Vadic Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Witam. Zaprojektowałem takie coś w google sketchup. podstawowe wymiary (długość i rozpiętość) ma ściągnięte z p-50 mustang. Nie jest to model który mam zamiar zbudować, chcę po prostu dowiedzieć się czy idę w dobrym kierunku. profil mógłby być jakiś KFM proszę o konstruktywną krytykę i rady. z góry Dziękuję
Wojtass_nt Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Czy idziesz w dobrym kierunku? Jakim kierunku? Śpiew, taniec czy projektowanie 3d?
GEX999 Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Zdaje mi się, że coś za długi ten ogon. Zaokrągliłbym skrzydła i stateczniki. Fajnie by było jakbyś go pomalował.
robertus Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Statecznik poziomy trochę maławy, lotki źle narysowane. ogon faktycznie jakiś przydługawy a dziób za krótki. Będą problemy z wyważeniem. Pokaż rzuty razem z modelem.
Vadic Opublikowano 5 Października 2012 Autor Opublikowano 5 Października 2012 Gex800, jak się popatrzyłem to rzeczywiście masz racje. Panie robercie, dlaczego lotki źle narysowane? chodzi o to że lotka powinna iść równolegle z krawędzią natarcia?
robertus Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 Narysuj linie w 50% cięciwy i będziesz miał profil kfm2. narysuj jeszcze w 75% i będziesz miał kfm3. Lotki zrób na tym kawałku co zostanie. Te co masz teraz nijak nie pasują do profilu kfm. sketchup sam pokaże 50% -midpoint.
GEX999 Opublikowano 5 Października 2012 Opublikowano 5 Października 2012 W ogóle chyba trochę za duży stosunek cięciwy statecznika poziomego do cięciwy skrzydeł, ale nie zniechęcaj się krytyką
Vadic Opublikowano 5 Października 2012 Autor Opublikowano 5 Października 2012 Dzięki wielkie za wszystkie dobre rady. to mi dużo pomaga. Gex, wcale się nie zniechęcam, z resztą to nie taka krytyka, to dobra krytyka;p moze jeszcze coś narysuję i wrzucę wam do oceny w tym temacie. oczywiście wykorzystam Wasze rady. Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI!
robertus Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Zacytuję sam siebie z innego postu Pracuję tak w sketchupie. Najpierw importuję rzuty i i ustawiam je tak aby był w mojej skali i aby przecinały się. Wybieram charakterystyczny przekrój, odrysowuje go i wstawiam w odpowiednie miejsce na rzutach. A później to używam głównie Push/Pull aby wyciągnąć bryłę z przekroju na odpowiednią długość i modyfikuję płaszczyznę na drugim końcu aby bryła kadłuba mieściła się w obrazkach rzutu. P11 to rura odpowiednio modyfikowana na poszczególnych wręgach. Na sam koniec oglądam z bliska i przeważnie usuwam powierzchnie i ciągnę ponownie prostokąty lub trójkąty. Trzeba to zrobić ponieważ przy np zwężaniu walca na ogonie skechup nie robi tego za płynnie i robią się takie schodki Edit: Acha. Rysuję zawsze połowę samolotu, potem odbijam wszystko na drugą stronę i składam w całość.
GEX999 Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Może by tak założyć temat, w których będzie biblioteka wszystkich planów i projektów 3d zaprojektowanych przez forumowiczów modeli? Po prostu taka biblioteka. Do tego zdjęcia jeśli model już poleciał.
robertus Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 Jest do tego dział plany. Moje plany z plikami sketchupa są w relacjach z budowy. Trochę bez sensu dublować tematy. Jak wyszukasz sketchup na forum to znajdziesz, ale z tego co widzę to nie ma tego dużo. Może przy okazji tego tematu uda się rozpropagować modelowanie w sketchupie. Na YT jest sporo tutoriali z których się uczyłem, a później to tylko ćwiczyć, ćwiczyć.
Vadic Opublikowano 6 Października 2012 Autor Opublikowano 6 Października 2012 Szczerze mówiąc. to pomysł GEX'a nie jest taki zły. W dziale plany modele rozsypały by sie po całym dziale. Tutaj można by dodawać rady itp. tak jak Wy to robicie. Robertus, super ten pomysł, żeby pół samolotu rysować, a potem odbić w całość. Skąd importujesz rzuty?
