Skocz do zawartości

Staudacher 25% - 35ccm Benzyna


NightHawk
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Od jakiegoś czasu myślałem o benzyniaku, bańka z paliwem spaliny hałas etc, zamiast walizki pełnej łatwopalnych dużych lipoli...

 

Zaczęło się spontanicznie od zakupu na tutejszym forum Silnika z piły łańcuchowej pojemności 35ccm który daje 5,5kg ciągu i latał już w ponad 2 metrowym Yaku pozostawiając ponoć nadmiar mocy. Później rozpoczęły się poszukiwania planów lub dużego rozbitka pod coś odpowiednich gabarytów.

 

I nagle niespodziewanie pojawił się kolega modelarz który sprzątał piwnice i chciał pozbyć się za dobre słowo napoczęty model Staudchera nie wahałem sie nawet 2 min. ;]

Posiadam w domowym hangarze 2x mniejszego Staudachera z pianki którym lata mi sie genialnie wiec... mam nadzieje ze będzie OK

 

Niestety nie ma już planów z których był budowany (poszukuje słowackich lub czeskich planów - podobno z takowych był budowany )

 

Masy poszczególnych elementów to:

 

Kadłub 820g

Połówki skrzydła po 210g

Ster kierunku 30g

Ster wysokości 44g

 

Silnik wraz ze śmigłem bagatelne 2200g ;]

 

a wygląda to Tak dla porównania FW190 z NPN

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc też miotają mną wątpliwości , ale uzyskiwany Ciąg na śmigle 18x6 (5,5 kg) daje pozytywne rokowania, bo nie zamierzam przekroczyć 5kg całością. do 3d na pewno nie wystarczy ale nie w takim celu buduje ten model. Po obróbce silnika planuje zrobić również testy z śmigłem 20x6.

W chwili obecnej trwają prace nad zdejmowaniem zbędnej masy z silnika chciałbym zejść do masy poniżej 2kg wraz ze śmigłem

 

Nieźle rokujacy jest ten film - ponad 4 kilowy Pitts na 26ccm silniku z dmuchawy do lisci podobno pozwala na podstawowa akrobacje bez zawisów

 

Co do Planów - Odwiedziłem wczoraj Modelarnie Pana Zygmunta Firlita w której około 10 lat temu powstawał ten model, niestety Planów tam także już nie ma - niemniej wiemy że poszukujemy najprawdopodobniej Czeskiego Modelar'a z czerwonym Staudacherem na okładce w rocznikach z przedziału 1997-2003

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania typowo modelarski silnik MLD-35 cm z zapłonem ważył mi jakieś 1230 g.

Dawał ciąg do 9,6 kg na śmigle 21x8,optymalnie latało się na 20x8 i tu było ok 7 kg ciągu.

Wg mnie Twój plan z śmigłem 20x 6 to mielenie powietrza z słabym efektem.. ;)

Śmiem twierdzić że bardzo ciężko będzie Ci zejść z modelem poniżej 5 kg więc ten silnik wystarczy do podstawowej akrobacji i spokojnego latania.

Skoro model się trafił to nic tylko składać :) .Powodzenia i oczekujemy relacji z postępów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsze rozpoznanie trwa... Planow wciąż brak. Wyglada na to ze bede musial troche improwizowac, a że moje doswiadczenie z modelami takich gabarytow jest żadne, to chetnie przyjme porady (porwalem sie troche z "motyką na słońce")

Nasuwaja sie pytania:

Jakie serwa, czy warto stosowac przy tym gabarycie podwójne serwa na wysokosci? Na kierunku? Dobry bec, czy odrazu powerbox? Jeden odbiornik czy dwa?

 

Kadlub wydaje mi sie mi sie mocno rachityczny pod prawie 2 kg silnik wiec pewnie zamiast folii pojdzie na jego pokrycie balsa 1mm. Czy moze lepiej fornir?

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.