idfx Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Witam ! zakupiłem pakiet Li-Pol 1500mA KingMax. Nie jest istotne skąd, buble się zdarzają wszędzie, więc nie próbuję tu propagować jakiejś antyreklamy. Załadowałem go pierwszy raz, napięcie 12.33 Volt. Jednak już po dołączeniu do odbiornika zauważyłem coś niepokojącego, serwa szczekały, odbiornik czasem nie reagował. Jednak zdecydowałem się go włożyć, oblot.... parę minut i nagle silnik odcięty, serwa nie reagują. Samolot na szczęście wylądował "na brzuchu". Mierzę poszczególne cele. Pierwsza od minusa - 2.5 Volta (??!!) druga 3.25 trzecia 3.26. Naładowałem go do pełna, pierwsza 3.6 druga 3.7 trzecia 4.0. Całość 11.3V. Ewidentnie coś nie tak. Co może być przyczyną ? czy kolejne ładowania ją uformują czy pakiet jest najzwyczajniej "uwalony" ? jest prosto ze sklepu, nie katowany i "bezkretowy".
pawel4090 Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Na Twoim miejscu bym go reklamował lub dobrym balancerem próbował wyrównać napięcie na celach.
Gość Columb Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Sam przerwałeś ładowanie czy ładowarka zakończyła? Bo normalnie pakiet lipol ma ok 4,2 V/celę po naładowaniu do pełna, więc u Ciebie są ew. nie naładowane na full. Ładuj tylko z balancerem - dłużej trwa ale nigdy nie zaszkodzi. Jak masz możliwość to reklamuj ten pakiet choć pewno łatwo nie będzie
idfx Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 Sam przerwałeś ładowanie czy ładowarka zakończyła? Bo normalnie pakiet lipol ma ok 4,2 V/celę po naładowaniu do pełna, więc u Ciebie są ew. nie naładowane na full. Ładuj tylko z balancerem - dłużej trwa ale nigdy nie zaszkodzi. Jak masz możliwość to reklamuj ten pakiet choć pewno łatwo nie będzie Ładowałem do końca, aż ładowarka pokazała koniec. Przed zakupem zadzwoniłem do sklepu z zapytaniem czy moja ładowarka się nadaje i zapewniali, że tak. Do tej pory ładowałem nią inny pakiet około 10 razy i nigdy nie było problemu, po naładowaniu nigdy nie miałem mniej niż 12.3 do 12.4 Volta całość. Więc widzę, że muszę chyba reklamować. Zastanawiam się nad ponownym cyklem ładowania pakietu mimo, iż ładowarka uznała go za naładowanego po około 1 godz. i 15 minutach ładowania, ale ... nie tędy droga
madrian Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Pakiet to raz. Ale może już ładowarka strajkuje? Mierzyłeś napięcie po ładowaniu, czy jakiś czas pakiet leżakował?
idfx Opublikowano 3 Września 2012 Autor Opublikowano 3 Września 2012 mierzyłem zaraz po odłączeniu od ładowarki - 11.3 V teraz po około godzinie 11.8 V, właśnie skończyłem ładować drugi pakiet, który na ogół używam (kingmax miał być jako opcja). 1 cela - 4.36 V 2 cela - 4.69 V 3 cela - 4.67 V całość - 12.29V (???) odczyty prosto z miernika - całość jakoś nie równa sumie (?) teraz to już się pogubiłem .. własnie przeczytałem wątek "ogniwa Li-Pol dla początkujących", 4.2V na celę max. inaczej eksplodują, zawsze mam lekko ponad, pakiet po naładowaniu prądem 450 mA pozostaje zimny, mimo że ma grubo ponad 4.2 Volta. Inni piszą, że to norma że po załadowaniu ma około 12.3 V. Jeszcze inni, że Lipole lubią doładowywanie, a wątek mówi, że trzeba rozładować do "odcięcia" regulatora i dopiero. Jeden wielki bałagan. Już sam nie co jest dla nich zdrowe a co niebezpieczne.
Oskar_M Opublikowano 3 Września 2012 Opublikowano 3 Września 2012 Ładuj do 4,2V na cellę, rozładować da się do wartości krytycznej 2,7V-3V ale to już dolna granica i różnie zareagują pakiety przy takim długotrwałym wyładowywaniu. Po locie powinno zostać 30% pojemności w pakiecie, optymalnie i bezpiecznie jest latać do napięcie wyjściowego tzn by celle miały o ~ 3,7V czyli 1s 3,7V | 2s 7,4V | 3s 11,1V itd. , jednakże można do 3,5V zejść bez większych kłopotów. Regulatory odcinają przy około 3V jeżeli mają taką funkcję. Warto zainwestować w buzzer za >20zł, zaczyna piszczeć właśnie w zakresach 3,5V- 3,7V jeżeli jest ustawiony fabrycznie. Latając do końca zyskasz może ciut dłuższy czas lotu aczkolwiek po kilkunastu cyklach możesz odczuć spadek osiągów oraz długości lotu a lipo może się nadąć. Szanuj pakiet to nawet można go używać kilka sezonów przy odpowiednim podejściu.
idfx Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Ładuj do 4,2V na cellę, rozładować da się do wartości krytycznej 2,7V-3V ale to już dolna granica i różnie zareagują pakiety przy takim długotrwałym wyładowywaniu. Po locie powinno zostać 30% pojemności w pakiecie, optymalnie i bezpiecznie jest latać do napięcie wyjściowego tzn by celle miały o ~ 3,7V czyli 1s 3,7V | 2s 7,4V | 3s 11,1V itd. , jednakże można do 3,5V zejść bez większych kłopotów. Regulatory odcinają przy około 3V jeżeli mają taką funkcję. Warto zainwestować w buzzer za >20zł, zaczyna piszczeć właśnie w zakresach 3,5V- 3,7V jeżeli jest ustawiony fabrycznie. Latając do końca zyskasz może ciut dłuższy czas lotu aczkolwiek po kilkunastu cyklach możesz odczuć spadek osiągów oraz długości lotu a lipo może się nadąć. Szanuj pakiet to nawet można go używać kilka sezonów przy odpowiednim podejściu. włożyłem go do modelu i ustawiłem tryb diagnostyczny, czyli serwa i silnik od granicznych wychyleń do granicznych w drugą stronę by wyładować pakiet, wyładowywałem by nie zejść poniżej 3.2 V na cele. Naładowałem ponownie, wciąż pierwsza cela ładuje się do max 3.68V gdy ładowarka pokazuje, że to już ten moment po włożeniu do modelu, silnik się załącza obecnie po około 65% wychylenia drążka. Na innym pakiecie po 20% chyba pakiet do bani
Wojtass_nt Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Ludzie kuźwa co wy tu opowiadacie... ? Przeładowywanie pakietu winą wadliwego pakietu?? Masz uwaloną ładowarkę która źle mierzy napięcia na celach. Spieprzyła Ci pakiet przeładowując go konkretnie, stąd późniejsze tak drastyczne spadki napięcia na celach. Ładowarka nie ma prawa przeładowywać pakietów co by nie było. A, że tak zapytam- ma ta ładowarka w ogóle balancer? Ten pakiet pewnie nadaje się już do kosza i ładowarka też jeśli pozwala na takie harce z napięciami.
idfx Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 Ludzie kuźwa co wy tu opowiadacie... ? Przeładowywanie pakietu winą wadliwego pakietu?? Masz uwaloną ładowarkę która źle mierzy napięcia na celach. Spieprzyła Ci pakiet przeładowując go konkretnie, stąd późniejsze tak drastyczne spadki napięcia na celach. Ładowarka nie ma prawa przeładowywać pakietów co by nie było. A, że tak zapytam- ma ta ładowarka w ogóle balancer? Ten pakiet pewnie nadaje się już do kosza i ładowarka też jeśli pozwala na takie harce z napięciami. ładowarka jest z balanserem, wciąż nią ładuję drugi pakiet o tej samej pojemności i nie mam żadnych cyrków
karand Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 mierzyłem zaraz po odłączeniu od ładowarki - 11.3 V teraz po około godzinie 11.8 V, właśnie skończyłem ładować drugi pakiet, który na ogół używam (kingmax miał być jako opcja). 1 cela - 4.36 V 2 cela - 4.69 V 3 cela - 4.67 V całość - 12.29V (???) odczyty prosto z miernika - całość jakoś nie równa sumie (?)... Spróbuj pomierzyć pakiet lepszym (wiarygodnym) miernikiem, bo teraz to trudno wywnioskować czy uszkodzony jest pakiet, miernik czy ładowarka? A może wszystko razem?
