domino10-0 Opublikowano 22 Lipca 2012 Opublikowano 22 Lipca 2012 Witam Mam problem ze swoim silnikiem. Po około 10 minutowym locie silnik z śmiglem GWS 0947 jest goracy jak diabli. Latam na regulatorze HK 35-40 z pakietem Turnigy 20-30C 1300mAh 11,1V. Dodam jeszcze ze w silniku lekko trzeszcza łożyska. Czego to moze byc wina? Regiel za mocny?
madrian Opublikowano 22 Lipca 2012 Opublikowano 22 Lipca 2012 A - JAKIE śmigło? Do napędu bezpośredniego, czy SF? Spróbuj może innych śmigieł. Np. APC. B - Łożyska nie powinny trzeszczeć. Może być wyczuwalne "skakanie" od magnesów, ale nie może nic "trzeszczeć". C - Regulator nie może być "za mocny". To silnik bierze prąd. Regulator to wytrzymuje. Twój silnik powinien brać do 15A, a regulator 30A ma spory zapas. D - Jaki model i jak masz chłodzony silnik? Silnik nie powinie pracować w zamkniętej przestrzeni. Jest dostosowany do pracy w strumieniu powietrza.
domino10-0 Opublikowano 22 Lipca 2012 Autor Opublikowano 22 Lipca 2012 Śmigło GWS EP-0947 (te takie pomaranczowe ). Silnik jest zastosowany w Funbacie
GEX999 Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Po około 10 minutowym locie silnik[...] jest goracy jak diabli. Jeśli silnik pracuje cały czas to wg mnie powinno mu się zrobić przerwę, np. po 5 min., no chyba, że na zewnątrz jest chłodno. Po takim czasie ciągłej pracy i temp. powietrza np. 23*C, nic dziwnego, że jest bardzo gorący. Jeśli łożysko trzeszczy, wymień je na nowe. Pewnie jest zepsute i także przyczynia się do nadmiernego grzania, przez zwiększony opór.
robertus Opublikowano 23 Lipca 2012 Opublikowano 23 Lipca 2012 Po pierwsze 10 minut dla tego akumulatora, silnika i śmigła to za dużo. Latam na takim setapie max 8 minut. Nie grzeje Ci się akumulator? Mam "pikacz" na spadek napięcia. Śmigła SF powodują zwiększony pobór prądu. Spróbuj takiego samego normalnego, choć moim zdaniem do funbata wystarczy wstawić śmigło 8x4, wtedy prądu ciągnie mniej i można dłużej latać. Czy silnik lekko się kręci? Wykręć silnik z łoża i sprawdź czy nie za mocno dokręciłeś go do łoża. Sprawdź też w reulatorze timing. Jeśli masz ustawiony na high to możesz mieć objaw grzania się silnika. ustaw na low lub automatic.
domino10-0 Opublikowano 23 Lipca 2012 Autor Opublikowano 23 Lipca 2012 Po lataniu nie zwrocilem uwagi na to czy akumulator jest ciepły czy zimny, ponieważ akumulator jest wmontowany w kadlubie a reszta flaków na zewnatrz. Możliwe ze wał silnika ocierał o wrege silnika bo gdy wykreciłem silnik to widac takie małe wgniecenie. Musze złożyc zamowienie na nowe śmigiełka
krzyś707 Opublikowano 24 Lipca 2012 Opublikowano 24 Lipca 2012 Dostałeś tyle mądrych rad że wystarczy Ale ja napiszę tak rozkręć cały silnik . Sprawdż łożyska (kup sobie zapas do emax motorów jeden około 2 zł na alegro. Koniecznie wysokoobrotowe). Zobacz czy ośka silnika jest prosta jeżeli krzywa zmień na prostą. Dosłownie "odkurz" wnętrze silnika . Ja miałem tarcie w emaxe ponieważ magnesy naodymowe wciągneły jakieś opiłki metalu które tarły i grzały motor. Zobacz czy jakiś magnes się nie poluzował. Zrób " rentgen" silnika. Popieram to co napisał madrian a szczególnie to o dobrym chłodzeniu silnika. Kiedyś lecę sobie spokojnie na pół drążka motorkiem tower pro (2000KV) , śmigło 7x4 . Nagle patrzę a za modelem smużka dymu (jakby dostał serię od jakiegoś myśliwca). Niestety silnik spalony i uważam że to przez upakowanie nieboraka bez żadnego przeciągu. Moja WINA . trzeba bylo zrobić jakąś "klimę" a tak bez forsowania silnika spaliłem nieszczęśnika. Pozdrawiam
domino10-0 Opublikowano 25 Lipca 2012 Autor Opublikowano 25 Lipca 2012 Dziekuje wszystkim za rady. Napewno coś musze z nim zrobic, nie moge tego tak zostawic. Pozdrawiam Dominik
Rekomendowane odpowiedzi