Skocz do zawartości

RESPECT NOWY POLSKI MODEL F3F


Gość Kamyczek_RC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czyli bezpośrednio na serwie lotek i sw ile będzie ? Zakładając ,ze mowa o Respect..W przybliżeniu oczywiście :) Jeszcze jedno małe pytanko mianowicie jak wysokie stosujecie dzignie na lotkach i klapach? Oczywiscie kazdy powie,ze to zalezne od kilku rzeczy sprawa oczywista,ale mi chodzi o jakiś sprawdzony wymiar? Z góry dzięki..

Opublikowano

Niestety każdy ma inne długości dźwigni ;) Sprawdzony wymiar jest zróżnicowany. Na serwach siły będzie tyle co podałem ... tylko trzeba długość dźwigni serwa uwzględnić. Musisz sobie policzyć. Ja nie wiem jakie długości mam na lotkach. Może 7 a może 9mm. Raczej nie więcej

Opublikowano

Generalnie miejsca jest mało i na lotkach i na klapach ja staram się wykorzystywać to miejsce maksymalnie choć i tak w większości przypadków nie obywa się bez podpiłowywania snapów tu i tam . Tak jak zauważył Jurek tu problemem jest latanie przy 15ms i więcej z 2 kg balastu i lądowanie czymś w kształcie samolotu i wadze kowadła ... Każda pomyłka to straty i jak są to serwa to jest to mała cena za błąd bo połamać potrafi się wszystko a trafienie w kamyczek czy głóg to dziurka po dźwigar . Chcąc więc bawić się w latanie dla rekreacji bez balastu można oszczędzać , nawet stosując serwa MG-16 w lataniu zawodniczym w zasadzie nic nie jest dostatecznie wytrzymałe by przetrwać dłużej niż 2 - 3 sezony . U mnie jedyne co przetrwało dość długo to futaby S3150 ale są wolne , MKS 6125 palą się w tempie zastraszającym , teraz latam na Graupnerach klapy DS-3288BB MG lotki DES-448 MG i motylek np. DES-488 . Jednak przy złym lądowaniu nawet tytanowe 50kg serwo może się rozlecieć na kawałki ....

Opublikowano

Zapytałem dla tego (dzięki Jurku za odpowiedź) bo czasami zdarza mi się podobnie (na pewno nie z taka prędkością) latać Falkonem i wtedy operuje samymi lotkami i jest ok...

 

PS

Wiem że bez SK się nie da - musi być choć atrapa :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Niby jest ok ;)

Są modele oraz zdarzają sie warunki ze mozna sie pokusić o latanie bez SK. Tylko sie zdarzają ;) na samych lotkach nie da sie precyzyjnie i szybko lecieć. Ale latać sie da oczywiście. Co prawda trzeba w inny sposób zakręt pokonywać. Ostatnio tez mi sie nie chciało używać sk wiec wozilem sie kilka minut bez onego. Ale wtedy nie mam co z ręka zrobić i nudno trochę sie lata.

Opublikowano

Jurek na tylu imprezach byłeś w tym roku, że już mi się myli ;)

 

Kierunek jest niezbędny, zwłaszcza przy dużej odchyłce przy pokonywaniu zakrętu z wiatrem.

Opublikowano

W zawodniczym lataniu potrzebne jest wszystko wysokość kierunek i lotki każdy ze sterów powoduje inną reakcję jeden pochyla inny obraca a trzeci rozpędza .

  • Lubię to 1
Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

I tak wygląda latanie F3F szybko blisko i nisko do tego wiatr od 3 do 25 m/s ( my lubimy ten od 10 do góry ;) ) turbulencja ,lądowania na ograniczonym i pełnym niespodzianek terenie . Filmy nie oddają tego co się czuje mając w rękach drążki i sterując takimi modelami tego trzeba zasmakować . Mogę tylko powiedzieć tyle respectem można latać bardzo szybko czego dowodem są te filmy kolejny sezon pokaże ile uda się nam z niego wycisnąć , a zapowiada się bardzo ciekawie trzymajcie za nas kciuki będziemy ostro trenowali ;).

  • Lubię to 1
Opublikowano

Fajny filmik i teren identiko jak u mnie / chyba wieksza dziura / na Lubstowie...na podobnym filmie były loty przy 14m/sek ciekawym i wpakowano w respekta balastu...pozdrawiam

Gość Kamyczek_RC
Opublikowano

Pozostaje tylko zamówić respecta i trenować . A z balastem było różnie bo warun się zmieniał w czasie było 3 i było 14 więc zmienialiśmy to i owo jesteśmy na etapie dopieszczania regulacji więc wkładamy i mało i dużo żeby wybrać optymalną regulację i balast . Respect jest bardzo tolerancyjny na dokładanie więc poleci nawet z 2 kg na pokładzie na tym zboczu i przy tych 14m/s wystarczy dobry pilot z wprawną ręką i taki co potrafi machnąć 4,5 kg modelem na tyle mocno by oderwał się od ziemi ...

  • Lubię to 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Niektórym to się ostatnio trafia warun z dość mocno odchylonym wiatrem. Czyli trzeba kombinować żeby latać w jedna i drugą stronę bez większych problemów. I chyba w takim przypadku kierunek się przyda panie Janie.

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.