Skocz do zawartości

hamulce aerodynamiczne i Hitec Optic 6


Krzysztof7501

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę w elektroszybowcu zamontować hamulce aerodynamiczne i nie bardzo wiem jak to ustawić w Opticu 6. W instrukcji są opisane tylko różne kombinacje wykorzystania lotek jako hamulców, ale mi chodzi o same hamulce, niezależne od lotek. Najchętniej wykorzystałbym do tego kanał podwozia w konfiguracji spalinowego samolotu akrobacyjnego, ale chciałbym tę funkcję przypisać do przełącznika z prawej strony - AIL D/R SW-3. Czy jest to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale oczywiście, że mozliwe i do tego służy. W instrukcji 5 kanał przypisany jako podwozie ale to od Ciebie zależy do czego wykorzystasz. Ja w jednym modelu właczam nim buzzer by zorientować się gdzie jest model w wysokiej trawie/trzcinie. W innym modelu tym przełącznikiem włączane jest światło lądowania. W nowym latajacym skrzxydełku też chcę właczać hamulce tym przełacznikiem. O ile w latajacym skrzydle - to czysty experyment to w motoszybowcu - jeśli zedrę starą folię to też zamierzam zrobić proste hamulce aerodynamiczne. Oczywiście obsługiwane pym przełącznikiem podwozia...

Chyba udzieliłem wyczerpujacej odpowiedzi. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpisując sie przeoczyłem pytanie o zamianę przełączników. Oczywiście żadnym ustawieniem w menu tego nie zrobisz, oba skrajne przełączniki służą do nazwijmy to najogólniej mixów i nie są kolejnymi kanałami. Przełącznik Gear AUX różni sietym, że jest też czy głównie przełącznikiem w danym kanale czyli włącz wyłącz. Gdzieś pod koniec instrukcji masz opisane zaprogramowanie dwóch własnych chyba mixów - może tu coś dałoby sie uzyskać bo ja to rozumiem, że jesli dowolne to chyba i do wybranego przełącznika. Nigdy jednak nie uruchamiałem tych możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdź w opcje MX.SS, naciskaj DATA+/- dotąd, aż pojawi się PMX1, później CURSOR'em najedź na 3 i gotowe. Następnie dwa razy naciskasz EDIT (w dół) i kiedy zobaczysz napis PMX1 naciskasz przycisk CLEAR i ustawiasz MAS i SLV na 5. Ustawiasz wszystkie przełączniki na OFF (do góry) i przechodzisz do S.TRIM i ustawiasz wychylenie wyłączonych hamulców. Następnie opuszczasz SW-3 i w PMX 1 ustawiasz DATA tak, jak chcesz mieć wychylone hamulce. SW-2 nie ruszasz w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK. Piąty kanał już działa pod SW-3, ale nie jestem pewien, czy już wszystko jest w porządku, ponieważ nadal działa również SW-2, z tym, że przy użyciu SW-2 serwo wychyla się o 90 stopni, tzn. z jednego skrajnego położenia w drugie, a przy SW-3 tylko o 45 stopni, czyli z neutrum w położenie skrajne. Wychylenie w PMX 1 i w EPA mam ustawione na 100%.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.