Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Witam, zaczynam nowy projekt f3k o nazwie BLADE, zadaniem jest zbudować szybowiec tanie i dobrej jakości mam trochę czasu na to, i nie będzie budować bardzo szybko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 tanie i dobre się kłóci rozumiem, że ma to być "złoty środek" - jakie masz założenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 teraz dam zdjęcie ) https://picasaweb.go...529/DLGF3KBLADE dalej bedzie ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Piękna forma stateczników. Można wiedzieć jak było zrobione kopyto? Jako jeden element i wpasowane w wycięcie w desce, czy dzielone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 no to zasiadam i kibicuje. Jakie jest wypełnienie - rdzeń statecznika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pol6994 Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 a da się inne niż styrodurowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Za mną zawsze chodził DLG ale cena za takie maleństwo niestety cały czas jest barierą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ja mam jedną uwagę. Z założenia Model tego typu ma mieć jak największą doskonałość, bo "napęd" wynosi go na max 60 metrów, o ile mi wiadomo. Jedną z dróg do poprawienia doskonałości jest jak najdokładniejsze odwzorowanie profilu - w szczególności na 1/3 od przodu. Niedoskonałości na tyle skrzydła (o ile nie są bardzo duże) nie robią tak dużej różnicy, ale natarcie to rzecz święta. Do rzeczy: brak kesonu mi tutaj nie pasuje. Jak robisz model o nieeliptycznych skrzydłach , to może dałoby radę zrobić formę do laminatowego kesonu ? Żeby nie było, że przychodzę i się tylko czepiam, to powiem, że jeśli chodzi o styl, czystość i te formy - to zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Panstwo to co z zeberkami to nie gld ) to tak ) po prostu) to od modelu F1A ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 to jest ten BLADE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 a ten wznios skrzydeł nie za duży ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 a ten wznios skrzydeł nie za duży ?? ale to nie konecznie ze bedzie taki wznios ! to tak na laptope Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lord Rzeźnik Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Panstwo to co z zeberkami to nie gld ) to tak ) po prostu) to od modelu A1 ) A to cofam w takim razie wcześniejszą uwagę. Kształt kadłuba- kosmos, strasznie mi się podoba ! Nie wykluczam, że w przyszłości skusiłbym się na sam kadłub , bo na cały model raczej i tak mnie nie będzie stać. Także jak będziesz już miał zrobioną formę i pierwsze sztuki , to daj znać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Okej ! Ale cena modelu moze byc 150-200 usd To nie jest tak duzo ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ja mam jedną uwagę. Z założenia Model tego typu ma mieć jak największą doskonałość, bo "napęd" wynosi go na max 60 metrów, o ile mi wiadomo. Jedną z dróg do poprawienia doskonałości jest jak najdokładniejsze odwzorowanie profilu - w szczególności na 1/3 od przodu. Niedoskonałości na tyle skrzydła (o ile nie są bardzo duże) nie robią tak dużej różnicy, ale natarcie to rzecz święta. Po koleji bo dużo nieprawdziwych informacji tu jest: 3 lata temu mierzyliśmy wysokość rzutu najlepszego zawodnika w Polsce i największa odnotowana wysokość rzutu wynosiła 76 metrów. Ja największy wtedy zmierzony rzut miałem na wysokość 62 metrów. Widząc co się dzieje obecnie w projektowaniu modeli, kwestia przekroczenia granicy 80 i 90 metrów to tylko kwestia paru najbliższych lat. W profilach laminarnych a takie są w dlg powierzchnia skrzydła musi być cała gładka i bez niedoskonałości. W prawdziwych szybowcach gdzie opływ utrzymuje się aż do 90% długości cięciwy skrzydło musi być ono idealne na całej powierzchni, jaka kolwiek nierówność powoduje już zaburzenia w opływie. Dodatkowo ważna jest górna i dolna powierzchnia skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pabork Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Pięknie Trzymam kciuki za utrzymanie stylu i ceny, 200 USD to by było przełamanie na rynku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Po koleji bo dużo nieprawdziwych informacji tu jest: 3 lata temu mierzyliśmy wysokość rzutu najlepszego zawodnika w Polsce i największa odnotowana wysokość rzutu wynosiła 76 metrów. Ja największy wtedy zmierzony rzut miałem na wysokość 62 metrów. Widząc co się dzieje obecnie w projektowaniu modeli, kwestia przekroczenia granicy 80 i 90 metrów to tylko kwestia paru najbliższych lat. W profilach laminarnych a takie są w dlg powierzchnia skrzydła musi być cała gładka i bez niedoskonałości. W prawdziwych szybowcach gdzie opływ utrzymuje się aż do 90% długości cięciwy skrzydło musi być ono idealne na całej powierzchni, jaka kolwiek nierówność powoduje już zaburzenia w opływie. Dodatkowo ważna jest górna i dolna powierzchnia skrzydła. tak ? a u ptaka idealne skrzydla ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Pięknie Trzymam kciuki za utrzymanie stylu i ceny, 200 USD to by było przełamanie na rynku Dziekuje ,tak bedzie ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 5 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ptak to inna para kaloszy jak i jego aerodynamika lotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sergej Opublikowano 5 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2012 Ptak to inna para kaloszy jak i jego aerodynamika lotu tak ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi