Andych Opublikowano 17 Lutego 2008 Autor Opublikowano 17 Lutego 2008 Ślicznie, jak w perspektywie nie ma punktów odniesienie to wygląda na dożo większy jak w rzeczywistości, to zasługa odwzorowania proporcji i właśnie tego wąskiego skrzydła. Pogoda nie sprzyja aktualnie, aby sprawdzić czy łapie termikę, ale powiedz czy ładnie trzyma wysokość, jakie jest opadanie w neutralnym środowisku?
Tomek_W Opublikowano 18 Lutego 2008 Opublikowano 18 Lutego 2008 W locie z małą prędkością modelik bardzo powoli opada,ale gorzej jest jak się go trochę "przyciśnie" wysokością. Moim zdaniem z "łapaniem" kominów i wykręcaniem się będzie O.K. gorzej w przeskokach. Czekam na odpowiedni wiatr, żeby sprawdzić jak będzie się sprawował na małym zboczu, bo z takim zamysłem go kupiłem . Dziś zaszedłem do sklepu RC SKORPION i zamówiłem silnik i śmigło (zalecane przez producenta), tak że elektryfikacja została ostatecznie przesądzona. Pozdrawiam.
Tomek_W Opublikowano 11 Marca 2008 Opublikowano 11 Marca 2008 Dzisiaj wykonałem pierwszy lot ASW w wersji "elektro". Wyposażenie: - motor KEDA 22 10 -regul. DYNAM 30 A -zasil. FULLYMAX 1000 3S -śmigło Robbe Dynamic 9x5 Niestety, z tym wyposażeniem okazał sie za ciężki na nos i musiałem przykleić kawałek ołowiu pod usterzeniem. Waga do lotu wyszła 750 g. Pomimo niezbyt wysilonego napędu model wznosi się na ful gaz niemal pionowo. W locie ślizgowym wzrosła troche prędkość, ale poprawiła sterowność. Nalatałem 38 min. większość na termice, nieżle dziś nosiło (wystartowałem o14. 30.) . Ostatnie 4 min. to ostre latanko nisko na silniku celem wyładowania akumulatora. Adrenalinka spowodowała, że zapomniałem zaprogramować hamulec (regiel wyjęty z EXTRIMA), więc cały czas kręciło się śmigło :oops: Model nie wymagał żadnych regulacji. Jestem z niego bardzo zadowolony Polecam wszystkim jako alternatywę EG. Aha, pięknie "chodzi" w kominach (może przez ten duży wznios :?: Pozdrawiam.
Andych Opublikowano 24 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2008 A więc stało się, straciłem dziewictwo i to w kompletnie zwariowany sposób. Niby przygotowywałem się do tego od ponad pół roku, w międzyczasie budując 4 modele, to ciągle nie było sprzyjających warunków do rozpoczęcia lotów, a od dwóch miesięcy to już czekałem tylko na odpowiednią pogodę i wolny czas. Jak na złość pogoda przez ten okres była wyjątkowo niesprzyjająca na takie przedsięwzięcie, dlatego dzisiaj po pracy przy pięknej pogodzie i lekkim tylko wiaterku stwierdziłem, teraz albo nigdy. Spakowałem sprzęt, zabrałem córkę z wnukiem i poszedłem na pobliską polankę w parku. Miejsce akcji: http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=54.04213,19.039768&spn=0.004567,0.011201&t=h&z=17 Po złożeniu szybowca i sprawdzeniu wyważenia, powinienem wykonać sprawdzenie modelu wykonując lot z ręki, :mrgreen: ale na polanie trenowały dzieciaki i zrobiły sobie akurat przerwę chowając się pod drzewa, więc szybka decyzja i w górę. 1Film To było szaleństwo, polana o boku jakichś 150m, w koło wysokie drzewa, a szybkość modelu na silniku zaskoczyła mnie zupełnie, na dodatek model okazał się niedowarzony na dziób, a raczej za duży kąt zaklinowania płata, który oryginalnie obsadzony był zwichrowany względem osi poprzecznej i musiałem podłożyć podkładkę z jednej strony, co skutkuje podniesieniem krawędzi natarcia, więc zadzierał do góry i musiałem go cały czas dusić, dlatego lądowanie wyszło kulawo ale cało. :rotfl: Pewnie bym sobie odpuścił dalsze loty aby dokonać poprawek ustawienia, ale zadzwonił znajomy i przyjechał specjalnie zobaczyć model, więc wykonałem krótki drugi lot. 2Film Jak widać córka też nie miała doświadczenia w filmowaniu, tym bardziej że film kręcony był aparatem fotograficznym, ale pierwsze śliwki robaczywki. Mam nadzieję że następne loty i filmy będą dłuższe oraz lepszej jakości. W tym całym zamieszaniu, niewzruszony dystans do tego co się dzieje okazał mój wnuk. :sleep:
