Filo1 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Witajcie Dzisiaj wymodzilem coś takiego: http://imageshack.us/photo/my-images/716/20120731235156.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/10/20120731235445.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/836/20120731235622.jpg/ http://imageshack.us/photo/my-images/189/20120731235616.jpg/ jaki (wymiar) magnes zastosować, wymiary tego koła magnetycznego to 5x1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 No to masz odpowiedź, 5x5 x 1 chyba że wejdą 5x5z1,2 . Ja wklejałem magnesy na CA , czasem na żywicę. Rozsunąć magnesy możesz za pomocą patyczków z balsy. Nie bardzo widzę sens robienia takich silników w dobie ich dostępności za małe pieniądze ale nie pytasz przecież o sens tylko o magnesy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Nie obraź się Sławku, ale nie zawsze to jest takie oczywiste. Nie ma żadnych wymiarów, płaskie magnesy mogą nie zmieścić się ze względu na ich grubość lub obwód itd. Zanim kupisz magnesy zmierz średnice: statora i rotora i wstaw do pierwszej tabelki z tego arkusza => http://forumrc.alexba.eu/page3.html (grubość statora masz 5mm?, kaskada 1, szerokość i grubość magnesu dobierz tak, aby szczelina powietrzna wyszła raczej >0,2mm a pokrycie w drugiej tabelce było na zielono; ilość magnesów/biegunów pewnie 12, ale sam wiesz ile planujesz, skoro nawijałeś). No i powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Bez otworów w rotorze i z tą tulejką ślizgową to dużej mocy się z niego nie wyciśnie ze względu na brak chłodzenia, nawet z dobrymi magnesami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 ok dzięki za rady 1. Dlaczego robie silnik który jest nie opłacalny itp ad.1 mam dużo drutu ad.2 zawsze (od kad zobaczyłem że to jest możliwe) chciałem zrobić taką przerobke ad.3 kupiłem nie do końca działający silnik a na szybko potrzebuje @hubert niestety jeżeli chodzi o stronę ta na fast-result to ona nie działa, grubość 1 długość 5 jak mi się dzisiaj uda to zmierze stojan @@pk999 otwory wytne dremelem @@edit już znalazłem tą tabelę z exelem, pomierze i wpisze zobaczymy co powie @@edit2 jak to jest z tym pierścieniem magnetycznym, działa jak jest silnik 4 fazowy ? a po przewinieciu na 3 już nie działa z nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Hubert, nie obrażam się a wymiary podałem takie bo we wszystkich przeróbkach z CD miałem właśnie 5x5x1. Później kupowałem magnesy w ilościach po 300sztuk w różnych wymiarach i chcąc zmniejszyć szczelinę stosowałem 1,2mm grubości W sumie to można zmierzyć średnicę , odjąć od niej 2mm i obliczyć obwód koła, podzielić przez ilość magnesów i wyjdzie ile miejsca zostanie na odległości pomiędzy nimi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 O ile dobrze widzę, to taki mały silniczek - stator jakieś 20mm średnicy. Robiłem takie bez żadnych zmian (tylko przewijanie, ale chyba cieńszym drutem; śmiglo GWS około 6x3" dla 2S lipol klejone na cyjanoakryl) do modeli 100-200g wagi. ad.3 kupiłem nie do końca działający silnik a na szybko potrzebuje - będzie działał bez zmiany oryginalnych magnesów, ale osiągi słabe => mechanicznie też słaby (opis poniżej), więc na jedno wychodzi otwory wytne dremelem - chyba nie to jest tutaj najważniejsze, raczej zrobić mocowanie wał-rotor !, łożyskowanie wału i jego zabezpieczenie przed wysuwaniem !! @@edit2 jak to jest z tym pierścieniem magnetycznym, działa jak jest silnik 4 fazowy ? a po przewinieciu na 3 już nie działa z nim - nie rozumiem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 chodzi mi o to że silnik nie działa na oryginalnym magnesie , po zalozeniu innego wirnika? działa @@edit tak jest to mały silniczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 na forum alexa jest tyle tego opisane, że na pewno dasz sobie rade powodzenia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Filo1 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 jutro zamawiam 5x5x1 minimalna kwota zamówienia magnesow to 40zł chce się ktoś dorzucić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 A nowy ,sprawny silnik kupisz za mniejsza kwotę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2012 No ja tak właśnie czytam i zastanawiam się - jaki jest sens wyważania drzwi, skoro one są otwarte? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi