Skocz do zawartości

Jak zabezpieczyć kopyto przed laminowaniem?


vvoollii

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli:

1. Lakieruje i szlifuję

2. Kładę matę ok 100 - 50g i żywicę i szlifuję

3. Lakieruję i szlifuje

4. Szpachluję i szlifuje

 

Az do osiągnięcia ideału?

 

Nie do końca tak... szkło dawałem na kopyto ze stosunkowo delikatnego materiału jakim jest styrodur, cienka balsa itp.... myślę że przy MDF można się obyć bez niego. Ja bym zrobił to tak:

gruntowanie MDFu podkładem -wyjdą wszelkie niedociągnięcia....

szlifowanie...

jeśli trzeba szpachla...

szlifowanie...

podkład....

szlifowanie....

jeśli trzeba poprawki szpachlą

szlifowanie

podkład....

.....

....

....

aż do osiągnięcia równomiernego pokrycia podkładem bez widocznych rys, ubytków, wżerów itp....

dopiero wtedy farba (lakier)

i znów szlifowanie....

farba....

itd...

aż do osiągnięcia równomiernej warstwy farby i porządanego efektu....

potem polerowanie pastą polerską do osiągnięcia lustra...

dopiero wtedy rozdzielacze (wosk, PVA itp...)

 

pamiętaj aby za każdym razem dać czas farbie żeby dobrze wyschła - jeśli tego nie zrobisz to dołożysz sobie sporo dodatkowej roboty...

 

Pozdrawiam

Tomasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o MDF to robiłem z niego kopyta do tloczenia kabin. Po nieudanych akcjach z epoksydami kupiłem puszkę lakieru poliuretanowego HartzLack błyszczący. Pierwsza warstwa pędzlem, MDF nasiąka powierzchniowo, po 6 godzinach kolejna warstwa i szlifowanie papierem 150, po wyszlifowaniu kolejna warstwa rozrzedzonego lakieru, w odstępach 1 godziny kolejne warstwy. łącznie 6 . Ostatnią warstwę szlifuję najpierw papierem wodnym 320 potem 600 (oczywiście z użyciem wody) .Całość poleruję pastą polerską używając do tego polerki samochodowej. Wychodzi lustro w którym można się przeglądać. Sama powierzchnia jest odporna na chemikalia i bardzo odporna na ścieranie. Puszka 0.35L kosztuje w castoramie 28zł. Lakierowanie w domu odpada, smród jest okropny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłoczyłem kładąc bezpośrednio na kopycie gorące tworzywo (około 120st) i nic się nie działo z powierzchnią. Co do laminowania poliestrami to nie wiem ale przecież i tak będziesz kładł warstwę rozdzielacza więc chyba nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, mam jeszcze pytanie odnośnie kopyta.

Jutro jestem umówiony z frezerem aby wyfrezował mi kopyto.

Ma to być łódka typu katamaran z dwoma pływakami. Mój projekt kopyta mówi że należy zrobić kopyto tzw pozytyw czyli łódka z mdf. Zywice i matę będę nakładał na kopyto. Po wyjęciu wydaje mi się że idealna powierzchnia będzie powierzchnią od środka - a ma być odwrotnie...

Mam rację? Czy forma powinna być negatywem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyfrezowane kopyto musisz zrobić na błysk, potem warstwa rozdzielacza i na to laminat. Forma zdjęta z kopyta będzie formą negatywową w której dopiero zrobisz właściwy kadłub.

 

Prześledź cały ten wątek , mniej więcej będziesz miał pojęcie co i jak. http://forum.aerodesignworks.eu/viewtopic.php?f=20&t=87&start=50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie robię z MDF:)

Napisales przeciez ze robisz kopyto a nie forme. Forme uzyskasz po zdjeciu laminatu wlasnie z tego kopyta.

Co prawda kopyto nie z mdf-u ale ze styroduru ale zasada taka sama. Przesledz watek i bedziesz wiedzial co i jak

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/29164-fox/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o MDF to robiłem z niego kopyta do tloczenia kabin. Po nieudanych akcjach z epoksydami kupiłem puszkę lakieru poliuretanowego HartzLack błyszczący. Pierwsza warstwa pędzlem, MDF nasiąka powierzchniowo, po 6 godzinach kolejna warstwa i szlifowanie papierem 150, po wyszlifowaniu kolejna warstwa rozrzedzonego lakieru, w odstępach 1 godziny kolejne warstwy. łącznie 6 . Ostatnią warstwę szlifuję najpierw papierem wodnym 320 potem 600 (oczywiście z użyciem wody) .Całość poleruję pastą polerską używając do tego polerki samochodowej. Wychodzi lustro w którym można się przeglądać. Sama powierzchnia jest odporna na chemikalia i bardzo odporna na ścieranie. Puszka 0.35L kosztuje w castoramie 28zł. Lakierowanie w domu odpada, smród jest okropny.

 

Czy,to,toDołączona grafika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co, robisz teraz nie z mdf-u a z metalu kopyto???? proszkowo lakieruje sie tylko materiały przewodzące lub takie ktore mozna naelektryzować. Male sprostowanie...Ponoc w Polsce jest jakas lakiernia proszkowa do MDF-u ale to ponoc jakis specjalistyczny i drogi zaklad. W normalnej lakierni tego nie zrobisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.