Andych Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 26 Kwietnia 2008 Tomek, mam pytanie, jak masz ustawiony środek ciężkości? Instrukcja mówi o 50 do 60mm, na filmach które tu umieściłem miałem ustawione na 60mm i widać że model samoistnie idzie w górę, sądziłem że to przez uniesienie natarcia płata, jak wspomniałem mam źle wklejoną podstawę mocującą płat i musiałem wykonać z jednej strony podkładkę aby skrzydła były symetrycznie ustawione względem stateczników i kadłuba. Poprawiłem to, usunąłem podkładkę i zeszlifowałem przeciwną stronę, tak że teraz na pewno jest zgodnie z założeniami konstruktora. Wczoraj pojechałem na loty, już nie w krzakach ale na otwarte pole, więc miałem miejsce na swobodne latanie i regulację, ustawiłem SC na 50mm, ale to nadal nie poprawiło sytuacji, trymując musiałem opuścić SW o 15 działek (w mojej aparaturze to jakieś 75% ustawu) aby model leciał równą linią swobodnie opadając. Zastanawiam się czy skorygować już na stałe SW, czy dać jeszcze odrobinę bliżej SC.
Andych Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2008 Dokonałem moim zdaniem niezbędnych poprawek, zmieniłem pakiet 1300mAh na 25g cięższy 1450mAh, co przesunęło środek ciężkości na 5cm (nawet może trochę miej, nie mam profesjonalnej wyważarki, aby ocenić, co do mm) i przestawiłem ster wysokości o zakres, który musiałem poprzednio korygować trymerem. Pomimo tego, że dziś dość mocno wiało, na dodatek bardzo nierówno, z chwilowymi mocnymi szkwałami, wybrałem się na oblot po poprawkach. Po południu nie miałem już czasu na dłuższe wypady, więc miejscem do tego był pobliski stadionik, przynajmniej z 3 stron miałem niższe drzewa jak na poprzedniej polanie. :lol2: Miejsce akcji: http://maps.google.pl/?ie=UTF8&ll=54.046335,19.040846&spn=0.002224,0.005&t=k&z=18 Teraz jest wszystko OK., model idzie jak po sznureczku, nie pompuje i nie wykonuje nieplanowanych pętli na pełnej mocy silnika. Ze względu na wiatr nie można było się pokręcić, gdyż chwilowe obrócenie się z wiatrem natychmiast kończyło się daleko za plecami, więc pozostało halsowanie pod wiatr. Kilka pamiątkowych fotek z tego wydarzenia na tle nieba i drzew. Tu widać, że te 205cm rozpiętości to całkiem sporo. ] I już w powietrzu. Ułożenie szybowca na tle wierzchołków tych drzew mogłoby wskazywać, że to ostatnia sekunda życia, zapewniam, że model czuje się dobrze. :rotfl: Sam nie pamiętam tej sytuacji, ale córka wykazała się refleksem. Krótki film z lotu nagle przerwany, bo skończyła się pamięć w aparacie. Niestety kamery to się chyba nigdy nie dorobię. Nie planuję już żadnych zmian w konfiguracji, chociaż przymierzałem się początkowo do mocniejszego silnika i pakietu LiFe, jednak obecne parametry zadowalają mnie zupełnie, więc tak już pozostanie. Waga szybowca w dniu dzisiejszym (z większym pakietem) 830g. A w środku: Silnik: KDA 20-22L 924kv 56g. Kołpak: Alu 45mm ze śmigłem Cam Pro 10x4 Regulator: Turnigy Plush 25A Odbiornik: AR6200 (SPEKTRUM) Pakiety 3S1P: Zippy-H 1450 mAh, zamiennie Long-Max 1300 mAh Serwa w lotkach: Ripmax SD100 4.7g 0.18sec/60st 1.1kg/cm Serwa kierunek i wysokość: E-flite S60 Super 6g 0.10sec/60st 0.9kg/cm Oraz 32g ołowiu w ogonie.
