Skocz do zawartości

Yak 55M V3 30% - GW/Axar


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś docierałem silnik i pokołowałem.

 

Wypaliłem 1,5L paliwa.

 

Postanowiłem wstępnie spróbować, przed jutrzejszym dziewiczym lotem, podregulować gaźnik.

1. W teorii chyba wszystko wiem, jednak nigdzie nie wyczytałem w jaki sposób ma być ustawiona przepustnica gazu. I gdy mam obroty np. 2200 to nie wiem przy trymować gazem, czy odkręcić L

 

No ale spróbowałem swoich sił [nikogo dziś na lotnisku nie było] i... Silnik pracuje 1800-1950 obrotów, po przegazowaniu pracuje 10sec 2400-2200 i wraca do 1800-1950.

 

Spróbuj odkręcić troszkę L powinien szybciej schodzić z obrotów a przy okazji spadną ci trochę obroty na niskich.

Generalnie powinno być tak:

Jak już ustawiłeś max obroty i równo pracuje na wysokich i na niskich, jest dobre przejście to zmniejszasz obroty w nadajniku. Powinieneś zrobić to na end pointach a nie na trymerze. Iglica nie służy do regulowania obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś zrobić to na end pointach a nie na trymerze. Iglica nie służy do regulowania obrotów.

 

A co to jest? :D

 

Oblot za mną. Ciężko mi cokolwiek powiedzieć, bo wiało w porywach 5m/s, rzucało modelem dość mocno, a do tego silnik pracował, jak pracował :)

Wypaliłem więc do końca paliwo [3L], przejdę teraz na syntetyk i zmienię świecę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Throttle Curve to krzywa gazu sluzy do ustawienia reakcji silnika na dane polozenie drazka gazu - chyba dobrze mysle ... a End Point to koncowe wychylenie serwa i End pointem musisz ustawic tak zeby ze jak drazek jest na dole to przepustnica silnika jest calkowicie zamknieta

 

sory za brak polskich znakow ale jestem w Grecji i kompa nie moge przestawic B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Throttle Curve to krzywa gazu sluzy do ustawienia reakcji silnika na dane polozenie drazka gazu - chyba dobrze mysle ... a End Point to koncowe wychylenie serwa i End pointem musisz ustawic tak zeby ze jak drazek jest na dole to przepustnica silnika jest calkowicie zamknieta

 

sory za brak polskich znakow ale jestem w Grecji i kompa nie moge przestawic B)

 

Tak, krzywa gazu i w niej min. ustawiam maxymalne otwarcie przepustnicy [czyli jakby end point [max wychylenie] dla serwa], minilalnego nie mam ustawionego.

 

 

Pogoda pewnie dopisuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

End Point to koncowe wychylenie serwa i End pointem musisz ustawic tak zeby ze jak drazek jest na dole to przepustnica silnika jest calkowicie zamknieta

 

Chyba nie do końca tak - jak przepustnica będzie całkowicie zamknięta to zgasisz silnik a tak nie powinno być przy dolnym położeniu drążka, to powinny być obroty minimalne.

 

Gasisz silnik czyli zamykasz przepustnicę jednym z włączników dwupozycyjnych ustawiając odpowiedni mixer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś docierałem silnik i pokołowałem.

 

Wypaliłem 1,5L paliwa.

 

Silnik pracuje 1800-1950 obrotów, po przegazowaniu pracuje 10sec 2400-2200 i wraca do 1800-1950.

 

 

 

 

 

 

Jak przeprowadzić regulację gaźnika znajdziesz na stronie sklepu eF3M.

 

Za wysokie obroty, do lotu powinno być ok. 1400-1600 a do lądowania na granicy zgaśnięcia na ziemi ok. 1200(w locie będą wyższe)

Regulację można przeprowadzić np tak ;) :

Ustaw trymer gazu w nadajniku na zero i wyreguluj długość popychacza tak, żeby osiągnąć minimalne obroty do lotu 1400-1600 i max.

Zwróć uwagę żeby przy maksymalnych obrotach dźwignia w gaźniku nie opierała się mocno o ogranicznik, bo spalisz serwo.

Gasić możesz: trymerem, odpowiednim mixem w nadajniku lub Kill switchem.

 

Napisz jaki masz nadajnik, to znajdziemy dla Ciebie odpowiedni mixer(na pstryczku) do ustawienia wolnych obrotów do lądowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadajnik to Aurora 9. Wydaję mi się, że problemem nie są ustawienia w nadajniku, a regulacja gaźnika.

Wyłączam silnik po przez kill swich'a. Maxymalne otwarcie przepustnicy mam ustawione w krzywej gazu [brak oporów dla serwa], sub-trimem natomioast mam ustawiony trymer tak, że w pozycji 0 przepustnica jest max zamknięta [ również tak aby serwo nie miało oporu]

 

Regulację gaźnika z F3M znam już na pamięć, czytałem również inne pradniki i nstrukcje dotyczące gaźnika walbro, jednak w praktyce jest to i tak dla mnie duży problem i wyzwanie.

 

Obecnie największą niewiadomą dla mnie jest ustawienie przepustnicy. Na ile otwarta ma być przepustnica na jałowych obrotach? Regulując gaźnik i mając XXXX obroty nie wiem czy mam np. trymemerem zamknąc trochę przepustnicę czy odkręcić L. O tym nie ma nigdzie wzmianki, a jedynie jak kręcić dyszami.

 

Minimalne obroty podawane przez prodycenta dla tego RCGF 55 to 1500/min. Jestem w stanie zejść do 1200?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dyszami kręcisz tak, żeby osiągnąć max obroty i szybkie równe przejścia z niskich.

Do regulacji nie używaj żadnych trymerów i sub-trymerów tylko regulujesz długością popychacza(ramię dźwigni serwa i gaźnika jednakowe).

Trymer w pozycji 0 = obroty do lotu w innym przypadku "rozjeżdża" się krzywa gazu.

Obroty do lądowania w Aurorze regulujesz IDLE DOWN. Ustaw najniższe możliwe w tym silniku na granicy zgaśnięcia na ziemi.

 

A po co 1200? Jeżeli będziesz miał stabilne 1,8k czy 2k to i tak będziesz hamował na śmigle.

 

POZDR.>

 

Raczej b. słabe hamowanie na śmigle ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze, tak też zrobię. Jednak co począć w konkretnej sytuacji.

 

DLA 32 najmniej jak udało mi się ustawić kręci 2200 obr/min. Jeżeli miniamlnie zamknę przepustnicę silnik zgaśnie w przeciągu kilku seknud [sukcesywnie spadają oborty i gaśnie]. Jeżeli odkręcę L, zaczyna nierówno pracować i również gaśnie, a dodatkowo niepłynnie przechodzi do wysokich.

Może ten tym tak ma i te 2200 to minimum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 50cm wolne obroty miałem ustawione na ok. 1900. Mozliwe, że 32cm będzie miał większe minimalne. Na przełączniku można ustawić obroty trochę niższe niż stabilne wolne bo w locie na podejściu obroty będą większe niż na ziemi, a co za tym idzie model nie będzie wolno wytracał prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekran dodytkowy w aurorze uległ uszkodzeniu- nie reaguje na dotyk. W piątek Riku poinformował mnie, że wyślą ją do Niemiec.

 

Więc moim problemem na teraz jest transmiter, a co za tym idzie, mam wiele pomysłów naraz. Szukałem informacji w internecie odnośnie trwałości Aurory jednak ciężko coś znaleźć, a wertować 1500stron na rcgroups mi się nie chce :D

Średniointensywnie używana aparatura tydzień w zeszłm sezonie i od początku tego i już problem. Fakt posiadania 9 odbiorników optimy prawie przekreśla zmianę systemu. Zastanawiam się również nad drugą aurorą lub jakąś Futabą z wymiennym modułem. Boję się o ten ekran bo jak słusznie wielu zwracało uwagę, będzie się to psuło, jednak poza tym aparatura dla mnie fenomenalna.

Miesiąc mam na pewno z głowy, potem szkoła się zacznie, jesień... Więc sprawa pili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to przykre. Znając serwisy 3-4 tygodnie to norma.

 

Z moich doświadczeń wynika, że te 3-4 tygodnie łącznie trwa zebranie im się do wysłania czy odesłania przedmiotu. Akurat o ile w życiu miałem dużo szczęścia, tak do to takich spraw mam strasznego pecha. Nagminnie coś mi się psuje i bynajmniej nie przez nieprawidłowe użytkowanie.

 

 

 

"Powiem Ci że też miałem dylemat odnośnie Aurory, wyświetlacze te mają to do siebie, że obniża się stopień napięcia folii impulsowej co prowadzi do wytworzenia próżni, i spowodowania styku foli z wyświetlaczem w wielu miejscach naraz.

To dzieje się tylko i wyłącznie z Aurorami starej generacjii (pierwszej i drugiej serii..). Zdążyłem ten temat ogarnąć na maksa, nowe zaś serie Auror 2011 roku mają wyświetlacze z folią podpartą na klinach samoistnie naprężających, gdzie nie ma prawa dojść do takich okoliczności jak w poprzednich wersjach" - hawx87 z waldrof-team

 

Pocieszony tym faktem, aby nie stracić sezonu zamówiłem nową aparaturę z bierzącej produkcji dodatkowo kupując system telemetryczny [czujnik paliwa, temp. i obrotów]- zobaczymy ile to coś warte.

 

Aby nie robić Offtopu w własnym temacie:

 

Zamówione zostały również nowe kołą KAVAN'a 125mm oraz cyfrowe serwo savox 16kg metal na gaz. Obecnie siedzi tam cyfrowy savox , chyba 3,5kg- pójdzie do młodszego brata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.