Jump to content

ASW 15 Kit 2 metrowy, produkcji ROBBE


Andych

Recommended Posts

Dziś dotarł do mnie szybol do lotów w nowym sezonie.

Pytałem już o niego, ale nikt nie podjął tematu może, dlatego że model mało jeszcze znany.

Więc podzielę się tym, co znalazłem w pudełku po otwarciu i wyjęciu całej masy pompowanych torebek.

:lol2:

DSCF3200.JPG

DSCF3201.JPG

DSCF3202.JPG

Zacząłem wyjmować, piękny kadłub,

DSCF3203.JPG

DSCF3204.JPG

DSCF3205.JPG

skrzydła,

DSCF3206.JPG

DSCF3207.JPG

i tu pierwszy zgrzyt,

DSCF3208.JPG

DSCF3209.JPG

a tak są łączone,

DSCF3210.JPG

DSCF3211.JPG

stateczniki i znowu coś odpadło :oops:

DSCF3212.JPG

szybki montaz,

DSCF3213.JPG

DSCF3214.JPG

jak na kit to samo się składa.

A teraz trochę o wyposażeniu i szczegółów z budowy kadłuba.

Czapeczki na każdą okazję,

DSCF3215.JPG

DSCF3216.JPG

ach te modne ciemne szybki,

DSCF3217.JPG

miejsce na skrzydełka,

DSCF3218.JPG

komora silnika :rotfl: , całkiem spora, wejdzie napęd o średnicy 35mm

DSCF3219.JPG

mocowanie serw, mini idealnie pasują,

DSCF3220.JPG

ale zaczynają się schody, gdzie upchać resztę?

DSCF3221.JPG

To miało tam wejść, oj będzie ciężko, a na ogonie pewnie za lekko :/

DSCF3222.JPG

A nigdzie więcej nawet przysłowiowej szpilki nie wciśnie,

DSCF3223.JPG

DSCF3224.JPG

gdyby kadłub nie był sklejony to by się coś wycięło, a tak jak w deproniakach sprzęt na zewnątrz chyba podczepię. :devil:

Na razie tyle, waga ciągle w naprawie to nie wiem ile to waży, więc kilka słów od sprzedawcy.

 

W zastawie:

Kadłub wykonany z pianki Arcel z wzmacniającą rurą węglową,

Kołpak do napędu elektrycznego,

Popychacze do steru kierunku, wysokości,

Owiewka kabiny pilota wykonana z pianki Arcel z pokryciem z tworzywa ABS,

Skrzydła wykonane z pianki Arcel z wklejonymi węglowymi dźwigarami oraz z wklejonym systemem bagnetów i otworem do mocowania skrzydeł do kadłuba, wykonane zawiasy,

Gotowe do zamontowania usterzenie tylne,

Nosek do zastosowania w przypadku wersji niezelektryfikowanej,

Instrukcja montażu i instrukcja użytkowania

 

Specyfikacja:

Rozpiętość: 2050 mm

Maksymalna masa: 750 g

Powierzchnia nośna: 32.00 dm2

Obciążenie powierzchni: 24.00 g/dm2

Długość: 1020 mm

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Nie chciałbym zrobić pomyłki jak w przypadku „Unique” i wstawiać za mocnego silnika, ze względu na specyfikę budowy modelu muszę uciekać z wagą i wielkością silnika, a szczególnie długością, aby jeszcze jakiś sensowny pakiet się zmieścił.

To pewnie nawet za mocne:

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=3883

może coś z tych mniejszych będzie OK.?

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5687

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=2104

http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5499

Ewentualnie jakieś wasze propozycje?

Link to comment
Share on other sites

Ten silnik mam w EG , w wersji jako pchajac (smigielko z tylu :lol: )

Jesli klasycznie to chyba ten,oska 4 mm,nie podda sie kretowi tak latwo.

Spory zapas mocy,wiec i smigielko mozesz uzyc wieksze (zyskasz na pradzie,mniej zuzyjesz-sprawnosc=szybka winda).

Sam model,estetycznie ladny,ale jestem ,wybacz,troche zdegustowany.Tam nie ma miejsca na nic !

Troche to dziwne,brak bagnetu przez kadlub,tylko platikowe zatrzaski.Daj znac za jakis czas jak to nowum/innowacja sie sprawuje.

Fakt,grube sciany czynia go troche pancernym,ale calosc jakas taka...moze to przyzwyczajenie do EG.Wiecej miejsca.No ale kabinka z szybka dodaje szyku.A z kompletu nic nie odpadlo,raczej nie bylo przyklejone.No i szkoda ze winglety sie polamamaly,zapewne w transporcie,w koncu to duzy ptak.

Lubie takie dokladne opisy ,nawet z duzymi fotkami,kto chce to poczeka.

Mam pytanko,ile ten model kosztuje ?

Link to comment
Share on other sites

Hej.

 

Proszę o subiektywną ocenę pianki Arcel

 

Miałem okazję "pomacać" tą piankę, jest identyczna (moim zdaniem) jak ELAPOR stosowany przez Multipleksa. Coś pośredniego pomiędzy EPP a styropinem :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam.

Oblatałem ASW 15 w wersji szybowcowej, ale przymierzam sie do elektryfikacji. Zamierzam raczej zastosować możliwie małe i lekkie wyposażenie ponieważ i tak prawdopodobnie model będzie za ciężki na nos. W wersji szybowcowej mój model jest wyważony z wyposażeniem 2xserwo 10g +odb. R16 SCAN 17g +akumulator 4xAA. Wynika z tego, że nawet z wyposażeniem zalecanym przez producenta trzeba będzie doważać ogon :(

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jak się sprawuje w wersji szybowcowej?

Jak oceniasz, ile można mu dołożyć masy, aby jeszcze dobrze latał?

Ja biorę pod uwagę dwa rozwiązania, mały silnik i pakiet 3s1p 1300mAh, który ze śmigłem 10/5 daje około 600g max. ciągu, lub większy silnik, ale wówczas drążyłbym komorę na baterię 3S1P LiFe za mocowaniem serw pod skrzydłem. Boję się o osłabienie kadłuba, bo otwór musiałby mieć około 27mm średnicy, i dochodziłby aż za spływ skrzydła pod samą rurkę węglową. Sam zespół napędowy ważyłby wówczas 400g.

Link to comment
Share on other sites

Mój waży ok. 660 g. nie mam zbyt dokładnej wagi, a więc obciążenie niewiele ponad 20g/dm. Lata bardzo powoli, ciasno zakręca i nie wali się na skrzydło pomimo że cięciwa końcówki to tylko 9 cm. Przy wychyleniach sterów tak jak w instrukcji, model słabo reaguje na ster kierunku (wydawało by się ze duży), lotki i wysokość w porządku. Zdziwiłem się dobrą reakcją na lotki, bo model ma duży wznios :shock: Start z holu gumowego 6 mm przy lekkim wietrze bez problemów. Należało by zwiększyć różnicowość lotek, uzyskana mechanicznie przez fabryczne mocowanie dżwigni jest za mała i modelik mocno zarzuca ogonem przy wychyleniu lotek i musiałem pomagać sobie kierunkiem ( chyba domiksuję). Zastanawiam się czy mocowanie płata wytrzyma jak dołożysz te 400 g. :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

Więc będę realizował wersję lekkiego napędu, odebrałem ostatnio kołpak 45mm, bo 50 nie znalazłem na oś 3,17mm i po zważeniu napęd ma 255g., do tego dojdzie odbiornik i serwa, ale powinno łącznie zmieścić się w 300g. Waga surowego modelu to 465g., więc do Twojej konfiguracji dojdzie tylko około 100g.

Odnośnie lotek, czy też miałeś fabrycznie źle wklejone dzwignie popychacza, zastanawiam się czy je wyrywać i kleić jak należy, czy nie stanowi to problemu i mogę zostawić tak jak jest?

Link to comment
Share on other sites

Moja reakcja gdy zobaczyłem te dżwignie była że tak powiem "niecenzuralna". Pierwsze co zrobiłem to oczywiście pfmrc i sprawdzenie w twoim temacie. :shock: Zastanowiło mnie, że są tak samo jak u mnie. I nagle mnie olśniło. Chodzi po prostu o uzyskanie różnicowego wychylenia lotek na drodze mechanicznej :D . Producent zrobił tak , ponieważ wersja RTF jest sprzedawana z prostym radiem z lotkami na V-kablu bez możliwości ustawienia różnicowości lotek z nadajnika. Ja zostawiłem tak jak było, choć jak pisałem wyżej różnicowość jest za mała. Piasty 50 też nie znalazłem, zastanawiam się nad dorobieniem własnego mocowania łopatek plus kołpak dołączony do zestawu. Wydaje mi się, że model "dociążony" napędem powinien latać lepiej. Teraz jest w moim odczuciu trochę "mułowaty" że tak powiem, ale to subiektywna ocena. Nigdy wcześniej nie latałem "piankowymi" szybowcami.

Link to comment
Share on other sites

W sumie to można zrobić to z kwadratowego pręta 10mm, mocując do ośki tak jak propsaver na śrubki, zrobić dodatkowo 2 otwory na ten plastikowy kołpaczek i odpowiednie wyfrezowanie na łopatki śmigła. Nawet to może być dobre rozwiązanie ze względu na wagę, bo mój kołpak 45mm waży 37g.

Ja nie mam zaplecza technicznego na takie prace niestety, a trzeba to wykonać dość precyzyjnie ze względu na wyważenie.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.