kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Jak dobrac regulator dwukierunkowy do silnika bezszczotki okolo 1000kv? Oczywiscie regulator dwukierunkowy tj samochodowy...z tym nie ma problemu ale sa rozne wartosci amper regulatorow np 40 A to znaczy ze na max gazie akumulator 5Ah zje w 7,5 min?
zzradek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 to znaczy ze na max gazie akumulator 5Ah zje w 7,5 min? Tak, jeśli prąd na max gazie był by 40A.Ale to się zgadza tylko matematycznie, bo w praktyce regulator powinien mieć pewien zapas, np powinien mieć 50A, a akumulatora nie wyładujesz do zera, więc jazdy będzie ze 6 min. Żeby dobrać regulator, to najpierw musisz wiedzieć jaki będzie prąd (silnik i jego obciążenie), a nie wychodzić od czasu jazdy.
Adam_S Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 To znaczy, że jest zdolny przepuścić przez siebie taki prąd. A to w jakim czasie zostanie rozładowany akumulator zależy od tego ile będzie potrzebował prądu silnik. Jak będzie potrzebował ponad 40A to spalisz regulator jak mniej to będzie ok.
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 no to wezmy np ten silnik http://allegro.pl/si...2835257737.html max current 25 A i teraz trzy pytania - silnik 25A i regulator 40A to czy roznica czyli 15A idzie na straty w cieplo? - silnik 25A pracujacy na pelnej mocy zje akumulator 5ah w 5 min? - czy gdyby dac regulator 10A do silnika 25A to moze silnik bedzie pracowal tylko do 50% i nic sie nie spali? PS off top: po co kupowac bezszczotke jak szczotka o podobnych parametrach pobiera tylko 5 amper zamiast 20 ? http://allegro.pl/silnik-yh540-os-3-17-mm-x-14-mm-4-5-9-6v-rs-540r-i2849334099.html )
GiulioN Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 no to wezmy np ten silnik http://allegro.pl/si...2835257737.html max current 25 A i teraz trzy pytania - silnik 25A i regulator 40A to czy roznica czyli 15A idzie na straty w cieplo? - silnik 25A pracujacy na pelnej mocy zje akumulator 5ah w 5 min? - czy gdyby dac regulator 10A do silnika 25A to moze silnik bedzie pracowal tylko do 50% i nic sie nie spali? PS off top: po co kupowac bezszczotke jak szczotka o podobnych parametrach pobiera tylko 5 amper zamiast 20 ? http://allegro.pl/si...2849334099.html ) 1. Nie, te 15A to nie będą straty, gdyz silnik może brać tylko 25A, a te 15A to nadmiarowa wartość, którą mógłby przepuścić regulator.2.. 5Ah/25A=0,2h, czyli około 12min, w praktyce mniej. 3. W teorii mniej więcej tak by to było, ale po co ryzykować spalenie regla 10A? Ta, jasne. Te 5A silnika szczotkowego przy podawanym napięciu 6V da około 30W, więc parametry nie są zbyt porównywalne
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 1. Nie, te 15A to nie będą straty, gdyz silnik może brać tylko 25A, a te 15A to nadmiarowa wartość, którą mógłby przepuścić regulator. 2.. 5Ah/25A=0,2h, czyli około 12min, w praktyce mniej. 3. W teorii mniej więcej tak by to było, ale po co ryzykować spalenie regla 10A? Ta, jasne. Te 5A silnika szczotkowego przy podawanym napięciu 6V da około 30W, więc parametry nie są zbyt porównywalne 1 no dobra no to spojrzmy teraz na to z drugiej strony, skoro regulator jest 40 amper a silnik max 25 tzn ze bedziemy mieli maxymalny gaz wcisniety w polowie spustu (w aparaturze pistoletowej) a co do silnika szczotki 5ameper i 25 amper bezszczotki to o co chodzi w Watach? przeciez chodzi o to zeby silnik dawal obroty smiglem : 1000 obrotow na minute to 1000 obrotow na minute, smiglo sie kreci i daje ciag chyba czegos tu nie czaje... smiglo nie wie czy sie kreci na szczotce albo bez szczotce
Adam_S Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 - silnik 25A i regulator 40A to czy roznica czyli 15A idzie na straty w cieplo? Nie. Nie ma strat z tytułu zastosowania regulatora o większej wydajności prądowej. To znaczy, że możesz dać też silnik, który będzie miał prąd max 30A [i]- silnik 25A pracujacy na pelnej mocy zje akumulator 5ah w 5 min?[/i] 25A jest chwilowe, przy pracy ciągłej z takim obciążeniem się spali. Rozładuje w jakieś 12 minut w warunkach teoretycznych, praktycznie pewnie jakieś 8-10 minut zabawy na pełnym gwizdku. - czy gdyby dac regulator 10A do silnika 25A to moze silnik bedzie pracowal tylko do 50% i nic sie nie spali? To się tylko ładnie zadymi i tyle będzie po jeżdżeniu. Te silniki nie mają podobnych parametrów. Różnią się mocą, obrotami, wagą, napięciem pracy.
