Skocz do zawartości

Blade f3k


Sergej
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

zawsze mnie to ciekawiło, w którą stronę robi się zwichrzenie. Kąt natarcia powinien być większy przy kadłubie czy na końcówce???

Tak samo z modyfikacją profilu: w stronę końcówki się ścienia czy pogrubia???

 

Kąt natarcia powinien być większy na końcówce tak samo i profil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to mniejszy kąt i cieńszy profil jeśli już, Z pocienianiem profilu na końcu trzeba uważać (szczególnie w modelach, gdzie serwa są w zewnętrznych ćwiartkach płata) bo mogą się po prostu nie mieścić . W DLG serwa są raczej blisko kadłuba, więc profil można ścieniać do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na moje to mniejszy kąt i cieńszy profil jeśli już, Z pocienianiem profilu na końcu trzeba uważać (szczególnie w modelach, gdzie serwa są w zewnętrznych ćwiartkach płata) bo mogą się po prostu nie mieścić . W DLG serwa są raczej blisko kadłuba, więc profil można ścieniać do woli.

 

Na końcówce grubszy profil

http://www.piotrp.de/MIX/profile.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba narysować w jakimś programie i zobaczyć jak będzie najlepiej?

 

A co Ty chcesz tam zobaczyć? Masz tunel aerodynamiczny w oku? Budowałeś chociaż Jaskółkę? Nawet tam w instrukcji montażu było o zwichrzeniu geometrycznym, czyli zmniejszaniu kąta na końcówce.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co Ty chcesz tam zobaczyć? Masz tunel aerodynamiczny w oku? Budowałeś chociaż Jaskółkę? Nawet tam w instrukcji montażu było o zwichrzeniu geometrycznym, czyli zmniejszaniu kąta na końcówce.

 

Tak, ale jaskółkę ktoś już wymyślił, wyliczył, zbudował..., a ja mówię o projektowaniu modelu od zera. Skąd mam wiedzieć jakie ma być to zwichrzenie, przecież nie mam "tunelu aerodynamicznego w oku" :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ale jaskółkę ktoś już wymyślił, wyliczył, zbudował..., a ja mówię o projektowaniu modelu od zera. Skąd mam wiedzieć jakie ma być to zwichrzenie, przecież nie mam "tunelu aerodynamicznego w oku" :huh:

 

Właśnie w tym jest problem - budowanie modeli (nie wspomnę już o prawdziwych samolotach) jest bardzo trudne i jest sztuką, którą nie każdy potrafi.

Według mnie 90% obecnych modeli 'samoróbek', wykonanych przez hobbistów modelarzy jest budowane 'metodą epiryczną'. Czyli coś robię, nie dokońca wiedząc, jak to się w rzeczywistości zachowa, no bo przecież nie mam dostępu do tunelu areod. ani dostępu do zaawanowanych programów, nie mówiąc już o całościowej wiedzy teoretycznej. Większość modeli powstaje na bazie sprawdzonych rozwiązań - coś ala wzorców, są to np: modele Marka Dreli. Zauważ, że dostępne programy komupterowe mają tylko w bazie sprawdzone profile, a co więcej nie możesz za pomocą tych programów zamodelować całości samolotu. Zazwyczaj robisz skrzydło, osobno kadłub, stateczniki, a potem to łączysz w całość licząc na to, że jak coś policzyłeś teoretycznie będzie sprawdzało się w praktyce. Dodatkowo program komputerowy to też model, czyli ma swoje założenia brzegowe i błędy.

 

Inna sprawa to sprawdzanie, czy zaprojektowany przez Ciebie model jest dobry, czy zły. Test jest trudny, ponieważ każdy model 'jakoś' lata i trudno jest stwierdzić czy jeden model jest lepszy od drugiego. Zmiennych w teście masz bardzo dużo: pogoda (wiatr, ciśnienie, termika), ustawienia indywidualne: serwa, wyważenie, itd, i najważniejsze pilot.

 

Pozdr,

Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówkę płata, a właściwie spływu wykręca się do góry. Patent stosowany od wielu lat w szybowcach wyczynowych m.in Swift czy Fox.

Teraz nawet w piankowych modelach typu Sky Surfer itp. jak się przyjrzymy dokładnie to zauważymy, że końcowa część płatów jest tak właśnie skręcona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.