wicher123 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Witajcie.Odkupiłem kiedyś od kolegi Graet Planes Revolvera z silnikeim O.S 91 surpass II+pompka perry.Pierwszy raz w życiu mam styczność z tym silnikiem.Każde problemy z nim ingerowałem z kolegą,chciałbym już sam poznać go i nauczyć się regulacji. Tutaj odbył się mój pierwszy oblot,z silnikiem na początku były problemy(stał u mnie w garażu 2 lata nie latany) ale jak odpalił to już było cacy.Dzień później w powietrzu okazało się,że się dławi i kolega,mi go podregulował(nie wiem jak) Dziś rano pojechałem sam na lotnisko i problem... silnik zapalił pięknie ale na wysokich obrotach dławił się mocno,gasł,nawet nie startowałem.Do połowy wychylenia drążka gazu było ok później klapa. Zadzwoniłem do kolegi,powiedział mi,żebym delikatnie odkręcał głowną,dużą śrubkę malutko o 1/4 obrotu i powinno pomóc.Niestety nie pomogło,doprowadziło do tego,że nie odpaliłem już silnika.Powróciłem do poprzedniego położenia tej śruby i też kiszka,nie odpalił,dalej nie ingerowałem.Dodać muszę,że nie mam połączonego w odbiorniku serwa do wzbogacania mieszanki,mój odbiornik to tylko 6 kanałów Czy może ktoś z Was może na przykładzie rysunku,zdjęcia pokazać podstawy w regulacji tego silnika,jaka śrubka do czego itp. Na forach anglo języcznych są ale wolałbym po polsku. Nie chciałbym jeździć bez przerwy do kolegi,zawracać mu tyłka a chcę poznać ten silnik i spróbować samemu go wyregulować. Pomożecie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Hey... Mam ten silnik ale bez pompy. Jesli sie dławił to chyba za bogata mieszanka więc igłę raczej wkręcać. 1/4 obrotu to baaardzo dużo dla tego silnika. Z mojego zapisu - notatek - wynika, że igła główqna powinna być odkręcona więcej niż 2,5 obrotu - mam zapisane, że nawet 4 i 1/4. dla przykładu inne moje 4suwy to od 0,5 do 1,5 obrotu. Zaraz postaram siewkleić fotkę z najwazniejszymi śrubkami - czyli dwie - składu mieszanki i wolnych obrotów. U Ciebie moze to być jeszcze problem z regulacją zaworów ale to narazie tylko gdybania. Na fotce w miejscu napisu igła składu mieszanki - włożone jest mocowanie igły innego silnika wiec na to nie patrz. Normalnie igła koloru czarnego poziomo wkręcana. Obok niej jest jest kanał z igłą wolnych obrotów. Jeszcze obok w silnikach z pompą jest - czujnik czy coś takiego - ciśnienia. Może z tym masz problemy? Mogę ci przesłać instrukcję manualną gdzie masz fotki i rysunki rTwego z pompą ale to juz na maila mogę tylko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Byłbym wdzięczny.Stawiam,że ta większa śruba z boku to igła główna a ta z jej lewej strony,ta malutka to wolne obroty?Jej nie dotykałem. Możesz mi polecić też świecę?Wypadałoby ją może też profilaktycznie wymienić albo mieć na zapas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Dzięki.Więc jeśli na wolnych obrotach było ok,przy przygazowaniu do połowy drążka w apce też a zaraz powyżej już dławił się gasł to powinienem delikatnie wkręcić igłę składu mieszanki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 może tak; odpal silnik i nie zdejmuj grzałki - czy objawy dalej te same czy znikną? Rozmawiałem z kolegą i też przychyla sie, że to moze jednak nie wyregulowana pompa paliwowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Ja mam silnik raczej bez pompy, z zamontowaną pompką perry,osobno. Przy nie zdjętej grzałce objawy były te same... Jutro spróbuję nagrać Wam film.Chyba,że uda się mi z tej opresji wyjść. Tak zachowywał się silnik tydzień wcześniej: Później jak pisałem,dławił się podczas lotu na wysokich obrotach,po wylądowaniu,kolega ustawił go ale już nie zdążyłem zrobić oblotu.Dziś rano,odpaliłem bez problemów,lecz tylko do połowy gazu było ok,później mocne dławienie i gaśnięcie.Kolega