ECO400 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Opublikowano 2 Czerwca 2008 Witam, Mam pytanie do Antycha, a mianowicie: jestem początkującym modelarzem ze skromnym budżetem (mam 14 lat i 300zł.) i mam takie pytanie czy moge kupić ten modelik na początek (jako drugi model: miałem sky lady) mam już: -2 serwa -pakiet 6V 900mAh -odbiornik i nadajnik Modelik chciałbym wykonać jako szybolot z możliwością wyciągania na holu gumowym.
Andych Opublikowano 2 Czerwca 2008 Autor Opublikowano 2 Czerwca 2008 Co do latania z holu to dokładny opis jak zachowuje się model napisał kilka wiadomości wcześniej Tomek_W. Ja latam w opcji moto, więc mój ASW jest o prawie 300g cięższy i to zmienia jego charakter, model staje się szybszy i łatwiej radzi sobie z wiatrem. W obu opcjach jak najbardziej nadaje się na początek, a jak latałeś już na SL to na pewno się nie rozczarujesz.
Raul Opublikowano 28 Lipca 2008 Opublikowano 28 Lipca 2008 Witam poniewaz szukalem troche informacji o tym modelu i zajeło mi to troche czasu wiec dołaczam link do strony (po francusku ale od czego google translate ),moze komus sie przyda polecam stronke http://www.aeromodelisme.org/magazine/asw15/specifications.html dobre fotki ze szczegółami a do tego filmiki pokazujace model. a tu filmik z lipska pokazujacy wspólny lot asw-15 i easy glider podczas pokazu w hali http://www.rcgroups.com/forums/showatt.php?attachmentid=1543926 przy okazji rosze o wypowiedz czy umiejscowienie odbiornika miedzy serwami (wchodzi na styk) bylo by błędem?fotka przedstawiajaca połozenie serw - http://www.aeromodelisme.org/magazine/asw15/asw15_fichiers/pe_1_11g.jpg czy ktoś wentylował jakoś ten model ? pozdrawiam Raul
Tomek_W Opublikowano 29 Lipca 2008 Opublikowano 29 Lipca 2008 Witam. Latam z wyposażeniem opisanym kilka postów wcześniej. Lekko grzeje sie akumulator i regulator, ale nie przesadnie. Nie robiłem żadnych otworów wentylacyjnych. Zamiast upychać odbiornik między serwa, proponuję umieścić akumulator w "pokrywce" kabiny, podcinając ją nieco od wewnątrz zgodnie z wymiarem akumulatora i umocować na rzepa. Filmik z hali jak dla mnie bomba. Pozdrawiam.
sigreg Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 Witam, Pozwole sobie podpiac sie pod watek kolegow zeby informacje na temat tego szybowca nie "rozlazly sie" zbytnio po forum Zamowilem to cudo ... jesli mozna mowic o zakochaniu sie w modelu to wlasnie chyba jestem w takim stanie - po obejrzeniu zdjec kolegow i przeczytaniu dostepnych informacji w internecie. Jednakze jako ze to moj pierwszy model samolotu RC mam kilka pytan co do Kitu i wyposazenia. Sama technologia RC nie jest problemem, latam smiglowcem juz spory czas, problemem jest zastosowanie tej technologi w samolocie - co jest dla mnie czyms calkowicie nowym 1. Na zdjeciach kolegow widze ze skrzydla sa chyba nierozkladane ... to moze byc problem jesli chodzi o transport, w koncu to plat 2 metrowy. Czy da sie przerobic konstrukcje aby uzyskac dzielone skrzydla ? 