Skocz do zawartości

Spalony regulator ? (Emax)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj wykonałem 2-3 loty modelem Piper J-3 Epp. Lądowanie, wyłączyłem wszystko.... kilka minut później, włączam (sprawdzenie wszystkiego) stery - okej, silnik - :unsure: (brak standardowej melodyjki?)

 

Silnik- Emax cf2822

Regulator- Emax 18a

Lipol- naprzemiennie: KOKAM 740 mAh 7,4V 20C /1000mAh 2s 20c 7,4V Turnigy

 

 

Na takim komplecie wylatałem już ok 7-8 godzin a tu nagle silnik nie działa .?

 

Regulator sprawdziłem na 2 takich samych silnikach.

Wczoraj nie było żadnej wilgoci...

Silnik nie pracował na maksymalnych obrotach, ledwo połowa gazu.

Uzwojenia silników wyglądają "normalnie"

Z regulatora nie czuć żadnego zapachu spalenizny..

Ruszałem wszystkimi stykami i nic.

Regulator po podłączeniu do karty programującej nie daje znaku życia...

 

 

 

Ktoś wie czy z tego regulatora jeszcze coś będzie ?

Opublikowano

Spokojnie, byłem na to przygotowany...

 

Nie bardzo wiem jak to sprawdzić.

 

Jeżeli przyczyną byłby BEC, można dokupić zewnętrzny ? Będzie to jakoś współpracowało czy nie warte zachodu ?

Opublikowano

Rozciąłem koszulkę i... nic ?

 

Wszystko ładnie zlutowane, nie widać popalonych elementów, kable też "dobrze" trzymają się goldów.

 

Postaram się jak najszybciej wrzucić zdjęcie regulatora (pierwsze próby "cyfrówką"- nic nie widać;/)

 

Wielka zagadka .?

Opublikowano

Jeśli nie "gra" po podłożeniu innego silnika to pewnie coś nie tak z tranzystorami co najmniej jednej z faz.

Jeśli nic nie widać, a czasem nie widać to pomierzyć. Z tym że najlepiej byłoby wlutować tranzystory do pomiaru.

 

Jednak najpierw - poszarp się (dosłownie) jeszcze raz z przewodami wychodzącymi do silnika.

Opublikowano

Ja dorzucę od siebie że regulatory E-max to straszne badziewie! Mam jeden i nie z każdym silnikiem chce gadać bez względu jak się go ustawi. Wystarczy że śmigło inne założę a już ma jakieś problemy ze sobą. Miałem Jeti, mam pulso i kilka turnigy, esky i tylko ten szajsowaty emax wyprawia cuda. 18A i 25A jedno i to samo G! Szkoda że obu nie udało mi się wyzbyć....

Opublikowano

Ja dorzucę od siebie że regulatory E-max to straszne badziewie! Mam jeden i nie z każdym silnikiem chce gadać bez względu jak się go ustawi. Wystarczy że śmigło inne założę a już ma jakieś problemy ze sobą. Miałem Jeti, mam pulso i kilka turnigy, esky i tylko ten szajsowaty emax wyprawia cuda. 18A i 25A jedno i to samo G! Szkoda że obu nie udało mi się wyzbyć....

 

To i ja dorzucę.. kupiłem też Emaxa 30A i zachowuje się conajmniej dziwnie. Do tej pory przyzwyczajony byłem, że regulator odcinał mi silnik w przypadku spadku napięcia poniżej ustalonego lub go wycinał po utracie zasięgu. Emaxa nawet nie włożyłem do modelu po testach naziemnych. Przy utracie zasięgu obroty wskakują na około 70%. Jeśli bym latał na 100% gazu to może i OK, ale jak latam na 20% to po utacie zasięgu silnik się rozpędza i tak do 70% co jest bez sensu i skończyć się może szukaniem modelu 5 km dalej. Nic nie pomogły próby programowania... Ten typ tak ma (!?)

Opublikowano

Chyba tak. Ja rozbiłem katankę sylwetkową przy podejściu do lądowania. Mój regulator, gdy pakiet był już na wykończeniu odstawiał taki numer że zwalniał i przyspieszał na przemian. Pech chciał że przy lądowaniu przyspieszył do 70% tak jak piszesz.... i model pierdyknał prosto w ziemię. Akuratnie schodziłem ostro w duł i chciałem wyrównać tuż nad ziemią a tu nagle silnik wchodzi na obroty. Zoonk nie z tej ziemi ;-)

Opublikowano

Tak poza tematem, czy do silników emax będzie dobry regulator TOWER PRO MAG-8 25A

 

Taki prawdopodobnie będę miał, czy będzie "normalnie" pracował .?

Szczególnie cenie w nim, że przy braku zasięgu odcina silnik, nie tak jak ten okropny Emax ;]

Opublikowano

O przy okazji może mi ktoś napisać parametry kondesatora elektrolitycznego ?...albowiem urwał mi się przy ESA .

 

Potwierdzam regulatory Emaxa są bardzo niefajne

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

wczoraj taki regiel mi się skopcił przy silniku cf28-22 i śmigle 9x4,5 i latałem na połowie gazu więc nie wiem dlaczego i czy mogę go oddać na gwarancie

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.