poradził,że paliwo nie dochodzi i delikatnie odkręcałem Igłę składu mieszanki,nie widziałem poprawy,nie chciałem dalej kombinować.Silnik nie chciał już odpalać Jutro zerknę na spokojnie,nagram film. Dodam,że gdy model leży długo nie latany,pierwsza próba odpalenia silnika jest bardzo trudna i długa.Doczytałem na forach,że to przypadłość pompki perry,nie lubi długich przestojów.Jak już odpali to ładnie śmiga. Wiem,za nim go kupiłem ,model latał na 5% paliwie.Na wyżej wymienionym filmie już na 20% ale latał,nie było problemów,oprócz tego,że ciężko było odpalić go po 2 letniej przerwie.Tyle mój model czekał na oblot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 No to trochę pokręciłem bo przeoczyłem, że pisałeś o pompie Perrego. Więc - na małych pracuje OK ale na maxa przerywa i słabnie? To chyba oznacza, że za mało mieszanki dostaje jesli pompa pracuje dobrze. W takim razie odkręcasz igłę główną aż przestanie krztusić się. W moim silniku zakres regulacji jest tu bardzo mały ale igłę muszę odkręcić bardzo dużo by w ogóle odpalił. Tak jak pisałem od 2,5 do 4 i 1/4 obrotu. Wrzucę zaraz film z moich odpalań. nie dodałem ale instrukcja jest po angielsku nie po naszemu , już wysyłam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Instrukcja może być po angielsku,w PL nie mogę nigdzie namierzyć.Jeśli masz możesz wysłać na wicherw@interia.pl Ja zaraz śmigam na modelarnię i powalczę troszkę z silnikiem,nagram,zerkniesz co i jak. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Wojtek - wysłałem wczoraj ale dziś dopiero odczytałem wiadomosć zwrotną, że poczta nie przeszła a jakichś tam powodów. Przed chwilą wysłałem jeszcze raz ale może w adresie maila coś pokręciłes? W każdym razie poszło na ten sam jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Dziękuję bardzo.Doszło.Lece na modelarnię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Odłącz pompę perry.Jej regulacja jest dość trudna. Ten silnik doskonale pracuje bez pompy,chyba że masz zbiornik bardzo daleko.Musisz tylko podłączyć wężykiem króciec w tłumiku i zbiornik paliwa aby lekkie ciśnienie w nim było. Jeśli chodzi o świecę to do czterotaktów są tylko jedne i te trza używać.Są dłuższe od normalnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 No i nie wiem co napisać.... Wczoraj końcówka dnia i nie odpalił silnik...więc,grzałkę naładowałem,dziś udałem się rano na testy i regulację.Wkładam grzałkę,odpalam NIC,odpalam nic,nic nic...regulacja Iglicą NIC...nie odpala,odkręcam świece,byłą lekko zalana,sprawdzam,grzałką zaskwierczała(bo mokra) ok , zakręcam.. Przyjeżdża kolega dać mi kable...Patrzy patrzy,pyta,grzałka dobra??Ja tak,ładowałem,ale sprawna?Tak, ładowałem Uparł się,masz zobacz moją... Przykładam bach odpala Okazało się,że grzałka moja coś szwankuje,raz działa,dziesięć razy nie Nastąpiła regulacja wg zaleceń Irka M.Było tylko lepiej... nagle doszedłem do miejsca gdzie się silnik już nie dławił ale gasł gdy raptownie szybko z wolnych przechodziłem na wysokie.... przy stopniowym dodawaniu gazu było super,gdy tylko zrobiłem to szybko..bach gasł,chyba też sobie z tym poradziłem,też delikatnym odkręceniem iglicy...nie sprawdziłem dokładnie bo.... Właśnie..to co się stało..zdziwiło mnie,początkującego.Otóż ostatni sprawdzian ustawień,odpalam...wszystko pięknie,to teraz troszkę szybciej drążkiem gazu...góra-dół-góra-dól i... przy pozycji Dół...nagle silnik delikatnie lecz stanowczo wkręca się na obroty!!!Zdziwiony patrzę na apkę,ruszam drągiem a tu nic,nie ma reakcji a samolot wyje na max obrotach!!!Troszkę zgłupiałem,spanikowałem ;/ Fakt..przyznaję się..Złapałem samolot i pozwoliłem by się paliwo wyczerpało,było go już malutko ;/ Dziwne bo inne rzeczy działały,serwa lotek,wysokości,działały,nie działało serwo