2. Czy 4 serwa Hitec S55 (takie mam na stanie w swojej szufladzie bez dna) wystarcza czy tez powinienem rozejrzec sie za innymi (mniejszym, lzejszymi, silniejszymi) serwami ? 3. Szybowiec posiada niezaleznie napedzane lotki, rozumiem wiec ze jest teoretyczna mozliwosc uzycia lotek jako klap zeby ulatwic sobie lądowanie ? 4. Pytanie z kategorii dziwnych aczkolwiek waznych . .czy w zestawie znajduje sie klej i wszystko co potrzebne do montazu czy tez powinienem zrobic dodatkowe zakupy zanim model dotrze ? 5. W watku wyczytalem ze koledzy sa zadowoleni z silnika KDA 20-22L jako jednostka napedowa. Jednakze widze ze lataja na nieco innych smiglach. Ja ze wzgledu na brak wiedzy i umiejetnosci prawdopodobnie na poczatek zostane przy fabrycznym smigle skladanym Robbe 9x5, czy do tego smigla moge zastosowac wspomniany silnik KDA 20-22L czy tez powinienem rozejrzec sie za jakas alternatywa ? Jakiej wydajnosci regulator powinienem dobrac do tego silnika pracujacego z fabrycznym smiglem ? Z gory dziekuje za pomoc .. zyczcie mi cierpliwosci tymczasem ide pocwiczyc w symulatorze. Pozdrawiam Grzesiek
cobra Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 Nie znam akurat tego modelu, ale podobnej wielkości Easy Glider'a. Latam na właśnie takim silniku, jaki posiadasz, ale ze śmigłem 10x6. Twoje 9x5 też będzie ok. Jeśli chodzi o prąd, spodziewaj się ok. 16 - 20A z pakietu 3s. Ja w takim przypadku stosuję regulatory rzędu 30 - 36A. Serwa według mnie też ok. Ja w EG mam 4 szt HXT900 - w razie czego porównaj parametry. Ze zdjęć w tym wątku widzę, że skrzydło jest rozłączne. Klapy w tym modelu nie będą konieczne, bardziej spojlerony, czyli lotki do góry przy lądowaniu.
Tomek_W Opublikowano 3 Września 2008 Opublikowano 3 Września 2008 Witam. Mój ASW z mniejszym silnikiem wznosi się bardzo stromo. Skrzydło jest dzielone, fabrycznie są przygotowane "gniazda" na 5 gramowe serwa do lotek. Ja mam takie i choć miałem pewne obawy stwierdzam, że są wystarczające. Po pikniku modelarskim w Kraśniku wypróbowałem ASW na zboczu przy wietrze ok. 4 m/s. Znów pozytywne zaskoczenie, model zupełnie nieżle sobie radzi , z tym, że z pełnym wyposażeniem elektro a więc dość ciężki. Polecam.
Andych Opublikowano 3 Września 2008 Autor Opublikowano 3 Września 2008 Ad 2. Serwa do lotek powinny mieć 8mm grubości, lub będziesz musiał pogłębić gniazdo, aby te, które nasz się schowały równo z powierzchnią płata. Ad 4. Do złożenia nie potrzeba kleju, ale przydadzą się na pewno takie dodatki jak taśma rzep najlepiej z klejem, oraz taśma dwustronnie klejąca, do montażu serw lotek i innego wyposażenia, oraz przedłużacze do serw. Ad 5. Może się mylę i teraz jest inaczej, ale jak ja kupowałem „kit” to w komplecie nie było śmigła, więc trzeba takie zakupić, oraz kołpak lub odpowiednie rozwiązanie do fabrycznego. Co do silnika, jest to moim zdaniem minimalne rozwiązanie, które jednak wystarcza do komfortowego latania, sam się na takie zdecydowałem. Jednak można tam założyć mocniejszy napęd o większej średnicy, do 35mm.
