Skocz do zawartości

Kupno pierwszego modelu, co wybrać, czym się kierować, na co zwarać uwagę ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ARF posiada silnik i 4 serwa (nie posiada serw na lotkach - nie są konieczne, choć ja uważam, że warto je dorobić)

To przepraszam, ale do czego sa te 4 serwa, jak nie ma na lotkach... :blink:
Opublikowano

Przejęzyczyłem się oczywiście. Na lotkach są. Nie ma ich na klapach które są początkowo usztywnione. Można naciąć blokadki, wrzucić serwa i są klapy.

Opublikowano

Nie ma sensu 2200mAh. Bierz dwa 1300. Na początku i tak zaliczysz niejednego kreta, a więc nawet do końca całego pakietu nie wylatasz :D Lepiej zaopatrz się w poxipol jeszcze :)

Opublikowano

Skraf, proszę Cię, nie wprowadzaj ludzi w błąd - kolejny raz radzisz nie mając pojęcia o czym piszesz i zapewne w ręku nie trzymałeś tego modelu.

 

Nie ma sensu kupować mniejszych pakietów, skoro model może udźwignąć 2200mAh i więcej, po jakimś czasie będziesz w stanie latać przez dłuższy czas i wtedy prawie połowę mniejszy pakiet będzie po prostu męczący - pamiętaj że oba pakiety mają taki sam czas ładowania.

 

Praktycznie większość tych modeli lata na 2200mAh, a nawet na większy i dodatkowo z FPV.

 

Po za tym 2200mAh są mega tanie (pojemność/cena).

 

Kup model ze stockowym silnikiem - jest całkiem dobry.

Opublikowano

Wprowadzaj w błąd? Podaj parę przykładów proszę.

A co do pakietów, nie znam nikogo kto lata na takiej pojemności szybowcem. Szybowiec służy do SZYBOWANIA(przynajmniej tak zawsze myślałem...) i w nim pakiet 2200 jest zbędny.. ZBĘDNY, bo i tak całego się nie wylata używając samych serw i raz odświętnie włączając silnika na poł minuty.

Opublikowano

Ja też przychylam się do lotów na pakiecie 2200.

 

Zawsze można jednak też kupić 2 x 1000mAh i:

- latać na małym jak chce się więcej szybować i każdy gram ma znaczenie

- wrzucać 2 pakiety po 1000mah na raz i wtedy będzie 2000mah do dłuższych lotów.

Opublikowano

PIR, jak Chcesz mieć dobry silnik do modelu, to polecam RAY B2845/09 który pasuje idealnie w miejsce montażu silnika (już bez dodatkowych elementów)

W połaczeniu ze śmigłem APC E 6x5,5 pozwoli na bezstresowe latanie :D

Miruu, szybowanie na Betopodobnych :o

Fakt, można próbować "łapać termikę", ale w przypadku tego modelu, to jest to zdecydowanie motoszybowiec który raczej 80-90% czasu lotu odbywa na silniku.

Stosowanie dwóch pakietów o mniejszej pojemności jest bezsensowne z powodu ich sumarycznej wagi w porównaniu do pojedyńczego pakietu.

Opublikowano

Nie uważam, że Beta i jej podobne to szybowce i że nadają się do szybowania. Podałem pomysł z dwoma pakietami jako rozwiązanie problemu w przypadku gdyby ktoś się na próby lotów szybowco-podobnych nastawiał...

Opublikowano

Wprowadzaj w błąd? Podaj parę przykładów proszę.

A co do pakietów, nie znam nikogo kto lata na takiej pojemności szybowcem. Szybowiec służy do SZYBOWANIA(przynajmniej tak zawsze myślałem...) i w nim pakiet 2200 jest zbędny.. ZBĘDNY, bo i tak całego się nie wylata używając samych serw i raz odświętnie włączając silnika na poł minuty.

 

Jak już pisałem, w ręku nie miałeś tego modelu, więc możesz nie wiedzieć.

 

Nazwa motoszybowiec w przypadku Betopodobnych jest trochę przesadzona i raczej trudno porwać się tym modelem na termikę - można co najwyżej wykonać 1-2 minutowy ślizg z dużej wysokości i to wszystko, na tych modelach lata się więcej na silniku niż bez.

 

Drugim powodem dla którego warto wybrać większy pakiet to wyważenie - producent wrzucił do środka metalowe podkładki, gdyby ktoś chciał zastosować mniejszy pakiet - więc powiedz mi proszę, jaki jest sens stosować mniejszy pakiet i wozić metalowe podkładki - skoro 2200mAh jest najtańszy, najbardziej dostępny i lata się na nim 2x dłużej?

Opublikowano

A jakoś nikt nie wziął pod uwagę wyważenia, dlaczego niby 2200 w EasyStarze wywarza go idealnie? Nie przesadzajcie ten model dużo udźwignie i różnica rzędu 60g przy niemalże dwukrotnie większej pojemności to... śmiech na sali, a przepraszam trzeba jeszcze odjąć wagę ołowiu na dziobie więc różnica może być nawet 20-30g (nie mam dokładnie bety więc strzelam). Długość lotu zależy od wielu czynników ale w tym przypadku nie ma co gdybać, tylko wywal ołów i zamiast niego wsadź trochę więcej "prądu" jak to już nakierował Capo.

Opublikowano

A jakoś nikt nie wziął pod uwagę wyważenia, dlaczego niby 2200 w EasyStarze wywarza go idealnie? Nie przesadzajcie ten model dużo udźwignie i różnica rzędu 60g przy niemalże dwukrotnie większej pojemności to... śmiech na sali, a przepraszam trzeba jeszcze odjąć wagę ołowiu na dziobie więc różnica może być nawet 20-30g (nie mam dokładnie bety więc strzelam). Długość lotu zależy od wielu czynników ale w tym przypadku nie ma co gdybać, tylko wywal ołów i zamiast niego wsadź trochę więcej "prądu" jak to już nakierował Capo.

 

O matko, i ten też tutaj :blink::D

 

1. W Betopodobnych nie ma ołowiu, tylko chamskie podkładki stalowe wklejone na hotglut-a :P

 

2. Betopodobne wbrew pozorom potrafią utrzymywać się w kominach.

Opublikowano

Oczywiście, że da się tym szybować i to całkiem sprawnie ale dla prostego przykładu dał bym komuś polatać 3-4m makietą szybowca i niech utrzyma się w powietrzu chociaż 3 minuty podczas gdy ja stuknę nim 10tkę bez problemu. To, że nie dam bo rozbije to inna sprawa, ale chodzi mi o umiejętności. Aby model szybował i nie opadał ( a nawet wznosił się) to zasługa głównie pilota i jego umiejętności, a nie modelu. A jeśli by kogoś to interesowało to górnopłatami typu Piper, itp. też da się latać w kominach.

Jeśli chodzi o pakiet do Bety, Bixlera, Pioneera, Easy Stara i jeszcze tuzina tych samych modelów to 2200 jest najlepszym rozwiązaniem. 60gramów czy coś koło tego nie zrobi znaczącej różnicy w locie. Nie tak niektórzy obciążają te modele kamerkami i wszelakiej maści bajerami- a latają i to nieźle!

 

Tak na marginesie to czasem mam wrażenie, że dyskusje w niektórych tematach toczą się tylko po to aby coś się działo, aby były nowe posty. A wywalenie wieku ze swojego profilu niekoniecznie powoduje, że nagle z 15 latka zrobi się 40 z żoną i trójką dzieci :)

Opublikowano

Czy któryś z wymienionych Beta, Bixler, Pioneer, Easy Star, wyróżnia się np. lepszym wykonaniem, wytrzymałością ? czy to jest dokładnie to samo ?

Opublikowano

Na pewno protoplasta tej linii, czyli Easy Star jest wyraźnie lepiej i solidniej wykonany.

Jest już jego druga wersja, która sam mam zamiar zakupić Easy Star II

Mam Betę i "macałem" ES i jest wyraźna różnica jeśli chodzi o jakość "pianki" i jej twardość/gęstość, sztywność płatów skrzydeł...

Moim zdaniem, jeśli ktoś już w miare dobrze lata, to warto wydać te kilka PLN-ów więcej za Easy Star II :D

Opublikowano

A ja bym się składniał z ciekawości ku Bixlerowi z HK bo miałem kilka pianek właśnie z HK i zaskakują jakością- gładkością i nie mają prawie, że widocznych pozostałości po wtryskach. Być może i w tym modelu jest tak samo- ale przyznam, że nie śledzę jego tematu więc nie wiem :D

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.