heksodus Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Panowie co jest najczęstrzą przyczyna wpadania w korek przy wyjsciu z pętli? Pierwszy raz to miałem i nie mam pojęcia zastanawiam sie czy srodek cięzkosci nie jest za bardzo z tyłu. Pętla była z prędkoscią koło 100km/h i przy drugiej wpadł w korek nie do opanowania;/ Czy to ma zwiazek srodkiem ciazkosci czy raczej cos nie tak z usterzeniem? Pózniej wkleje link z fimem.Z góry dzieki za pomoc ... http://www.youtube.com/watch?v=B8zdbQnr-Ps&feature=youtu.be
f-150 Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Co to za model i jak napędzane stery wysokości?W jaki sposób wertykalnie kręciłeś tą beczkę?
heksodus Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Opublikowano 21 Lipca 2012 pylon racer 930mm http://www.youtube.com/watch?v=B8zdbQnr-Ps&feature=youtu.be na pręcie 1.5mm. to jest własnie film z tej beczki
f-150 Opublikowano 21 Lipca 2012 Opublikowano 21 Lipca 2012 Tak myślałem że pętla a nie beczka.Prawdopodobnie nie wytrzymała któraś połówka steru wysokości.Poza tym latając szybkimi modelami nie robi się tak ciasnych zwrotów.To nie akrobaty.Wychylenia sterów są minimalne.Niestety to twój błąd i nie wytrzymała konstrukcja steru.
heksodus Opublikowano 21 Lipca 2012 Autor Opublikowano 21 Lipca 2012 Masz rację pętla.tez myslałe o tym ze za duże wychyły ale w innych tez bardzo ciasno wchodze i nigdy nie mialem takiego przypadku.Najbardziej zdziwił mnie fakt ze nie mogłem wyjsc z tego korka zero reakcji na stery:/ Zauwazyłem ze elewator wkleiłem troszkę krzywo tzn patrząc na samolot stojąc nad nim nie ma 90stopni względem kadłuba.czy to mogło spowodować korkociąg? A czy srodek cięzkosci jest wykluczony czy tez przesunąc go troszkę do przodu,bo szczerze mówiąc zdziwiła mnie ta ciasna pętla bo wychyły mam małe wiec sie zastanawiam czy to nie od tylnego SC?
Malker Opublikowano 22 Lipca 2012 Opublikowano 22 Lipca 2012 Moim zdaniem błędnie myślisz. Jeśli model wpada Ci w korek, masz środek ciężkości za mocno z przodu a nie z tyłu i raczej tutaj jest cały problem.
heksodus Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Opublikowano 22 Lipca 2012 Mysle ze jesli był by przedni petla nie była by taka ciasna przy 3 mm wychyłach.Nawet na starcie widać jak zadarł pionowo do góry. przy przednim sc start byłby bardziej poziomy.Dzisiaj przeniosłem jeszcze troszke do przodu ale był duzy wiatr wiec cięzko mi sie wypowiedziec czy jest lepiej..
pawel66 Opublikowano 22 Lipca 2012 Opublikowano 22 Lipca 2012 W korek może wpaść i przy zbyt tylnym i zbyt przednim SC ale jeśli jest tak jak heksodus pisze to wina zbyt tylnego, pozatym na filmik to potwierdza.
heksodus Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Dzisiaj z rana robiłem próbe ale model na pól gaz nurkuje więc raczej musze wrócić do pierwotnego połozenia. Producent podaje 60mm od natarcia a ja raczej dałem raczej ciut przedni wiec chyba to nie była wina sc tylko jak pan Wojtek powiedział nie wytrzymuje elewator tego przeciążenia i sie w pętli poprostu wygiął.Najgorsze to nie mieć zaufania do modelu..
pawel66 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Ja bym przesuwał do przodu. Najlepiej wyznacz od nowa prawidłowy sc oblataj i powiesz nam kto miał rację
heksodus Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Samolot ma 930mm rozpiętośc i wazy 1050g więc jest dosc obciązony zazwyczaj jak daje fabryczne sc to model jak dla mnie jest nie stabilny i lata jak pijany dlatego zawsze przy większej masie wysuwam go lekko do przodu zeby był stabilny. No i jeszcze jedno -tego kreta cudem przezył poprstu sie wbił w torf ale jedynym sprawadzianem jest powtórzenie ostrej pętli i tego sie boje bo moze już nie bedzie co zbierać do przodu już nie ma co dawać sc bo zadzierał w dól więc jedynie co można to się cofać,ale juz przestałem wierzyć w sc bo raczej 1 cm w tył czy w przód nie powinien się tak zachować.Chyba trzeba podwójny naciąg elewatora..
mavericknt Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 CG do przodu i nie ciągnąc jak kota za ogon:)
heksodus Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Sprawa pylona została wyjaśniona otóż nie SC lecz wymieniłem cały ster wysokości który zrobiłem z lamiantu i teraz kręci pętle w każdej płaszczyżnie i dowolnej ilości;) pod rząd.No niestety musiałem go poobijać zeby w koncu mógł pożądnie latac,ale człowiek uczy się na błedach..jednak pana Wojtka doświadczenie było najcelniejszym.pozdrawiam
Pioterek Opublikowano 14 Grudnia 2012 Opublikowano 14 Grudnia 2012 A jak ma się nowy ster wysokości w stosunku do poprzedniego ?
heksodus Opublikowano 14 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 14 Grudnia 2012 No całkowicie inny model,poprostu pewnie lata i można robic kazdą ewolucje i zaciągać stery jak kota za ogon
Rekomendowane odpowiedzi