Skocz do zawartości

Model w sketchup


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zaprojektowałem takie coś w google sketchup. podstawowe wymiary (długość i rozpiętość) ma ściągnięte z p-50 mustang.

Nie jest to model który mam zamiar zbudować, chcę po prostu dowiedzieć się czy idę w dobrym kierunku.

 

profil mógłby być jakiś KFM

 

proszę o konstruktywną krytykę i rady. z góry Dziękuję

post-5926-0-40368500-1349439310_thumb.jpg

post-5926-0-39807100-1349439356_thumb.jpg

post-5926-0-52931400-1349439380_thumb.jpg

Opublikowano

Statecznik poziomy trochę maławy, lotki źle narysowane.

ogon faktycznie jakiś przydługawy a dziób za krótki. Będą problemy z wyważeniem.

Pokaż rzuty razem z modelem.

Opublikowano

Gex800, jak się popatrzyłem to rzeczywiście masz racje.

Panie robercie, dlaczego lotki źle narysowane? chodzi o to że lotka powinna iść równolegle z krawędzią natarcia?

Opublikowano

Narysuj linie w 50% cięciwy i będziesz miał profil kfm2. narysuj jeszcze w 75% i będziesz miał kfm3. Lotki zrób na tym kawałku co zostanie.

Te co masz teraz nijak nie pasują do profilu kfm. sketchup sam pokaże 50% -midpoint.

Opublikowano

Dzięki wielkie za wszystkie dobre rady. to mi dużo pomaga. Gex, wcale się nie zniechęcam, z resztą to nie taka krytyka, to dobra krytyka;p moze jeszcze coś narysuję i wrzucę wam do oceny w tym temacie. oczywiście wykorzystam Wasze rady. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!

Opublikowano

Zacytuję sam siebie z innego postu

 

Pracuję tak w sketchupie.

Najpierw importuję rzuty i i ustawiam je tak aby był w mojej skali i aby przecinały się.

Wybieram charakterystyczny przekrój, odrysowuje go i wstawiam w odpowiednie miejsce na rzutach.

A później to używam głównie Push/Pull aby wyciągnąć bryłę z przekroju na odpowiednią długość i modyfikuję płaszczyznę na drugim końcu aby bryła kadłuba mieściła się w obrazkach rzutu.

P11 to rura odpowiednio modyfikowana na poszczególnych wręgach.

Na sam koniec oglądam z bliska i przeważnie usuwam powierzchnie i ciągnę ponownie prostokąty lub trójkąty. Trzeba to zrobić ponieważ przy np zwężaniu walca na ogonie skechup nie robi tego za płynnie i robią się takie schodki

 

Edit: Acha. Rysuję zawsze połowę samolotu, potem odbijam wszystko na drugą stronę i składam w całość.

Opublikowano

Może by tak założyć temat, w których będzie biblioteka wszystkich planów i projektów 3d zaprojektowanych przez forumowiczów modeli? Po prostu taka biblioteka. Do tego zdjęcia jeśli model już poleciał.

Opublikowano

Jest do tego dział plany. Moje plany z plikami sketchupa są w relacjach z budowy. Trochę bez sensu dublować tematy.

Jak wyszukasz sketchup na forum to znajdziesz, ale z tego co widzę to nie ma tego dużo. Może przy okazji tego tematu uda się rozpropagować modelowanie w sketchupie. Na YT jest sporo tutoriali z których się uczyłem, a później to tylko ćwiczyć, ćwiczyć. :)

Opublikowano

Szczerze mówiąc. to pomysł GEX'a nie jest taki zły. W dziale plany modele rozsypały by sie po całym dziale. Tutaj można by dodawać rady itp. tak jak Wy to robicie.

Robertus, super ten pomysł, żeby pół samolotu rysować, a potem odbić w całość.

Skąd importujesz rzuty?

Opublikowano

CAD-y i programy temu podobne to tylko narzędzia. Zanim się zasiądzie przed rysowaniem w tego typu programach należy się zastanowić nad tym do czego ma służyć model, czy to będzie akrobacyjny model do podstawowej akrobacji czy do 3D a może do jakiegoś rekreacyjnego latania. Projektowanie bez tego typu założeń na zasadzie : "zobaczymy co z tego wyjdzie" wg. mnie to strata czasu. Sama umiejętność rysowania CAD nie wystarczy. Nie znam akurat programu Sketchup (miałem zainstalowany ale nie podobał mi się interface użytkownika) ale jak każdy tego typu program wymaga treningu. Korzystam z TC i dość często zaglądałem do instrukcji obsługi tego programu (około 1000 stron) W sumie dobrze jest znać ograniczenia programu bo nie wszystko co sobie wymyślimy da się przenieść do 3D w sofcie ( mówię tu o darmowych lub tanich programach CAD)

A więc, najpierw proponuję stworzyć założenia konstrukcji a potem dopiero wprowadzać dane do programu, kopiowanie wymiarów z prawdziwych samolotów nie zawsze wychodzi na dobre.

 

W sprawie działu z planami i modelami 3D- zdaje się że kiedyś to zostało wprowadzone ale nie wydaje mi się żeby ktoś chętnie dzielił się swoimi konstrukcjami przy których spędził kilkadziesiąt godzin na publicznym forum. Sam odczułem to na własnej skórze kiedy udostępniłem osobie prywatnej plany w CAD , ta podesłała je innej osobie która to wstawiła je na rapidshare. Napisałem więc do tej osoby pytanie daleczego tak zrobiła. Otrzymałem odpowiedź że ma zgodę autora. Oznajmiłem iż nie dawałem takiej zgody nikomu i że plany udostępniłem z uwagą że są one tylko do rozesłania mailem. Sprawa zakończyła się się w miarę dobrze bo człowiek w porę zrozumiał swój błąd. Od tamtej pory mam niechęć do publikacji sowich CAD-owskich poczynań na forach otwartych.

 

PS: tu jest taki dział http://pfmrc.eu/index.php?/forum/112-nasze-projekty-dokumentacje-pliki/

Opublikowano

No cóż, na charakter człowieka nic nie poradzisz. Przyzwoitość to słowo klucz w tym przypadku.

A wracając do projektowania to tak jak Sławek pisze, to tylko narzędzie, program sam modelu nie zrobi. Sketchup nadaje się do prostych deproniaków typu parkflyer.

Pewnie żeberkowego akrobata też by udało się zrobić, ale to tak jak kopać rów łopatą. Choć może to jeszcze nie mój poziom w sketchupie. Dla porównania ludzie potrafią w windowsowym paincie rysować cuda ;)

 

Na sketchup warehouse ludzie udostępniają swoje prace, zawsze można coś podpatrzeć.

Opublikowano

SketchUp ma nieograniczone możliwości :) Ograniczać może tylko nieznajomość jego funkcji. Po 4 latach rysowania w nim (głównie budynków) doszedłem do momentu, że od dłuższego czasu chodzi za mną zrobienie modelu holówki Pilatusa. Ale cały czas jakoś nie mogę się za to zabrać.

Opublikowano

Właśnie rysuję Sabre wg tego samouczka. nie mogę tylko rozkminić, jak zrobić krzywą, nie chodzi mi o łuk, ale o krzywą taką jak w paincie :D

Opublikowano

Chyba nie ma takiej opcji, a na pewno ja o niej nie słyszałem. Ja zawsze łączyłem wiele łuków jak chciałem zrobić jakiegoś zawijasa. Jak chcemy zrobić jakiś płynny szlaczek to przy rysowaniu drugiego łuku od końca pierwszego SU pomaga nam i podpowiada kolorem którędy najlepiej aby było płynne przejście.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.