gazu.Zawiesiło się czy co??Po wyłączeniu i włączeniu samolotu,wszystko wróciło do normy,działa wszystko,gaz,stery jak należy,prób zrobiłem dziesiątki...na sucho było ok.Co mogło być przyczyną tego faktu? A tutaj nagrałem wszystko,tą końcówkę też; Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Jeśli żle przechodzi z małych na wysokie to igłą wolnych obrotów musisz ustawiać. Pamietaj tylko, że tu nie ma reguly czy wkrecać czy wykręcać...rób to delikatnie co powiedzmy 1/8 obrotu lub mniej. Raz miałem taka sytuację : silnik tuż przed startem modelu wyje na maxa choć drążek jest na zero. Było gorąco i może to powodowało niemożnosc zejścia z obrotów (?) Gdy to sie przytrafi jeszcze raz - to rzuć szmatkę w smigło - zatrzyma się. Czyli w sumie zaczyna być coraz lepiej ? Czy igła wstepnie była odkręcona tak jak pisałem ? Tu masz filmy z odpalania i pracy mego silnika - jak wejdziesz w profil to znajdziesz ich więcej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Jest już dobrze,tak było gorąco,silnik poszedł na maxa a na apce na zero.Żeby rzucić szmatkę na śmigło nie pomyślałem... Zgłupiałem po prostu i tyle Teraz sobie myślę,co by było gdyby to się tak zacięło w locie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Mnie raz się zaciłeło w locie na max obrotach ale w elektryku. Tyle, że było raczej zimno - minus 10-13 stopni... Na drugi raz jesli będzie taki to spokojnie wkręć igłę mieszanki lub zatkaj tłumik - tylko uwazaj bo gorący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Rzućcie sobie coś na czoło dla ochłody.Zatkać tłumik szmatą lub zakręcić paliwo.Najgorsze dla układu korbowego jest nagłe zatrzymanie.Serwo wymień.Jeżeli raz się zacięło ,to może zaciąć się znowu.Prawdopodobnie zimny lut w elektronice,nie wytrzymało wibracji. Co do regulacji wkręcaj delikatnie śrubę "od wolnych" obrotów jak nazwał ją Irek.I tak jak napisał Irek 1/8 obrotu lub nawet mniej aż osiągniesz płynne przejście.Najlepiej robi się podczas pracy silnika przy pomocy długiego cienkiego wkrętaka.Będziesz musiał jeszcze zmniejszyć wolne obroty ale to już trymerem. Edit Coś mi się posty wyświetlają z opóźnieniem,a Irek już wszystko napisał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Ok dzieki.Jutro serwo wymienię i zobaczę jak wygląda silnika i jego przechodzeniem z wolnych na wysokie obroty.Myślałem,że już jest dobrze ale ten fakt zacięcia się chyba serwa spowodował,że już odpuściłem dziś P.S ale i tak dziwnie to wygląda,jakby nie serwo.Zobaczcie...gaz na zero widać że serwo jest na zero a nagle samo przyśpiesza?Samo serwo delikatnie poszłoby w górę mimo,że drąg w apce jest na zero? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 No i dzis zobaczyłem co naprawdę się stało Dlaczego silnik wskoczył na obroty wysokie Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Wyrwał,wypadł to coś,nie wiem jak się nazywa,to mocowanie serwa gazu które wchodzi do gaźnika Rozebrałem,okazało się,że to się trzymało chyba na wcisk,sprasowane było.Za chiny ludowe teraz się nie chce trzymać Próbował kolega mi to rozbić,zrobić tak by trzymało ,bezskutecznie.Działało przez chwilę i znowu odpadało Może pomożecie znaleźć tą część?Może ta dwie części kupić?Z gaźnika wychodzi to ala łożysko i na nie nasadza się ten krąg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Normalnie bywa ten element http://www3.towerhob...81400&search=Go ale w Twoim to jakiś inny element - postaraj się zrobić ciut lepszą fotkę ... edit: znalazłem - potrzebujesz tego i tam zamawiasz http://www3.towerhob...81400&search=Go tu rysunek: http://downloads.hobbico.com/evpl/osm/ev44081000.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2012 Dzięki,szkoda,myślałem,że w PL dostanę;( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi