Skocz do zawartości

problem z pionierkiem 1400


klimor24

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam problem moim samolotem jak w temacie napoczatku myslame ze to wina ladowarki bo nie laduje pakietow ale sprawdzilem na wyjsciu ma 9V i baterie tez maja 9V, po podlaczeniu pakietu do modelu silnik dziala przez chwile a po chwili jak by byla rozladowany pakiet i oczywiscie dziala tylko serwa...nie wiem jak doladnie opisac swoj problem.

A tak naprawde chodzi mi by ktos z Łodzi mi pomogł fizycznie z modlem bo sam nie wiem od czaego zaczac chcialbym sprawdzi na innym pakiecie jak sie dziala modle bo mam dwa pakiety i jest tak samo.

 

pozdrawiam Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest to pakiet 1600 mAh 3s 20C wiec teraz jestem w domu to napewno ladowarka dzieki wielkie za pomoc PK999 jutro jade po nowa ladowarke i zobaczymy co bedzie.

 

Z ciekawości zapytam.. czym Ty ten pakiet ładowałeś, że ładowarka miała na wyjściu 9V ??! Wadliwa do lipoli czy ładowałeś tym co miałeś pod ręką, co się może skończyć boleśnie dla pakietu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam!

 

Korzystając z tego, że temat jest jeszcze otwarty, a dotyczy właśnie modelu, który ja właśnie posiadam, chciałbym poprosić doświadczonych kolegów o pomoc czy podpowiedź.

Od niedawna latam na PIONEER 1400. Trochę już go oblatałem i postanowiłem nieco ulepszyć model poprzez dodanie śmigła APC 6x4E. Problem (a raczej coś co wzbudza moje podejrzenie) jest taki, że pakiet po locie z nowym śmigłem jest ciepły. Pakiet to Dualsky 1300 mAh 20C. Myślałem, że to regulator 20A lub 25A (fabrycznie dodany do zestawu) może nie wyrabiać przy śmigle i może się grzać, ale z nim wszystko jest ok.

Drodzy doświadczeni koledzy czy jest się czym niepokoić? Czy coś w elektryce należy wymienić, aby uniknąć awarii?

Bardzo proszę o Wasze rady i wyrozumiałość. ;)

 

Pozdrawiam,

 

Łukasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie parzy Cię w dłoń nie ma powodów do paniki. Jeśli nie zauważyłeś tego wcześniej, widocznie na innym śmigle silnik pobiera więcej prądu. Przy takich wartościach prądu coś musi się grzać ;) Polecałbym raczej sprawdzenie czy silnik z tym śmigłem nie pracuje na nadprogowym prądzie, możesz go ugotować. Jak pakiet jest ciepły po wyjęciu z modelu, daj mu odetchnąć i ostygnąć zanim podłączysz do ładowarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Korzystając z tego, że temat jest jeszcze otwarty, a dotyczy właśnie modelu, który ja właśnie posiadam, chciałbym poprosić doświadczonych kolegów o pomoc czy podpowiedź.

Od niedawna latam na PIONEER 1400. Trochę już go oblatałem i postanowiłem nieco ulepszyć model poprzez dodanie śmigła APC 6x4E. Problem (a raczej coś co wzbudza moje podejrzenie) jest taki, że pakiet po locie z nowym śmigłem jest ciepły. Pakiet to Dualsky 1300 mAh 20C. Myślałem, że to regulator 20A lub 25A (fabrycznie dodany do zestawu) może nie wyrabiać przy śmigle i może się grzać, ale z nim wszystko jest ok.

Drodzy doświadczeni koledzy czy jest się czym niepokoić? Czy coś w elektryce należy wymienić, aby uniknąć awarii?

Bardzo proszę o Wasze rady i wyrozumiałość. ;)

 

Pozdrawiam,

 

Łukasz.

 

Najlepiej to zmierzyć prąd, jaki pobiera silnik na tym śmigle i dobrać odpowiedni regulator. Nic skomplikowanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to zmierzyć prąd, jaki pobiera silnik na tym śmigle i dobrać odpowiedni regulator. Nic skomplikowanego.

 

Z pewnością ten regulator jest za słaby... Ale teraz żeby wymienić regulator będę musiał rozcinać kadłub, bo niestety przewody od silnika są za krótkie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pewnością ten regulator jest za słaby... Ale teraz żeby wymienić regulator będę musiał rozcinać kadłub, bo niestety przewody od silnika są za krótkie...

 

Po co rzucać oskarżenia na regulator skoro piszesz, że wszystko jest ok tylko pakiet ciepły po locie?

Mam w pionierze, wydaje mi się, że możliwie najlepsze śmigło Master Airscrew 6,5x4" i max. prąd 16A.

Pakiet mimo, że 2200 20c też ciepły po piłowaniu na silniku ale to normalna sprawa.

Nie wydaje mi się żeby u Ciebie prądy były większe i żeby trzeba było coś wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co rzucać oskarżenia na regulator skoro piszesz, że wszystko jest ok tylko pakiet ciepły po locie?

Mam w pionierze, wydaje mi się, że możliwie najlepsze śmigło Master Airscrew 6,5x4" i max. prąd 16A.

Pakiet mimo, że 2200 20c też ciepły po piłowaniu na silniku ale to normalna sprawa.

Nie wydaje mi się żeby u Ciebie prądy były większe i żeby trzeba było coś wymieniać.

 

Czyli uważasz, że to raczej nic złego nie spowoduje?

Napiszesz coś o tym śmigle? Lepszy ciąg? Lepsza charakterystyka lotu? Zmieniałeś pod to śmigło piastę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmigło poza tym, że trzeba ze 3mm podciąć kadłub żeby weszło jest super.

Model trochę szybciej nabiera prędkości niż na apc 6x4 i lepiej się lata z gazem poniżej połowy - model nie zwalnia od byle podmuchu wiatru.

To chyba kwestia większej średnicy.

Zmieniałem oś na 3mm i założyłem je na zaciskową piastę bo to łatwiejsze niż ściągać oryginalną piastę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.