pyzdra1 Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Witam wszystkich. Wczoraj wybrałem się na moje pierwsze loty niedawno zakupionym samolotem. Niestety nie wyszło to za ładnie i samolot teraz leży w domu porozkładany i czeka na nowe części. Żona wszystko sfilmowala więc teraz mogłem zobaczyć na filmie co było nie tak. Samolot zaraz po starcie (start z ręki) od razu znosiło w prawo, na co nie byłem przygotowany i od razu gleba. Dodam, że pogoda była bezwietrzna a wszystko w samolocie tj lotki na ogonie i ster sprawdzałem 10 razy i było idealnie. Po ogledzinach w domu zauważyłem, że silnik z przekładnią przykręcony jest pod kątem. To znaczy, że patrząc na model z góry oś śmigła odchylona jest od osi samolotu o kilka mm w prawo. Przyjzałem sie temu dokładniej i stwierdziłem, że część przy kadłubie do której przykrecony jest silnik jest idealnie prosta a sama przekładnia a dokładniej jej podporą jest wykonana pod kątem. Grubość podpory z jednej strony ma14,5mm a z drugiej 16,5 mm.Czyli nie można jej przykręcić idealnie prosto. I tu moje pytanie dla bardziej doświadczony. Czy tylko mi sie wydaje, że oś śmigła powinna być idealnie z osią samolotu czy ma być pod kątem. Czy mój samolot kupiłem z wadą fabryczną? Dziekuję z góry za wszystkie odpowiedzi. Dodaje zdjęcie przekładni z silnikiem. Tapatakam z HTC
robertus Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Ma być pod kątem. Poczytaj o skłonie i wykłonie silnika.
pyzdra1 Opublikowano 13 Października 2012 Autor Opublikowano 13 Października 2012 Dziękuje za szybką odpowiedź. Pewnie jeszcze nie raz skorzystam z wiedzy i porad doświadczonych modelarzy. Sporo nauki przedemna.
RobUK Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 Zapytaj Janosika Taki fajny samolot zabiłeś
pyzdra1 Opublikowano 13 Października 2012 Autor Opublikowano 13 Października 2012 NIe zabiłem. Części dojadą w poniedziałek lub wtorek. Nic ważnego nie ucierpiało
dukeroger Opublikowano 13 Października 2012 Opublikowano 13 Października 2012 wrzuc nam ten film to ci powiemy co poszlo nie tak
pyzdra1 Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Mam dwa filmy. Trzeciego żona juz nie zdążyła nakręcić. Filmowała z daleka więc nie widać idealnie. Jak juz napisałem w pierwszym poście: pogoda bezwietrzna, wg mnie stery ogona ustawione idealnie. Wiem, że nie mam żadnej wprawy ale chyba samolot powinien lecieć prosto. Zresztą sami oceńcie. https://www.youtube.com/watch?v=6EzkLFUNHa0&feature=youtube_gdata_player https://www.youtube.com/watch?v=XjWZBaQJh94&feature=youtube_gdata_player Tapatakam z HTC
dukeroger Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 nie wiem co rozumiesz przez idealnie ustawione stery ogona ale 1. model przychyla sie na prawa strone - twoj model nie ma lotek wiec caly ten skret jest tylko na sterze kierunku - skoryguj trymerem 2. w pierwszym filmie wyglada jakbys walczyl ze sterem wysokosci, jak go puszczasz to model idzie do ziemi - czy polozenie srodka ciezkosci jest poprawne? czy model jest wywazony poprzecznie (jak go trazymasz za kolpak i ogon powinien byc w okolo rownowadze) czy sklon i wyklon sa w poprawna strone? 3. ogolnie to spanikowales troche i jak samolot sie juz obrocil to zdjales obroty i sie model zwalil, takie obloty sie robi na troche wiekszej wyskosci, najpierw tam model wyprowadz a potem patrz co sie dzieje, twoje loty sa na wysokosci ktora kazdy problem zamienia w kret ja tu nie widze jakichs zasadniczych problemow modelu, mysle ze mozna to wszytko ustawic trymerami w locie, poszukaj na forum procedury oblotu modelu, co po kolei sprawdzac i jak ewentulanie popros o pomoc jakiegos bardziej doswiadczonego kolege PS kamerzystka niech stanie blizej nastepnym razem Pozdrawiam obejrzyj ten film i poczytaj komentarze dodane przez oblatywacza:
pyzdra1 Opublikowano 14 Października 2012 Autor Opublikowano 14 Października 2012 Dziękuje za szybką odpowiedź. Na pewno co niektórzy mieli niezły ubaw patrząc na mój debiut sam do dziaiaj sie z tego śmieje. Jak to mowia jak sie nie przewrócisz to sie nie nauczysz. ad1. trymery ustawiłem najlepiej jak umiałem sprawdzałem kilka razy przed startem ad2. ten samolot to typowy RTF dla poczatkujących. W instrukcji obsługi jest napisane: naładuj baterie, złóż samolot, wytrymuj i gotowe. Wątpie czy początkujący będzie umiał wyważyć a co lepsze sprawdzić skón czy wykłon. A co do P.S żona stała w bezpiecznej odległości za ogrodzeniem z moim 10miesiecznym synem a ja stałem prawie po kostki w błocie Następnym razem (o ile taki będzie ) postaramy sie sfilmować wszystko lepiej. I mam jeszcze jedno pytanie. Czy dolne podciagi skrzydła mogę zastąpić czymś innym? Ten plastikowy kawałek "drucika" pękł podczas uderzenia. Mam ładny aluminiowy drut spawalniczy o średnicy 1mm. Posiadam zdolności manualne i myślę, że będzie to lepsze rozwiązanie jak plastik. Jeśli bedzie trzeba zmienić okrągły profil to przepuszcze go przez walcarke. Pozdrawiam.