Gość Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 CAD-y i programy temu podobne to tylko narzędzia. Zanim się zasiądzie przed rysowaniem w tego typu programach należy się zastanowić nad tym do czego ma służyć model, czy to będzie akrobacyjny model do podstawowej akrobacji czy do 3D a może do jakiegoś rekreacyjnego latania. Projektowanie bez tego typu założeń na zasadzie : "zobaczymy co z tego wyjdzie" wg. mnie to strata czasu. Sama umiejętność rysowania CAD nie wystarczy. Nie znam akurat programu Sketchup (miałem zainstalowany ale nie podobał mi się interface użytkownika) ale jak każdy tego typu program wymaga treningu. Korzystam z TC i dość często zaglądałem do instrukcji obsługi tego programu (około 1000 stron) W sumie dobrze jest znać ograniczenia programu bo nie wszystko co sobie wymyślimy da się przenieść do 3D w sofcie ( mówię tu o darmowych lub tanich programach CAD) A więc, najpierw proponuję stworzyć założenia konstrukcji a potem dopiero wprowadzać dane do programu, kopiowanie wymiarów z prawdziwych samolotów nie zawsze wychodzi na dobre. W sprawie działu z planami i modelami 3D- zdaje się że kiedyś to zostało wprowadzone ale nie wydaje mi się żeby ktoś chętnie dzielił się swoimi konstrukcjami przy których spędził kilkadziesiąt godzin na publicznym forum. Sam odczułem to na własnej skórze kiedy udostępniłem osobie prywatnej plany w CAD , ta podesłała je innej osobie która to wstawiła je na rapidshare. Napisałem więc do tej osoby pytanie daleczego tak zrobiła. Otrzymałem odpowiedź że ma zgodę autora. Oznajmiłem iż nie dawałem takiej zgody nikomu i że plany udostępniłem z uwagą że są one tylko do rozesłania mailem. Sprawa zakończyła się się w miarę dobrze bo człowiek w porę zrozumiał swój błąd. Od tamtej pory mam niechęć do publikacji sowich CAD-owskich poczynań na forach otwartych. PS: tu jest taki dział http://pfmrc.eu/index.php?/forum/112-nasze-projekty-dokumentacje-pliki/
robertus Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 No cóż, na charakter człowieka nic nie poradzisz. Przyzwoitość to słowo klucz w tym przypadku. A wracając do projektowania to tak jak Sławek pisze, to tylko narzędzie, program sam modelu nie zrobi. Sketchup nadaje się do prostych deproniaków typu parkflyer. Pewnie żeberkowego akrobata też by udało się zrobić, ale to tak jak kopać rów łopatą. Choć może to jeszcze nie mój poziom w sketchupie. Dla porównania ludzie potrafią w windowsowym paincie rysować cuda Na sketchup warehouse ludzie udostępniają swoje prace, zawsze można coś podpatrzeć.
Wojtass_nt Opublikowano 6 Października 2012 Opublikowano 6 Października 2012 SketchUp ma nieograniczone możliwości Ograniczać może tylko nieznajomość jego funkcji. Po 4 latach rysowania w nim (głównie budynków) doszedłem do momentu, że od dłuższego czasu chodzi za mną zrobienie modelu holówki Pilatusa. Ale cały czas jakoś nie mogę się za to zabrać.
Vadic Opublikowano 6 Października 2012 Autor Opublikowano 6 Października 2012 Właśnie rysuję Sabre wg tego samouczka. nie mogę tylko rozkminić, jak zrobić krzywą, nie chodzi mi o łuk, ale o krzywą taką jak w paincie
robertus Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Ja też bym sie z chęcią dowiedział. Wojtas, wiesz jak to zrobić?
Wojtass_nt Opublikowano 8 Października 2012 Opublikowano 8 Października 2012 Chyba nie ma takiej opcji, a na pewno ja o niej nie słyszałem. Ja zawsze łączyłem wiele łuków jak chciałem zrobić jakiegoś zawijasa. Jak chcemy zrobić jakiś płynny szlaczek to przy rysowaniu drugiego łuku od końca pierwszego SU pomaga nam i podpowiada kolorem którędy najlepiej aby było płynne przejście.
robertus Opublikowano 9 Października 2012 Opublikowano 9 Października 2012 Szkoda, takim łukiem można by proste profile wykreślać.
Rekomendowane odpowiedzi