Jump to content

motoszybowiec ROXI


Jacek Walenciak

Recommended Posts

Posted

Witam,

Chciałbym przedstwić mój najnowszy motoszybowiec z napędem elektrycznym własnej konstrukcji, budowany od podstaw. Model zaprojektowałem we wrześniu ubiegłego roku (w Corel_u). Budowa trwała z przerwami rok. Kadłub zrobiłem metodą "oldtimer" - szkielet balsowy oklejomy balsą, na to węgiel i szkło - wyszło lekkie i "pancerne". Motyl - pełna balsa, profil - NACA 0008. Płaty o profilu MH 32 konstrukcji skorupowej z klapami i lotkami - na "butterfly" siada pod wiatr jak śmigłowiec :-)). Całość oklejona folią oracover, kadłub malowany. Lata pięknie i po sznurku - w ogóle go nie trymowałem - jest super. Na niskim szybkim przelocie słychać wyraźny "świst z brzęczkiem" jak u szybowców całolaminatowych. Na razie kręcę pętle i przewroty oraz korkociągi - z tym nie ma problemów, daje się nim kręcić wszystko.

Napęd:

silnik Mega Acn 22/30/3E ze śmigłem Aeronaut 12"x8", regler Jeti Spin 44,

pakiet 3S1P Wide Energy 4300 mAh zapwenia ponad godzinną zabawę w

powietrzu.Serwa w "motylku" to 2x JR ES 539, w płatach 4x Hitec 125 MG.

Waga do lotu ok. 2200 g

<a href=roxi1qu8.th.jpg' alt='roxi1qu8.th.jpg'>

Posted

model bardzo mnie sie podoba, wyglada jak laminaciak...

Na niskim szybkim przelocie słychać wyraźny "świst z brzęczkiem" jak u szybowców całolaminatowych.

 

model nie musi byc laminatowy zeby świszczeć, ja mam na płacie wyłącznie solarfilma i da sie czesto słyszć świst... 8)

 

widze ze zastosowałeś profil bardziej termiczny, jaka jest rozpietosc :?:

Posted

jesli bys nie napisał ze kadłub ma 'w sobie' balse to bym pomyslal ze jest w calosci laminatowy.

kadłub jest chyba dość wąski...

Posted

Zgadza się. Kadłub ma kształt "kijanki" w największym miejscu jest średnica 76 mm zwężająca się do kołpaka o śr. 40 mm, i w druga stronę na końcu usterzenia V-tail jest śr. 19 mm.

<a href=roxi12yi7.th.jpg' alt='roxi12yi7.th.jpg'

Posted
Budowa trwała z przerwami rok.

No to widzę, że nie tylko ja się ta grzebię z tymi latakami.

Gdybyś miał ochotę pochwalić się planami, czy też wymienić - byłbym chętny, też rysuję wszystkie swoje ToTy w Corelu. Właśnie myślałem nad powiększeniem Tota-5 do takowych jak Twój wymiarów.

Może zapodałbyś więcej fotek modelu z bliska, szczegółów konstrukcyjnych nigdy za wiele.

Posted

Model zaprojektowałem w dwóch wariantach:

– z usterzeniem motylkowym.

– z usterzeniem klasycznym (statecznik poziomy "pływajacy").

Skrzydła robiłem na wzornikach (żeberka przejściowe (z Profili 2) dałem do wycięcia laserem z 4 mm plexi), dźwigary też robiłem ręcznie-lamelowałem na szablonie z listewek sosnowych 3x3mm (3 szt.) + 2x3mm (1 szt.) razem 11mm zwężające się do 8 mm w końcówce skrzydła. Koć=ńcówka skrzydła z balsy twardej oklejona tkaniną szklaną.

Wzorniki żeberek dałem celowo do wycięcia laserem, aby później można było wykonać nowe płaty do wersji klasycznej.

<a href=roxi14rv5.th.jpg' alt='roxi14rv5.th.jpg'

  • 1 year later...
Posted

szybowiec piekny :) mam pytanie co do planu, jesli chce go wydrukowac w sklali 1-1 to ile go musze powiekszyc?

Posted

Plany poszły.

 

Mam do wykorzystania wzorniki wycięte laserem w plexi 4mm. Jeśli ktoś poważnie myśli o budowie, to mogę je podesłać. Profil żeberek to MH 32.

Ja w chwili obecnej projektuję nowe płaty o rozpiętości 2700 mm i profilu cieńszym HN 785 SR.

 

pozdrawiam, Jacek

Posted

ja sie zastanawiam powaznie nad budowa, jedynym problemem moze byc tylko wydrukowanie planow, ale z tym sobie poradze jakos

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.