zakupie, folię popoprawiałem gdzie trzeba było. Na przełomie listopada-grudnia w kilku miejscach zauważyłem pęcherze i w któryś zimowy wieczór , żelazkiem przejechałem model.

Dziś znów zaobserwowałem kilka miejsc na kadłubie i skrzydłach wymagające poprawy. To normalne zachowanie foli? Konserwuje się ją w ogóle jakoś ? :)

Opublikowano

Moim zdaniem jest to normalne. Nie spotkałem jeszcze folii, która po pewnym czasie się nie marszczy mniej lub więcej. Zależy to od rodzju folii a także od temperatury i sposobie pokrywania. Wpływ na takie zachowanie mają także zmienne warunki zewnętrzne.

Opublikowano

Tak to jest z foliami :) Wyprasowałem niedawno dwie pięćdziesiątki (pilot-rc i goldwing) i po pierwszej wizycie w tym sezonie na lotnisku znowu muszę je prasować - wystarczyło trochę słońca... Fajnie byłoby mieć kompozyty ;)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

a propo folii...

mam dwa modele oklejone folią,co prawda nie są to spaliniaki tylko elektryki.jeden to YAK-55m GB 1,8m a drugi to EXTRA 260 od PA 1,2m i przyznam się że efekty jakie opisujecie w swoich modelach są mi naprawdę obce.jeszcze nigdy nie musiałem poprawiać pokrycia w żadnym modelu.

 

sorki za małe OT.

 

pozdrawiam!

Opublikowano

Ja muszę często folię poprawiać.

 

Jak już piszę w tym temacie to:

-sam model sprawuje się rewelacyjnie, ale ostatnio trochę się działo.

Pokrótce: silnik nierówno pracował- okazało się, że serwo gazu się obluzowało. Ja próbowałem regulować gaźnik a problem tkwił gdzie indziej.

Gdy ten problem zlikwidowałem w czasie kolejnego lotu nagle ster kierunku zaczął samoistnie pracować. Machał w te i we te. Ja już spłakany z aparaturą w ręku myślałem, że po modelu, jednak jakimś cudem udało mi się wylądować. Okazało się, że padło serwo [elektronika] savox sc-0251 na tydzień po gwarancji i przy włączonym silniku wariuje ;] Jak na to że kosztuje 150zł, a model wykonał niewiele lotów to niezbyt ciekawie...

Wymiana serwa i w górę... Wykonałem kilka lotów i w tym czasie silnik się raz "zająknął". Niby nic, ale postanowiłem zrobić gruntowny przegląd całego modelu [a taki również zrobiłem na początku tego sezonu].

Był to strzał w dziesiątkę. Okazało się, że zniknęła jedna z śrub mocujących silnik, oraz obluzowała się dźwignia przepustnicy gaźnika... Wszystko dokładnie posprawdzałem, poodkręcałem, poprzyklejałem i co tylko. Nie ruszyłem tylko dwóch ! Słowo, tylko dwóch śrub. Zemściło się to na mnie bo po kilku lotach doszło mych uszu specyficzne dźwięczenie - tłumik się odkręcił :>

 

Obecnie model wisi z przykręconym już tłumikiem i czeka na weekend.

 

Pozdrawiam i zachęcam do częstych oględzin modelu.

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

W zeszłym sezonie w czasie lotu odpadło podwozie na ogonie... Różne patenty tam miałem, dziś zrobiłem coś takiego

 

podwozieyak55.jpg

 

Jak się sprawdzi, na pewno je dopracuje i poprawie.

 

Czy luz 1-2mm na zawiasie jest normalny? Początkowo myślałem, że wykleiły się dwa zawiasy w sterze kieruku. Przyjrzałem się bliżej i dwa zawias mają mały bo mały, ale jednak luz.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

a czy przy mocniejszym szarpnięciu spinacz się nie wygnie?

 

A sprężynek - coby tych mocniejszych szarpnięć nie było - nie zauważasz Waść ...

Opublikowano

Spinacz jest przejściowy, ale a pewno się nie wygnie. Patent się sprawdził jednak trzeba było mocniej napiąć spręzyny.

 

Dziś znów pech!!

Po raz drugi padło serwo na kierunku ! ! ! Silnik się spali, serwo miało 20kg... Nigdy więcej savoxów.

Opublikowano

może są jakieś naprężenia w przeniesieniu napędu na ster i dlatego serwo się spaliło?

to jest raczej niemożliwe żeby dwa serwa ot tak się spaliły...

Opublikowano

Raczej przyjmuję wersję, że miałem pecha. Obydwa serwa kupowane były w tym samym czasie rok temu.

 

W pierwszym padła elektronika, ale ogólnie od samego początku były z nim problemy- miał problemy z centrowaniem co się pogłębiało, aż w końcu zaczęło samoczynnie pracować.

Drugie serwo po 2 lotach się spaliło.

 

Ja nie dopatrzyłem się żadnych nieprawidłowości w instalacji. Na drodze ster-linki-serwo nie ma żadnych oporów, wszystko chodzi płynnie i prawidłowo.

 

Na kierunek przyjdzie teraz serwo Hiteca HS-7954SH . Zobaczymy teraz.

 

Zmieniłem wczoraj również linki. Tamte, przez naprężanie były poskręcane i w momencie ich poluzowania i ponownego napięcia, zagieły się w 2-3 miejscach. Obawiając się o zerwanie o ich zerwanie, założyłem nową 0,5mm .

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Model na sprzedaż.z całym osprzętem.

Zainteresowanych proszę na PW - tam wszystkie szczegóły dotyczące modelu.

Wyposażeie:
-RCGF 55
-Serwa: kierunek Hitec HS-7954SH
-Serwa wysokości: Savox SC-0251 x2
-Lotki Savox SC-0251 x2
-Kill swich
-Jeti MAX BEC 2D
- Zasilanie Model 2x Lipol seria Ray 3
- Zasilanie ukladu Lipol seria Ray 3
- Koła KAVAN

EDIT.

Szybko zrezygnowalem z sprzedazy :> model zostaje ze mna :)

  • 3 lata później...
Opublikowano

Może odkopałem stary temat ale też posiadam ten model.

Właśnie wczoraj go oblatałem po remoncie.Lata rewelacyjnie,pięknie lata  i pięknie ląduje.

Teraz pozostaje tylko szlifować umiejętności pilotażu.

post-698-0-87354400-1502732536_thumb.jpg

post-698-0-84151200-1502732716_thumb.jpg

post-698-0-43947500-1502732884_thumb.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.