Jump to content

Offset pod wycinanie laserem?


Wojtass_nt

Recommended Posts

Mniej więcej wiem gdzie bym mógł to wyciąć. Na tym laserze wycinają w sklejce, plexi, folii i bóg wie czym jeszcze. Wydaje mi się jednak, że różnice wynikające z nieustawiania offsetu (czyli każąc ciąć po lini) będą max w granicach 0.2mm a to kropla w morzu. Chodzi o to aby ułatwić sobie produkcję wręg kadłubowych. Nawet gdyby wycięto mi je "kwadratowe" to i tak duże ułatwienie :)

 

edit: Sławku masz błąd tutaj:

Jezeli teraz chcemy przykładowo wyciąć kwadrat o boku 100x100mm to bez zastosowania offsetu po wycięciu będziemy mieli kwadrat o boku 99.85x99.85mm. Dlaczego akurat takie wymiary? Przy offsecie 0.3mm szerokość cięcia będzie właśnie taka i jeżeli narysujemy kwadrat o boku 100x100 to środek promienia lasera będzie przesuwał się własnie po tej linii zabierając nam z każdej strony po 0.15mm.

Jeśli jest tak jak mówisz to powinno być 99.70 x 99.70 bo zabiera 0.15 z jednej strony i 0.15 z drugiej :)

Link to comment
Share on other sites

Masz rację :D Ciągle zapominam poprawić ten błąd a temat napisałem dość dawno. Ale widzę że przeczytałeś uważnie i o to chodzi. Jak nie zapomnę to poprawię zaraz te wartości hhyhy

Link to comment
Share on other sites

Napisałem sobie maila do tej firmy z mojego miasta odnośnie szerokości cięcia laserem w sklejce 3mm. No i czy są w stanie zrobić mi wycenę przed wycinaniem bo do tej pory wszystko co mi robili było brane z kosmosu i zamiast 100zł za gablotkę z plexi wyszło 170 :)

Link to comment
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.