Skocz do zawartości

Podlaczenie silnika szczotkowego


idfx

Rekomendowane odpowiedzi

witam !

 

Posiadam model z silnikiem bezszczotkowym, ktory niestety lekko pokiereszowalem. Os silnika jest wykrzywiona, kilka razy prostowana, ale wedlug mnie powoli dobiega jego koniec. Planuje dokupic silnik, jednak bezszczotkowy jest obecnie niedostepny do mojego modelu (CESSNA 747). Moge natomiast dokupic szczotkowy, co mi na etapie nauki latania doskonale wystarczy. Czy mozecie mi podpowiedziec, w jaki sposob dokonac zamiany silnika ? Tamten mial 3 przewody i regulator, ten bedzie mial 2 i nie wiem jak go dolaczyc do odbiornika, domyslam sie ze potrzebuje cos dodatkowego pomiedzy silnikiem a odbiornikiem. Znalazlem wiec regulator :

 

http://abc-rc.pl/p/147/3743/esc-lanyu-18a-do-silnikow-szczotkowych-do-akumulatorow-ni-mh-esc-silnikow-szczotkowych-regulatory-esc.html

 

Problem polega na tym, ze posiadam akumulator LIpo a w opisie regulatora podano, ze pracuje z NImh oraz NIcd. Czy to oznacza, ze z moim akumulatorem nie bede mogl go uzyc ? jesli musze dokupic inny akumulator, jednak sie bede musial wstrzymac do czasu dostepnosci silnika bezszczotkowego, gdyz czas ladowania NiMh mnie przeraza.

 

dzieki !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator to tylko źródło prądu. Problem polega na różnych napięciach lipoli nimh.

Na jakie napięcie masz ten silnik?

 

bezszczotkowy 11.1 volt szczotkowy domyslam sie, ze nizsze skoro regulator ma wspolpracowac z akumulatorem 9.6 volt. Na upartego mozna by dolozyc stabilizator napiecia 7810 ale juz przy 25% zrzutu napiecia wydziela tyle ciepla, ze wymaga aluminiowego radiatora, a to juz waga i wieksze zurzycie energii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba. Po prostu staraj się nie latać na 100%, choć czasem jak pociągniesz na maxa tez się nie stanie. Po prostu będzie szybsze zużycie szczotek, może się też trochę grzać. Ale jak będziesz pamiętał o tym to nie będzie różnicy.

 

Mam pytanie. Jak w szczotkowym silniku szczotki się zedrą to można je wymienić czy silnik to złom już?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem temat parę lat temu w Bellance Decathlon 480 Pelikana - tam był standardowy silnik szczotkowy 480 - musiałem dołożyć regulator napięcia współpracujący z LiPol 3S (o ile pamiętam Jeti 020 czy jakoś tak)... samolot na 3S latał jak wściekły, silnik się gotował nawet jak nie latałem na 100 % i przetrwał może 4 loty. Silnik wymieniłem na szczotkowy ale przystosowany do LiPoli 3S - MiG 480 3Li (o taki: http://www.nastik.pl/mig-480-3li-race-p-1688.html). Samolot już nie latał tak fajnie, ale silnik się nie grzał. Ostatecznie dość szybko wymieniłem ten silnik na najprostszy "dzwonek" TowerPro - "wściekła" prędkość modelu wróciła, a wszelkie niedogodności związane ze szczotkowymi silnikami odeszły w niepamięć... Tobie też polecam taki zabieg...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze daloby sie zamontowac inny silnik bezszczotkowy, zamiast oryginalnego ?

 

http://www.abc-rc.pl/p/118/3109/silnik-lanyu-2812-1250-1250kv-170w-z-lozem-do-modeli-tw745-747--silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

 

jak widac montowany jest na belke, prawdopodobnie 10x10. Posiadam regulator 18A. Jesli ktos moze cos podpowiedziec, bede wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co widzę w linku to jakiś dzwonek z normalnym talerzykowym łożem, a to łoże przykręcone jest do czarnego plastiku - mocowanie na patyk.

Myślę, że każdy podobny silnik da radę na tym zamontować. W swoim samolocie może zdemontować ten plastik od silnika?

Jeśli masz wątpliwości zapytaj w abc. jest telefon. Na pewno pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co widzę w linku to jakiś dzwonek z normalnym talerzykowym łożem, a to łoże przykręcone jest do czarnego plastiku - mocowanie na patyk.

Myślę, że każdy podobny silnik da radę na tym zamontować. W swoim samolocie może zdemontować ten plastik od silnika?

Jeśli masz wątpliwości zapytaj w abc. jest telefon. Na pewno pomogą.

 

moge zdemontowac silnik, mocowany jest do loza na 4 srubki, nie wiem natomiast czy rozstaw otworow jest stadnardowy dla wiekszosci silnikow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie odkręć silnik od tego czarnego plastiku. Zrób zdjęcie i pomierz średnicę talerzyka i średnicę otworów mocowania.

 

http://www.abc-rc.pl/p/118/2537/silnik-c2826-25-kv1400-160w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

 

ten wydaje mi sie najbardziej podobny parametrami, a co do dziurek... na obecnym etapie, czarna magia, ale chyba i tak go kupie i jakos obsadze, mam jeszcze jedno loze silnika, nowe. Moze uda sie jakos obsadzic, co kolega o tym mysli ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są silniki bezszczotkowe, w obudowach o wymiarach i sposobie mocowania identycznych jak szczotkowe. Ale myślę, że dowolny silnik bezszczotkowy o zbliżonej zewnętrznej średnicy uda Ci się zamontować bez większych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są silniki bezszczotkowe, w obudowach o wymiarach i sposobie mocowania identycznych jak szczotkowe. Ale myślę, że dowolny silnik bezszczotkowy o zbliżonej zewnętrznej średnicy uda Ci się zamontować bez większych problemów.

 

zamowilem silnik Emax C2822 KV1200 - 170W - CF2822, w opisie do kitu cessny podaja, ze sie nadaje. Zamowilem tez oryginalny, ale z Anglii i nie wiem na kiedy dotrze, Emax ma byc jutro dostarczony.

 

dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że spóźniłęm się z tematem :)

 

Mam cessnę 745 po kilku modyfikacjach.

 

Jak tylko wpadła w moje ręce to wyrzuciłem moduł all-in-one (był na 27MHz zintegrowany odbiornik, regulator do szczotki i elektronika serw)

Zamontowałem do niego klasyczny układ na 35Mhz. Odbiornik, regulator do silnika szczotkowego z zestawu, nowe serwa i nowy pakiet li-pol 11,1V 1000MAh.

Model latał super ale okazało się, że napięcie pakietu jest zdecydowanie za wysokie i przekłądnia silnika pomimo latania na 20-40% mocy rozpadła się po ok 20 minutach latania. Razem z modelem dostałem jeszcze jeden silnik z przekładnią i w nim sytuacja się powtórzyła.

 

Z uwagi na zbliżający się wyjazd na działkę zabralem ze sobą silnik 2822, regulator 25A, CA i klej polimerowy, poxipol.

Na miejscu znalazłem kawałek listewki ok 1cm grubości, na szerokość pasujący pod łoże emaxa :)

Obiąłem kołek od oryginalnego silnika, do jego resztki (na równo z pianką) dokleiłem "domek" silnika z dwóch warstw listewki (ok 2cm) i na to zamontowałem łoże emaxa. Pasował idealnie w otwór od oryginalnej obudowy silnika.

Moim zdaniem ten silnik przy 11,1V jest zdecydowanie a mocny do tego modelu.

 

Jak wszystko dobrze pamiętam to latałem na śmigłach gws 9x7SF lub na 9x4,7SF.

 

Zdjęcie "konstrukcji" http://imageshack.us...60/cessnap.jpg/

 

[edit] zdjęcie zamiast linka (test)

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że spóźniłęm się z tematem :)

 

Mam cessnę 745 po kilku modyfikacjach.

 

Jak tylko wpadła w moje ręce to wyrzuciłem moduł all-in-one (był na 27MHz zintegrowany odbiornik, regulator do szczotki i elektronika serw)

Zamontowałem do niego klasyczny układ na 35Mhz. Odbiornik, regulator do silnika szczotkowego z zestawu, nowe serwa i nowy pakiet li-pol 11,1V 1000MAh.

Model latał super ale okazało się, że napięcie pakietu jest zdecydowanie za wysokie i przekłądnia silnika pomimo latania na 20-40% mocy rozpadła się po ok 20 minutach latania. Razem z modelem dostałem jeszcze jeden silnik z przekładnią i w nim sytuacja się powtórzyła.

 

Z uwagi na zbliżający się wyjazd na działkę zabralem ze sobą silnik 2822, regulator 25A, CA i klej polimerowy, poxipol.

Na miejscu znalazłem kawałek listewki ok 1cm grubości, na szerokość pasujący pod łoże emaxa :)

Obiąłem kołek od oryginalnego silnika, do jego resztki (na równo z pianką) dokleiłem "domek" silnika z dwóch warstw listewki (ok 2cm) i na to zamontowałem łoże emaxa. Pasował idealnie w otwór od oryginalnej obudowy silnika.

Moim zdaniem ten silnik przy 11,1V jest zdecydowanie a mocny do tego modelu.

 

Jak wszystko dobrze pamiętam to latałem na śmigłach gws 9x7SF lub na 9x4,7SF.

 

Zdjęcie "konstrukcji" http://imageshack.us...60/cessnap.jpg/

 

czy to oznacza, ze emax nie bedzie pasowal pod to oryginalne czarne loze od silnika lanyu montowane na kolek wystajacy z kadluba ? doklejenie loza z listewek... pomysl godny uwagi, ale jakos nie mam pewnosci, ze sie nie urwie w najmniej sprzyjajacym momencie w trakcie lotu, czym dokleiles loze z listewek (jesli nie ma innej opcji montazu silnika) ?

 

no tak, juz doczytalem, klej polimerowy, poxipol..

 

tylko juz sie pogubilem o jakim silniku mowimy, gdyz tez emax 2822 jest bezszczotkowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

khmmm.... no to widze, ze przegapilem jedna rzecz i musze jeszcze dodatkowo zamowic loze silnika mocowane na listewke :( elektronike mam fabryczna, tyle ze na 2.4 Ghz i regulator 18A, czemu emaxa nie zaloze ? pytam, zanim zamowie loze silnika, jesli cos jeszcze dodatkowo potrzebuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.