Matrik123 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Wczoraj wykonałem 2-3 loty modelem Piper J-3 Epp. Lądowanie, wyłączyłem wszystko.... kilka minut później, włączam (sprawdzenie wszystkiego) stery - okej, silnik - (brak standardowej melodyjki?) Silnik- Emax cf2822 Regulator- Emax 18a Lipol- naprzemiennie: KOKAM 740 mAh 7,4V 20C /1000mAh 2s 20c 7,4V Turnigy Na takim komplecie wylatałem już ok 7-8 godzin a tu nagle silnik nie działa .? Regulator sprawdziłem na 2 takich samych silnikach. Wczoraj nie było żadnej wilgoci... Silnik nie pracował na maksymalnych obrotach, ledwo połowa gazu. Uzwojenia silników wyglądają "normalnie" Z regulatora nie czuć żadnego zapachu spalenizny.. Ruszałem wszystkimi stykami i nic. Regulator po podłączeniu do karty programującej nie daje znaku życia... Ktoś wie czy z tego regulatora jeszcze coś będzie ?
pawel4090 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Może zostać jako dawca organów, zapewne to Cię nie ucieszyło Sprawdź, może BEC poleciał ? Może ot cała historia ...
Matrik123 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Spokojnie, byłem na to przygotowany... Nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Jeżeli przyczyną byłby BEC, można dokupić zewnętrzny ? Będzie to jakoś współpracowało czy nie warte zachodu ?
Maca111 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 No ale jesli stery chodzą to nie jest wina beca bo by nie bylo na niczym pradu...
pawel4090 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 No ale jesli stery chodzą to nie jest wina beca bo by nie bylo na niczym pradu... ...ups moja wina, nie doczytałem
Matrik123 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Rozciąłem koszulkę i... nic ? Wszystko ładnie zlutowane, nie widać popalonych elementów, kable też "dobrze" trzymają się goldów. Postaram się jak najszybciej wrzucić zdjęcie regulatora (pierwsze próby "cyfrówką"- nic nie widać;/) Wielka zagadka .?
PK999 Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Jeśli nie "gra" po podłożeniu innego silnika to pewnie coś nie tak z tranzystorami co najmniej jednej z faz. Jeśli nic nie widać, a czasem nie widać to pomierzyć. Z tym że najlepiej byłoby wlutować tranzystory do pomiaru. Jednak najpierw - poszarp się (dosłownie) jeszcze raz z przewodami wychodzącymi do silnika.
Matrik123 Opublikowano 21 Października 2012 Autor Opublikowano 21 Października 2012 Okej, spróbuje;] A czym "pomierzyć" .?
DarekRG Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Ja dorzucę od siebie że regulatory E-max to straszne badziewie! Mam jeden i nie z każdym silnikiem chce gadać bez względu jak się go ustawi. Wystarczy że śmigło inne założę a już ma jakieś problemy ze sobą. Miałem Jeti, mam pulso i kilka turnigy, esky i tylko ten szajsowaty emax wyprawia cuda. 18A i 25A jedno i to samo G! Szkoda że obu nie udało mi się wyzbyć....
idfx Opublikowano 21 Października 2012 Opublikowano 21 Października 2012 Ja dorzucę od siebie że regulatory E-max to straszne badziewie! Mam jeden i nie z każdym silnikiem chce gadać bez względu jak się go ustawi. Wystarczy że śmigło inne założę a już ma jakieś problemy ze sobą. Miałem Jeti, mam pulso i kilka turnigy, esky i tylko ten szajsowaty emax wyprawia cuda. 18A i 25A jedno i to samo G! Szkoda że obu nie udało mi się wyzbyć.... To i ja dorzucę.. kupiłem też Emaxa 30A i zachowuje się conajmniej dziwnie. Do tej pory przyzwyczajony byłem, że regulator odcinał mi silnik w przypadku spadku napięcia poniżej ustalonego lub go wycinał po utracie zasięgu. Emaxa nawet nie włożyłem do modelu po testach naziemnych. Przy utracie zasięgu obroty wskakują na około 70%. Jeśli bym latał na 100% gazu to może i OK, ale jak latam na 20% to po utacie zasięgu silnik się rozpędza i tak do 70% co jest bez sensu i skończyć się może szukaniem modelu 5 km dalej. Nic nie pomogły próby programowania... Ten typ tak ma (!?)
DarekRG Opublikowano 22 Października 2012 Opublikowano 22 Października 2012 Chyba tak. Ja rozbiłem katankę sylwetkową przy podejściu do lądowania. Mój regulator, gdy pakiet był już na wykończeniu odstawiał taki numer że zwalniał i przyspieszał na przemian. Pech chciał że przy lądowaniu przyspieszył do 70% tak jak piszesz.... i model pierdyknał prosto w ziemię. Akuratnie schodziłem ostro w duł i chciałem wyrównać tuż nad ziemią a tu nagle silnik wchodzi na obroty. Zoonk nie z tej ziemi ;-)
Matrik123 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Opublikowano 23 Października 2012 Tak poza tematem, czy do silników emax będzie dobry regulator TOWER PRO MAG-8 25A Taki prawdopodobnie będę miał, czy będzie "normalnie" pracował .? Szczególnie cenie w nim, że przy braku zasięgu odcina silnik, nie tak jak ten okropny Emax ;]
Oskarbolko Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 Nie ma przeciwwskazań, Mag-8 to bardzo dobre regulatory w dobrej cenie
michal888 Opublikowano 23 Października 2012 Opublikowano 23 Października 2012 O przy okazji może mi ktoś napisać parametry kondesatora elektrolitycznego ?...albowiem urwał mi się przy ESA . Potwierdzam regulatory Emaxa są bardzo niefajne
damiankad70 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 Opublikowano 16 Sierpnia 2013 wczoraj taki regiel mi się skopcił przy silniku cf28-22 i śmigle 9x4,5 i latałem na połowie gazu więc nie wiem dlaczego i czy mogę go oddać na gwarancie
Rekomendowane odpowiedzi