robertus Opublikowano 14 Października 2012 Opublikowano 14 Października 2012 Każdy kiedyś miał swój "modelarski pierwszy raz" i wątpię aby ktokolwiek śmiał się z Twojego. Wytrymować model to nie znaczy aby ustawić płaszczyzny sterowe równo. Wytrymować to znaczy ustawić płaszczyzny sterowe tak aby samolot leciał równo. Wbrew pozorom nie jest to to samo.
dukeroger Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 pewnie ze mozna, one tylko na rozciaganie pracuja, z walcowaniem dalbym sobie spokoj ad1. tak jak mowil robert - trymery masz zastosowac w locie ad2. no wlasnie jest napisane wytrymuj, ten poczatkujacy co tego nie zrobi albo zarzuci to hobby albo nastepny model kupi, kazda instrukcja podaje polozenie srodka ciezkosci, o sklonie i wyklonie mowie bo zauwazyles ze podstwa pod silnik jest zorientowana ale nie wiem czy w koncu w poprawna strone ja zamontowales
pyzdra1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Co do podciągow to w porządku. Chociaż jedna część nie ucierpi przy ewentualnym upadku. Co do trymowania.w powietrzu to będę to musiał zlecić komuś z doświadczeniem. Silnik z przekładnią był juz zamontowany i nie ma możliwości zamontowania go inaczej. Dzisiaj przejrzalem kilkukrotnie instrukcje ale niestety niż ma w niej nic o środku ciężkości. Jak złożę samolot to sprawdze wywazenie względem osi. Moze coś tam nie gra. Tapatakam z HTC
Pietuh Opublikowano 15 Października 2012 Opublikowano 15 Października 2012 Jeżeli zmieniłeś tylko jeden wspornik skrzydła to sprawdż czy nie różnią się wagowo. Powodzenia, moje pierwsze loty wyglądały podobnie.
pyzdra1 Opublikowano 15 Października 2012 Autor Opublikowano 15 Października 2012 Oczywiście oba wsporniki wymieniam. A powodzenie sie na pewno przyda. Dziękuję Tapatakam z HTC
pyzdra1 Opublikowano 25 Października 2012 Autor Opublikowano 25 Października 2012 Czy mogę latać bez kolpaka śmigła i obudowy silnika? Te rzeczy najszybciej się niszczą przy ewentualnym upadku. Rozumiem, że jeśli sciagne te części to będę musiał model wyważyć, ale czy nie wpynie to na aerodynamikę? Tapatakam z HTC
dukeroger Opublikowano 25 Października 2012 Opublikowano 25 Października 2012 mozesz, raczej nie wplynie to przesadnie na wywazenie ale sprawdz
pyzdra1 Opublikowano 1 Listopada 2012 Autor Opublikowano 1 Listopada 2012 Fakt, że pogoda raczej nie dopisuje do latania, tak sobie pomyslalem, czy londowanie bez podwozia(bez zamontowanych) kół jest ok. W pobliżu gdzie mieszkam jest spora polana z trawą dł 15-20 cm. Pomyslalem, że kiedy model zachaczy przy londowaniu kołami o te trawę to moze zacząć koziolkować a co za tym idzie zniszczyć to i owo, a bez kół teoretycznie powinien sie ślizgnąć po trawie. Oczywiście model wyważe po zdemontowaniu części. Proszę o poradę czy to dobry pomysł. Tapatakam z HTC
Rekomendowane odpowiedzi