Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Wrzucam jeszcze film, jak wygląda w nieco lepszym świetle + mała konkluzja na koniec.

-Projekt można uznać za udany- nie okazał się konkretną klapą. Pojazd jeździ po głębokim śniegu, z górki, pod górkę i po głębokim i po ubitym (kawałek dalej była górka o nachylaniu 45* -wjechał i zjechał bez zbędnych ceregieli po ubitym i nieubitym) . Po nieubitym zarzuca tyłem i przedniej nartce przydałby się wypust kierunkowy. Przyciąga uwagę, jak mało co :)

 

http://www.youtube.com/watch?v=MZAu9v1iU_Q&feature=youtu.be

 

-Szybkość. Rakieta. Kilka kraks już miał, przez co się lekko pokrzywił i silnik dostał lekkiego skłonu co powoduje problemy z utrzymaniem prostej na pełnym gazie. Dla tego nie szalałem.

 

-Ogólne podsumowanie. Koncepcja jest na prawdę fajna, Trzeba by zrobić coś takiego na spokojnie po wcześniejszym dokładnym zaplanowaniu ,a na pewno odwdzięczy się dostarczając masę świetnej zabawy.

 

-Co bym zmienił? +kilka rad: Punkty narażone na uszkodzenia to:

miejsca styku płóz z trójkątami mocującymi (tył),

łoże silnika- przy wywrotkach,

łączenie ramy- musi być na prawdę pancerne.

Gdybym brał się jeszcze raz za ten projekt,Być może zamiast ramy w kształcie "T" zrobiłbym coś bardziej na kształt obrysu promu kosmicznego, ze wzniosem ujemnym tak, żeby z wieżyczką rama utworzyła znaczek mercedesa. Rozstaw tylnych nart- większy, a ich kztałt jednak bardziej pływakowaty \_/ o kącie ścianek około 30* od poziomu + na górze nartki daszek /\ ,żeby śnieg tak nie zalegał.Układ sterowania- tu będzie zawsze problem- ja zrobiłem ze śruby M8 , zeszlifowałem łeb , zostawiając kształt "t" ściśnięty lekko między trójkątami mocującymi (obowiązkowo podkładki pomiędzy !). Jeszcze kilka zbliżeń zastosowanych przeze mnie rozwiązań:

post-1173-0-09237900-1355516809_thumb.jpgpost-1173-0-15843400-1355516850_thumb.jpgpost-1173-0-57845300-1355516869_thumb.jpgpost-1173-0-38536300-1355516892_thumb.jpg

 

FPV- szkoda mi telefonu :)

Opublikowano

obserwowałem temat od początku i jedyne co mnie martwilo to właśnie łączenia nart i rozwiązanie ze skręcaniem , ja ze skrętem spróbował bym zrobić tak jak jest w poduszkowcu przy smigle są łopaty odchylaja sie i skreca pojazd..itd na pewno był by mniejszy promien skretu niz u ciebie i mniej skomplikowane rozwiązanie co jest w twoim modelu.

Opublikowano

Mogło ty by byc pod lub nad sterowne. Przy sterowanej płozie jest w miare sterowne. Ze sterami jak w poduszkowcu jest dobry pomysl ale sprzęgniete razem z ploza.

I to bedzie efektowne i efektywne

Opublikowano

O cztero-płozowym też myślałem- ale to już chyba dobrze by było sięgnąć po rozwiązania samochodowe, jeśli chodzi o amortyzację i układ sterowania. Myślałem nawet o zrobieniu airboata z przednią płozą, z dwoma, ta sama koncepcja, tylko odwrócona, możliwości jest na prawdę dużo, nic tylko podzielić się koncepcjami i do roboty :P

Opublikowano

Generalnie podoba mi się wszystko w tym modelu...w przeciwieństwie do mojego.

Nie mogę jednak znaleźć specyfikacji tego silnika KD-022A ile ma KV i ile amper zjada (22?),

tez nie ma żadnego zdjęcia:a) mocowania silnika,b)serwa,i c) pakietu(ile mah) a chetnie bym podejrzal

i..ile waży całość? bo dechy też drewniane widzę.

 

Powstaną płozy na lód? na lodzie jest znikome tarcie więc zobaczyło by się ile to cacko "wyciągnie"

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na wodzie chyba szybszy niz na sniegu. Na lodzie na lyzwach to by dopiero zasuwal.

Beda fotasy mocowania serwa ,silnika , regla,pakietu i odbiornika?

Opublikowano

Generalnie cała elektronika trzyma się na wcisk i jest popakowana w worki , albo zaizolowana taśmą. Skorupa jest już trochę zmęczona, ale deproniaki to raczej jednosezonowce. Zgubiłem gdzieś 2 przycięte wkręty przy ostatniej naprawie, więc 2 "straszą" :P

post-1173-0-53058800-1357124952_thumb.jpg

 

poniżej widać zmęczenia

post-1173-0-77188300-1357125019_thumb.jpg

Serwo przykręcone i przyklejone

post-1173-0-41170200-1357125063_thumb.jpg

Miejsce na pakiet

post-1173-0-15601700-1357125125_thumb.jpg

Tutaj wszystko upakowane. Odbiornik działa jak klin mocując pakiet. Obudowa jest twarda, a wszelkie wstrząsy pochłonie i tak skorupa , więc o niego się nie boję.

post-1173-0-43946300-1357125152_thumb.jpg

Opublikowano

Hehe fajne mozna zrobic tez koleczka na lato i regiel samochodowy co by chociaz jakotaki wsteczny byl do omijania przeszkod na lewych obrotach smigla. Czy to by nie zadzialalo?

Opublikowano

Dzięki :) Wczoraj znalazłem jeszcze takiego kwiatka. Dużo lepsze rozwiązanie skręcania, bo można zastosować aż 4 pływaki i mocny stalowy zawias .Nie bawić się w rzeźbienie systemów sterowania ! Oj poduszkowiec jeszcze poczeka na swoją kolej :D ... Koncepcja jest genialna, dokładnie to, co chciałem osiągnąć, ale prościej! http://www.youtube.c...?v=d1KhLygQ4Mg.

Opublikowano

Siema. Fajny model.

 

Może lepiej by jeździło na cieńszych płozach?

Może metalowe? Jakiś profil aluminiowy?

 

W sankach płozy tez są melatowe.

Opublikowano

Dobre ale jak przod wpadnie w wieksza dziure to juz kaplica. Wsteka brak

 

Mozna wrzucić samochodowy regulator z rewersem. Oczywiście na wstecznym śmigło będzie nieprawidłowo założone, ale do wycofania wystarczy.

 

Ciekaw jestem jakby skręcał z ruchomym łożem podłączonym pod kanał odpowiedzialny za skręcanie płozą.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.