idfx Opublikowano 4 Września 2012 Autor Opublikowano 4 Września 2012 miernik Escort 97, nie mam mu nic do zarzucenia nie jest to bazarówka za 16 zł, wciąż porównuję dwa pakiety i różnice są niepodważalne. Niedługo go podłączę ponownie do ładowania, czekam aż zejdzie do 3.3V na tej według mnie wadliwej celi. Z innych źródeł dowiedziałem się, że wina może leżeć po stronie zimnego lutu bądź słabego styku wewnątrz pakietu, na co wskazuje klekotanie serw i nieoczekiwane odłączenia odbiornika. Chwilowo też zastanawiam się, w jaki sposób obciążyć i rozładować tylko tą celę, dwie pozostałe rozładowują się równomiernie, więc z pierwszą chcę zejść do ich poziomu napięciowego i zacząć ładowanie. Niestety w ładowarce nie mam opcji rozładowania i nie ukrywam, że nie jest to ładowarka z górnej półki. Jednak jak wspominałem wcześniej, z drugim pakietem nie mam absolutnie żadnych dziwnych nieprawidłowości. Napięcia które podałem wcześniej, były zmierzone zaraz po odłączeniu od ładowania, stąd podejrzewam te różnice, jak większość akumulatorów zaraz po naładowaniu mają napięcie wyższe od podanego zakresu, do chwili dołączenia obciążenia bądź ostygnięcia. Ten odleżał (mowa o tym dobrym). Na chwilę obecną ma : 1) 4.011 2) 3.999 3) 4.047 a całość 12.06V. Poprzednie różnice mogły wziąść się z tego gdyż sam miernik stanowi już jakiś opór przy pomiarze, więc mierząc poszczególne cele minimalnie je obciążałem i się "uformowały" a całkowite napięcie mierzone na końcu wskazało już mniejszą wartość niż suma tamtych. Rozładowałem KingMaxa kolejny raz w modelu, aż obroty zaczęły spadać, ale jeszcze nie odcinało.... 1) 1.95V (!!!!) 2) 3.55V 3) 3.64V
pawel4090 Opublikowano 4 Września 2012 Opublikowano 4 Września 2012 Jedynie to reklamacja, szkoda już eksperymentować, jeżeli ładowarka z balancerem ładuje inny pakiet poprawnie, cóż może być innego ??
idfx Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 Jedynie to reklamacja, szkoda już eksperymentować, jeżeli ładowarka z balancerem ładuje inny pakiet poprawnie, cóż może być innego ?? Pakiet naprawiony, rozciąłem mu osłonę by obejrzeć płytkę z dolutowanymi przewodami. Już na oko blaszka jednego ogniwa nie dotykała lutu. Sprawdziłem miernikiem i się potwierdziło. Dolutowałem solidnie, zmierzyłem i napięcie na pierwszej celi zaczęło powoli rosnąć, po 2 minutach doszło do 3.89 V. Obecnie napięcie sumaryczne 12.2 V. Swoją drogą, połączenia w środku bardzo marnie wykonane, odradzam zakup pakietów KingMax, jak model ma cieszyć oko jako jedna całość
Oskarbolko Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 Z doświadczenia wiem, że pakiety tej firmy nie były ani trwałe, ani wydajne, więc odradzam, być może są tanie, ale można kupić lepsze pakiety w niewiele wyższej cenie.
idfx Opublikowano 5 Września 2012 Autor Opublikowano 5 Września 2012 Z doświadczenia wiem, że pakiety tej firmy nie były ani trwałe, ani wydajne, więc odradzam, być może są tanie, ale można kupić lepsze pakiety w niewiele wyższej cenie. no polatałem na nim kilka minut nisko i blisko dla sprawdzenia, wszystko wskazuje, że jest OK. Po 4 minutach lotu dla bezpieczeństwa wylądowałem, napięcie na celach nie zeszło poniżej 3.7 V. Co do trwałości... jak zobaczyłem jak to w środku wygląda to się za głowę złapałem, tam nawet po łagodnym lądowaniu coś znowu może się urwać, więc muszę być extra ostrożny i sprawdzać go po każdym locie.
pyton Opublikowano 5 Września 2012 Opublikowano 5 Września 2012 moim zdanie trafił ci sie falerny pakiet tez kupiłem kingmaxa i poki co jedyny mankament to jaego pojemnosc mial miec 1500 a ma ok.1300, no ale ważne że wydajnośc prądowa jest ok, dla porównania latałem nim motoszybowcem waga ok730g 2m a owy pakiet 2s i dawał rade:) uzytkuje go od 6miesiecy w okresie wakacyjnym częsciej- wiadomo! ale mimo wszystko nie kupił bym raczej żadnego kingmaxa ponownie!
szpachla Opublikowano 19 Września 2012 Opublikowano 19 Września 2012 Ja rowniez mialem jednego kingmaxa. I to byl ostatni raz kiedy go kupilem. Jedna cela padnieta. Musialem podladowac na NiCd bo ladowarka nie chiala go ladowac. A sprzedaja je ze tak powiem w "xyz-rc.pl"
Oskarbolko Opublikowano 24 Września 2012 Opublikowano 24 Września 2012 A sprzedaja je ze tak powiem w "xyz-rc.pl" Bo są tanie... i na tym koniec zalet, wielu znajomych z lotniska już się wyleczyło z tego typu pakietów
idfx Opublikowano 24 Września 2012 Autor Opublikowano 24 Września 2012 Bo są tanie... i na tym koniec zalet, wielu znajomych z lotniska już się wyleczyło z tego typu pakietów szukalem pakietu "pod wymiar" a nie cene, najdluzszy jaki moge wlozyc to 7 cm a uwierz, ze ciezko znalezc minimum 1500 mAh o tej dlugosci
Rekomendowane odpowiedzi