sigreg Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Witam, W postach kolegow wyczytalem ze wywazenie modelu wymagalo umieszczenia okolo 30 gram olowiu w ogonie. Czy zastosowanie zamiast tego nieco wiekszego i ciezszego napedu wraz z ciezszym pakietem pozwoliloby wywazyc model bez dodatkowego dociazania ogona ? Model jeszcze nie dotarl wiec nie wiem jak duzy pakiet uda sie zmiescic, mam jednak na stanie pakiet "3E model" 2200 mAh o wadze 170 gram i wymiarach 30x35x90 mm, moze podejdzie ? Serw o grubosci 8 mm niestety nie posiadam, poglebianie gniazd tez wydaje mi sie jak na na laika dosyc ryzykowne. Serwo Hs55 ma 11 grubosci, a wiec bedzie wystawac z plata jakies 3 mm. Czy jest to dopuszczalne ? W innym wypadku musialbym zakupic dwa nowe serwa o grubosci 8mm. Jedyne spelniajace ten warunek ktore znalazlem w polskich sklepach to dwa serwa robbe, jedno o momencie 0.8 kg, drugie 1.1 kg, rozumiem ze bardziej nadawaloby sie to mocniejsze ? Pozdrawiam Grzesiek
Andych Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 Kolega Raul wcześniej podawał ten link, może to Ci umknęło, więc dla uaktualnienia: http://www.aeromodelisme.org/magazine/asw15/propulsion_electrique.html Widać, że tu autor zastosował dodatkową półkę na pakiet Lipo. W takim rozwiązaniu będziesz mógł go cofnąć do tyłu i możliwe, że 2200 będzie pasował bez dodatkowego balastowania ogona, ja mam pakiet we wnęce, więc jest tuż za silnikiem, dodatkowo jeszcze aluminiowy kołpak, a nie jak w podanym linku plastik, więc to też dodało trochę wagi i to na samym dziobie, dlatego niezbędne było doważenie ogona. Jeżeli chodzi o serwa, pogłębienie wnęki nie stanowi problemu, ja takie rzeczy robię transformatorówką odpowiednio doginając grot z drutu miedzianego 1,5mm.
Andych Opublikowano 5 Września 2008 Autor Opublikowano 5 Września 2008 Właśnie odwiedziłem stronę RC-Skorpion , mają tam komplet podzespołów do ASW15, łącznie ze śmigłami lub firmowymi piastami. Czyli że można teraz zrobić to z lekkim dziobem.
sigreg Opublikowano 6 Września 2008 Opublikowano 6 Września 2008 Witam, Zgadza sie, tam tez wlasnie zakupilem swoj kit widzac dostepnosc czesci zamiennych "w razie gdyby" W poprzednim poscie popelnilem oczywiscie kardynalna blad, nie wiem skad mi sie ubzduralo ze dociazenie dzioba pozwoli odciazyc ogon ... ale zwalmy to moze na pozna pore dnia Kit juz dotarl do mnie, tak jak na zdjeciach - jest piekny ! Niestety podobnie jak w wypadku jednego z kolegow jeden plat dotarl z lekko nadlamana koncowka. W zestawie rzeczywiscie brak smigla, nie doczytalem zamawiajac.. kolibka. Jako ze wydatkow w tym miesiacu sporo oblot planuje na przyszly miesiac, kompletujac powoli wyposazenie. Wciaz mysl o podejsciu do modelu z lutownica nabawa mnie niewypowiedzianym lekiem ... byc moze sie skonczy zacisnieciem pasa i zakupem malych serw robbe zeby pasowaly bez przerobek. Podobnie wyglada sprawa napedu. Jako ze naped oparty na KDA 20-22L jest sprawdzony to przyjmuje go za punkt odniesienia, zdanie traktujace ten naped jako "minimum" sklonilo mnie do prob dobrania czegos odrobine mocniejszego. Niestety nie wiem czy istnieje jakas progowa wartosc predkosci obrotowej smigla (czy dziala tu zasada utrzymywania predkosci smigla tak aby koncowki nie przekraczaly predkosci dzwieku ?) i czy silniki o wiekszych predkosciach rzedu 1100 czy 1400 sie nadzadza. Czy wieksza predkosc moze stwarzac problemy ? Z drugiej strony wyczytalem ze mniejsza predkosc obrotowa to wiekszy moment ... brak wiedzy, zdecydowanie brak mi wiedzy pozwalajacej dobrac naped samolotu/motoszybowca. Pozdrawiam Grzesiek
markier15 Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Generalnie fajny modelik. Ale raczej do spokojnego latania. Przy trochę większej prędkości potrafi wpaść we flater a mocowanie skrzydeł tego nie wytrzymuje i potrafią sie złożyć. Co do napędu proponuje nie przesadzać ponieważ i tak sie go nie wykorzysta. miałem założony silnik 540 Wat i na połowie gazu szedł pionowo w góre ciągnąc na plecy. pakiet można wsadzić 1500-1800 mah (miałem 2200 mah) to całkowicie wystarczy a będzie lżej. Moim zdaniem słabym punktem jest mocowanie skrzydeł. Model jest glebo odporny i łatwo naprawia lny
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.