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 no dobra no to spojrzmy teraz na to z drugiej strony, skoro regulator jest 40 amper a silnik max 25 tzn ze bedziemy mieli maxymalny gaz wcisniety w polowie spustu (w aparaturze pistoletowej)? a co do silnika szczotki 5ameper i 25 amper bezszczotki to o co chodzi w Watach? przeciez chodzi o to zeby silnik dawal obroty smiglem : 1000 obrotow na minute to 1000 obrotow na minute, smiglo sie kreci i daje ciag chyba czegos tu nie czaje... smiglo nie wie czy sie kreci na szczotce albo bez szczotce
Adam_S Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Najprościej i najprzystępniej jak się da. Porównamy to do silnika w aucie (prawdziwym) Tam też są Waty (głownie KiloWaty KW) I też masz obroty silnika. Dlaczego nie ma tylko jednego silnika do wszystkich aut? Przecież każdy może się kręcić np ze stałymi 3000 obrotów Przecież 3000 obrotów w maluchu i w 911 to jest 3000 obrotów, koła się kręcą (pomijam skrzynię biegów)
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 no tak prawda,,, ale na smiglo 5cali ze skokiem 3 cale i trzyplatowe to wcale duzo watow nie potrzeba, a enegii szkoda ale juz czaje... a jeszcze to: no dobra no to spojrzmy teraz na to z drugiej strony, skoro regulator jest 40 amper a silnik max 25 tzn ze bedziemy mieli maxymalny gaz wcisniety w polowie spustu (w aparaturze pistoletowej)?
Adam_S Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Nie. Będziesz korzystał z całego zakresu spustu. To silnik bierze prąd a nie regulator mu go dawkuje. Regulator kontroluje obroty silnika, a od obrotów i obciążenia silnika uzależnione jest zapotrzebowanie na prąd. Jeżeli silnik może pobrać do 25A a regulator jest wstanie obsłużyć do 40A to nie masz się o co martwić.
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 ok a jak obliczyc ile watowego silnika potrzebuje dane smiglo np takie lekkie airscrew 6x4/3 tylko metoda prob i bledow ? http://allegro.pl/sm...2840416146.html jak by smiglo, ciag i pobory sie zachowywaly przy tym silniku http://allegro.pl/si...2835257737.html a jak przy tym http://allegro.pl/si...2849334099.html ?
GiulioN Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 To śmigło dobierasz do silnika, a nie na odwrót. Zazwyczaj w specyfikacji silnika jest podane, jaki jest optymalny zakres średnic i skoku śmigieł
Adam_S Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Jak byś chciał z tego zroić turbinę to 1KW będzie mało a tak poważniej to przy silnikach z kv ok 1000-1300 pewnie wystarczy ok 100-150W. Emax CF2822 lub 2812 będzie dobry
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 tak patrze na ten silnik i widze http://abc-rc.pl/emax-cf2822 rozumiem ze max pobor 15 amper na 5ah baterii starczy na 20 min na pelnym gazie czyli jakies 30min normalnej zabawy? max ciag 710g .... a bateria 5000mah wazy okolo 500 gram do tego reszta osprzetu to wyjdzie na zero model bedzie stal w miejscu by the way ciagle mowimy o sprzecie potrzebnym do zbudowania 2 wersji tego, na rurkach weglowych bez ciezkich dech
PK999 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zaraz, zaraz to śmigło ma pracować z dwukierunkowym regulatorem?? Do tyłu to to nie pojedzie. Sprawa nr.2 nie robisz helikoptera więc nie musisz mieć ciągu większego od masy.
kazikfer Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2012 no w wersji drugiej dal bym smiglo sztywne (nie od motoszybowca tylko zwykle 3 plotowe) na sztywnej piascie, bez gumek ,do tego zaokraglone lyzwy w obie strony i lewe obroty..to czemu mial by nie miec wstecznego? bedzie bardzo wolny z powodu kontrukcji smigla bo ono nie jest do tego stworzone ale bedzie dzialac, niepotrzebny mi jest tak samo silny wstek jak do przodu , nawet 10% mi wystaczy np do wycofania przed przeremblem
kazikfer Opublikowano 18 Grudnia 2012 Autor Opublikowano 18 Grudnia 2012 cos mi tu nie pasuje np taki silnik: http://allegro.pl/si...2806152069.html 50amper i standardowy pakiet 2200mah 2.2ah / 50a = 0.044h 60min x 0.044 = 2.64 min czyli okolo 2 i pol minuty na pelnym gazie? to co to za helikopter by byl co na pelnym pakiecie i max gazie lata 2 i pol minuty?
madrian Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Jeżeli chcesz mieć dwukierunkowy ciąg, to nie tędy droga. Zastosuj normalny napęd samolotowy i zastosuj śmigło ze zmiennym skokiem. Tak jak w modelach halowych 4D. Ciąg zmienia się za pomocą serwa, które obraca łopaty. Silnik pracuje w tę samą stronę, a ciąg się zmienia. Obejrzyj sobie filmy na youtubie z aeromusicali lub zawodów halowych. Tam widać jak to działa, umożliwiając modelom samolotów lot wsteczny. W napędzie np pojazdu typu poduszkowiec czy ślizgacz, napędzany śmigłem też się to sprawdzi.
GiulioN Opublikowano 19 Grudnia 2012 Opublikowano 19 Grudnia 2012 cos mi tu nie pasuje np taki silnik: http://allegro.pl/si...2806152069.html 50amper i standardowy pakiet 2200mah 2.2ah / 50a = 0.044h 60min x 0.044 = 2.64 min czyli okolo 2 i pol minuty na pelnym gazie? to co to za helikopter by byl co na pelnym pakiecie i max gazie lata 2 i pol minuty? Czas ten się trochę wydłuża (do około 4 minut akrobacji 3D, ale akumulator wtedy jest wyssany do "zera"), gdyż nawet podczas akrobacji helikopterami się rzadko używa pełnego gazu, a jak wiadomo, im mniej mocy się używa, tym prąd mniejszy. Zresztą nie chodzi tu o długość lotu w przypadku helikopterów, tylko o widowiskowość. Lot 3D trwający 3 minuty może być bardzo widowiskowy (a dla pilota stresujący) niż np. wiszenie przez 10 minut, więc po co więcej, to wystarcza Resztę dobrze wytłumaczył Adrian
Rekomendowane odpowiedzi