Włodek Ulas Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Podłaczyłem Silnik Emax 40/20 ,regulator alturn 99a ,bateria 6s (oczywiście aparatura też) i za pierwszym razem zagrały melodyjki i rozłaczyłem. Za drugim podłączeniem melodyjki zagrały ale zaraz po nich zadymiło się z regla . Co może być przyczyną spalenia regulatora (wadliwy?), a może silnik? Zaznaczam że wszystko nowe pierwszy raz podłączone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Regulator obsługuje 6s? Jeśli tak to wadliwy może być regulator albo silnik. Miałem już przypadki, że to silnik (nowy) powodował zwarcie i palił regulatory. Miałem też sytuacje, że spalił się nowy regulator bo był wadliwie zrobiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 11 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Regulator obsługuje 2-6s (Alturn 90a). A jak sprawdzić silnik czy jest dobry ? Połączyć drugi reg i ryzykować spalenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 11 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Najlepiej go drugim silnikiem (wkrętarka/wiertarka) napędzić, oczywiście odłączonego, i pomierzyć napięcia między wszystkimi przewodami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maderpl Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 Najprawdopodobniej wadliwy był regulator. Ciężko jednak to stwierdzić, bez jego oględzin. Co do napędzania silnika wiertarką, to nie wiem jak duże znaczenie ma taki test. Prawdopodobnie niewiele, gdyż obroty wiertarki mogą się zmieniać, a prawdziwy obraz pracy silnika uzyskamy dopiero oglądając przebiegi na oscyloskopie. Z drugiej strony mam jeden silnik, który ma uszkodzone magnesy. Prawdę mówiąc to ciekawe jest to, że ten silnik podłączony pod regulator (prawie) normalnie pracuje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 28 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2012 A co da obraz przebiegu napięć? Silniki te zwykle zostają uszkodzone przez temperaturę a nie mechanicznie. Pomiar napięć przy stałych obrotach pokaże czy nie ma nigdzie zwarcia miedzyzwojowego. A i pomiar pod obciążeniem takiego silnika w układzie prądnicy powie czy równe są pola przekroju uzwojeń czyli prawidłowo połączone druty nawojowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 A co da obraz przebiegu napięć? Pokaże czy nie ma gdzieś zwarcia. Wiertarka da stałe obroty, wtedy przy pomiarach pomiędzy przewodami nie może być różnicy napięć. Jak któreś napięcie jest niższe lub wyższe to mamy zwarcie pomiędzy zwojami. Kolejny test na zwarcie to napędzać taki silnik wiertarką przez kilka minut, silnik powinien być zimny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Pokaże czy nie ma gdzieś zwarcia. Dlaczego nikt nie czyta moich postów...To samo da się zmierzyć multimetrem. Racja co do obrotów. Ja do testów używam mini-wiertarki 22k obrotow/minute. Da się wyłapać pomyłkę o zwój przy przewijaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_Max Opublikowano 29 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 ... Za drugim podłączeniem melodyjki zagrały ale zaraz po nich zadymiło się z regla . Co może być przyczyną spalenia regulatora (wadliwy?), a może silnik Zakładając że było jak opisujesz, czyli spalenie nastąpiło na biegu jałowym zaraz po podłączeniu, przyczyna tkwiła najprawdopodobniej w zwarciu pomiędzy przewodami regulatora (niekoniecznie bezpośrednio) a to wynika z :- nieuwagi przy podłączaniu, - nieprawidłowej izolacji, - uszkodzenia silnika np. przy dokręcaniu krzyżaka za długą śrubą, naderwanie przewodów silnika i niefortunne zwarcie. - fabrycznej wady silnika, ale nie sądzę, podobnie jak wady regulatora. Najlepiej zacząć od sprawdzenia czy nie ma zwarcia pomiędzy uzwojeniami a stojanem, a później tak jak koledzy podpowiadali. Uszkodzenie kilku zwojów silnika nie powinno wywołać od razu spalenia regulatora na biegu jałowym. Dopiero po nadaniu (próbie nadania) odpowiednich obrotów na jednym z uzwojeń (fazie) pojawił by się większy prąd co mogłoby spowodować uszkodzenie regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Włodek Ulas Opublikowano 29 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2012 Dzięki za sugestie. Więc po kolei . Silnik dobry ,był sprawdzony ale jeszcze nie podłaczony pod nowy regulator . Wina leży chyba po mojej stronie bo zlutowanie przewodów silnik regler zrobiłem tak na styk i to prawdopodobna przyczyna spalenia regulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi