NightHawk Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Od jakiegoś czasu myślałem o benzyniaku, bańka z paliwem spaliny hałas etc, zamiast walizki pełnej łatwopalnych dużych lipoli... Zaczęło się spontanicznie od zakupu na tutejszym forum Silnika z piły łańcuchowej pojemności 35ccm który daje 5,5kg ciągu i latał już w ponad 2 metrowym Yaku pozostawiając ponoć nadmiar mocy. Później rozpoczęły się poszukiwania planów lub dużego rozbitka pod coś odpowiednich gabarytów. I nagle niespodziewanie pojawił się kolega modelarz który sprzątał piwnice i chciał pozbyć się za dobre słowo napoczęty model Staudchera nie wahałem sie nawet 2 min. ;] Posiadam w domowym hangarze 2x mniejszego Staudachera z pianki którym lata mi sie genialnie wiec... mam nadzieje ze będzie OK Niestety nie ma już planów z których był budowany (poszukuje słowackich lub czeskich planów - podobno z takowych był budowany ) Masy poszczególnych elementów to: Kadłub 820g Połówki skrzydła po 210g Ster kierunku 30g Ster wysokości 44g Silnik wraz ze śmigłem bagatelne 2200g ;] a wygląda to Tak dla porównania FW190 z NPN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
erapin Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Wyglądają jak bliźniaki Życzę powodzenia. Siadam do kibicowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 24 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 A jaka rozpiętość i długość ? Również zasiadam do kibicowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 24 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Rozpiętość 1920mm ,długość bez owiewki 1380mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Ciekawe czy ten silnik jest odpowiedni dla takiego akrobata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Prawdę mówiąc też miotają mną wątpliwości , ale uzyskiwany Ciąg na śmigle 18x6 (5,5 kg) daje pozytywne rokowania, bo nie zamierzam przekroczyć 5kg całością. do 3d na pewno nie wystarczy ale nie w takim celu buduje ten model. Po obróbce silnika planuje zrobić również testy z śmigłem 20x6. W chwili obecnej trwają prace nad zdejmowaniem zbędnej masy z silnika chciałbym zejść do masy poniżej 2kg wraz ze śmigłem Nieźle rokujacy jest ten film - ponad 4 kilowy Pitts na 26ccm silniku z dmuchawy do lisci podobno pozwala na podstawowa akrobacje bez zawisów Co do Planów - Odwiedziłem wczoraj Modelarnie Pana Zygmunta Firlita w której około 10 lat temu powstawał ten model, niestety Planów tam także już nie ma - niemniej wiemy że poszukujemy najprawdopodobniej Czeskiego Modelar'a z czerwonym Staudacherem na okładce w rocznikach z przedziału 1997-2003 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
esceta Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Poniżej 5 kg z tak ciężkim silnikiem ? Bardzo ambitny cel. Życzę powodzenia i także będę kibicował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Nie jest źle, wstępne obróbki silnika pozwoliły na poniższy wynik (mało czytelne 1771g) i nie jest to koniec prac ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Dla porównania typowo modelarski silnik MLD-35 cm z zapłonem ważył mi jakieś 1230 g. Dawał ciąg do 9,6 kg na śmigle 21x8,optymalnie latało się na 20x8 i tu było ok 7 kg ciągu. Wg mnie Twój plan z śmigłem 20x 6 to mielenie powietrza z słabym efektem.. Śmiem twierdzić że bardzo ciężko będzie Ci zejść z modelem poniżej 5 kg więc ten silnik wystarczy do podstawowej akrobacji i spokojnego latania. Skoro model się trafił to nic tylko składać .Powodzenia i oczekujemy relacji z postępów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 25 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 najwyżej później zakupie inny silnik , do oblatania powinno wystarczyć - wiadomo już że Staudacher jest dokładnie 4x mniejszy od swojego wielkiego brata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 29 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2012 Dalsze rozpoznanie trwa... Planow wciąż brak. Wyglada na to ze bede musial troche improwizowac, a że moje doswiadczenie z modelami takich gabarytow jest żadne, to chetnie przyjme porady (porwalem sie troche z "motyką na słońce") Nasuwaja sie pytania: Jakie serwa, czy warto stosowac przy tym gabarycie podwójne serwa na wysokosci? Na kierunku? Dobry bec, czy odrazu powerbox? Jeden odbiornik czy dwa? Kadlub wydaje mi sie mi sie mocno rachityczny pod prawie 2 kg silnik wiec pewnie zamiast folii pojdzie na jego pokrycie balsa 1mm. Czy moze lepiej fornir? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 1 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Października 2012 Jest postęp ! Dzieki Koledze RAJASowi który podesłał mi plany - mozemy śmiało kończyć model ;] Wbrew podejrzenią plany są amerykańskie i miałem je juz na komputzrze tylko zlekcewarzylem kierując sie wytycznym darczyńcy... ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 26 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Jak tam postępy?? Myśłe że to koło magnesowe bedzie teraz strasznie "biło" i model po odpaleniu rozleci sie w drzazgi:( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NightHawk Opublikowano 26 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2012 Koło zostało po obróbce wyważone , silnik będzie odpalony z nowym tłumikiem poza modelem i na pewno wszelkie wibracje uda się zaobserwować zanim do niego trafi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
balcerseb88 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Koło zostało po obróbce wyważone , silnik będzie odpalony z nowym tłumikiem poza modelem i na pewno wszelkie wibracje uda się zaobserwować zanim do niego trafi. A jakim to kolega sposobem wyważał te koło ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi