Skocz do zawartości

Jak dobrac regulator dwukierunkowy do silnika bezszczotki okolo 1000kv?


kazikfer

Rekomendowane odpowiedzi

Jak dobrac regulator dwukierunkowy do silnika bezszczotki okolo 1000kv?

Oczywiscie regulator dwukierunkowy tj samochodowy...z tym nie ma problemu

 

ale sa rozne wartosci amper regulatorow np 40 A

to znaczy ze na max gazie akumulator 5Ah zje w 7,5 min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

to znaczy ze na max gazie akumulator 5Ah zje w 7,5 min?

 

Tak, jeśli prąd na max gazie był by 40A.

Ale to się zgadza tylko matematycznie, bo w praktyce regulator powinien mieć pewien zapas, np powinien mieć 50A, a akumulatora nie wyładujesz do zera, więc jazdy będzie ze 6 min.

 

Żeby dobrać regulator, to najpierw musisz wiedzieć jaki będzie prąd (silnik i jego obciążenie), a nie wychodzić od czasu jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że jest zdolny przepuścić przez siebie taki prąd. A to w jakim czasie zostanie rozładowany akumulator zależy od tego ile będzie potrzebował prądu silnik.

 

Jak będzie potrzebował ponad 40A to spalisz regulator jak mniej to będzie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wezmy np ten silnik

http://allegro.pl/si...2835257737.html

 

 

max current 25 A i teraz trzy pytania

- silnik 25A i regulator 40A to czy roznica czyli 15A idzie na straty w cieplo?

- silnik 25A pracujacy na pelnej mocy zje akumulator 5ah w 5 min?

- czy gdyby dac regulator 10A do silnika 25A to moze silnik bedzie pracowal tylko do 50% i nic sie nie spali?

 

 

PS

off top:

po co kupowac bezszczotke jak szczotka o podobnych parametrach pobiera tylko 5 amper zamiast 20 ?

http://allegro.pl/silnik-yh540-os-3-17-mm-x-14-mm-4-5-9-6v-rs-540r-i2849334099.html )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to wezmy np ten silnik

http://allegro.pl/si...2835257737.html

 

 

max current 25 A i teraz trzy pytania

- silnik 25A i regulator 40A to czy roznica czyli 15A idzie na straty w cieplo?

- silnik 25A pracujacy na pelnej mocy zje akumulator 5ah w 5 min?

- czy gdyby dac regulator 10A do silnika 25A to moze silnik bedzie pracowal tylko do 50% i nic sie nie spali?

 

 

PS

off top:

po co kupowac bezszczotke jak szczotka o podobnych parametrach pobiera tylko 5 amper zamiast 20 ?

http://allegro.pl/si...2849334099.html )

 

1. Nie, te 15A to nie będą straty, gdyz silnik może brać tylko 25A, a te 15A to nadmiarowa wartość, którą mógłby przepuścić regulator.

2.. 5Ah/25A=0,2h, czyli około 12min, w praktyce mniej.

3. W teorii mniej więcej tak by to było, ale po co ryzykować spalenie regla 10A?

 

Ta, jasne. Te 5A silnika szczotkowego przy podawanym napięciu 6V da około 30W, więc parametry nie są zbyt porównywalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nie, te 15A to nie będą straty, gdyz silnik może brać tylko 25A, a te 15A to nadmiarowa wartość, którą mógłby przepuścić regulator.

2.. 5Ah/25A=0,2h, czyli około 12min, w praktyce mniej.

3. W teorii mniej więcej tak by to było, ale po co ryzykować spalenie regla 10A?

 

Ta, jasne. Te 5A silnika szczotkowego przy podawanym napięciu 6V da około 30W, więc parametry nie są zbyt porównywalne

 

1 no dobra no to spojrzmy teraz na to z drugiej strony, skoro regulator jest 40 amper a silnik max 25 tzn ze bedziemy mieli maxymalny gaz wcisniety w polowie spustu (w aparaturze pistoletowej)

 

a co do silnika szczotki 5ameper i 25 amper bezszczotki to o co chodzi w Watach?

przeciez chodzi o to zeby silnik dawal obroty smiglem : 1000 obrotow na minute to 1000 obrotow na minute, smiglo sie kreci i daje ciag chyba czegos tu nie czaje... smiglo nie wie czy sie kreci na szczotce albo bez szczotce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- silnik 25A i regulator 40A to czy roznica czyli 15A idzie na straty w cieplo?

Nie. Nie ma strat z tytułu zastosowania regulatora o większej wydajności prądowej.

 

To znaczy, że możesz dać też silnik, który będzie miał prąd max 30A

 

[i]- silnik 25A pracujacy na pelnej mocy zje akumulator 5ah w 5 min?[/i]

25A jest chwilowe, przy pracy ciągłej z takim obciążeniem się spali.

Rozładuje w jakieś 12 minut w warunkach teoretycznych, praktycznie pewnie jakieś 8-10 minut zabawy na pełnym gwizdku.

 

- czy gdyby dac regulator 10A do silnika 25A to moze silnik bedzie pracowal tylko do 50% i nic sie nie spali?

To się tylko ładnie zadymi i tyle będzie po jeżdżeniu.

 

 

 

Te silniki nie mają podobnych parametrów.

Różnią się mocą, obrotami, wagą, napięciem pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra no to spojrzmy teraz na to z drugiej strony, skoro regulator jest 40 amper a silnik max 25 tzn ze bedziemy mieli maxymalny gaz wcisniety w polowie spustu (w aparaturze pistoletowej)?

 

a co do silnika szczotki 5ameper i 25 amper bezszczotki to o co chodzi w Watach?

przeciez chodzi o to zeby silnik dawal obroty smiglem : 1000 obrotow na minute to 1000 obrotow na minute, smiglo sie kreci i daje ciag chyba czegos tu nie czaje... smiglo nie wie czy sie kreci na szczotce albo bez szczotce :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej i najprzystępniej jak się da.

 

Porównamy to do silnika w aucie (prawdziwym)

 

Tam też są Waty (głownie KiloWaty KW)

I też masz obroty silnika.

Dlaczego nie ma tylko jednego silnika do wszystkich aut? Przecież każdy może się kręcić np ze stałymi 3000 obrotów

Przecież 3000 obrotów w maluchu i w 911 to jest 3000 obrotów, koła się kręcą :) (pomijam skrzynię biegów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak prawda,,, ale na smiglo 5cali ze skokiem 3 cale i trzyplatowe to wcale duzo watow nie potrzeba, a enegii szkoda ale juz czaje... a jeszcze to:

 

no dobra no to spojrzmy teraz na to z drugiej strony, skoro regulator jest 40 amper a silnik max 25 tzn ze bedziemy mieli maxymalny gaz wcisniety w polowie spustu (w aparaturze pistoletowej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Będziesz korzystał z całego zakresu spustu.

 

To silnik bierze prąd a nie regulator mu go dawkuje.

Regulator kontroluje obroty silnika, a od obrotów i obciążenia silnika uzależnione jest zapotrzebowanie na prąd. Jeżeli silnik może pobrać do 25A a regulator jest wstanie obsłużyć do 40A to nie masz się o co martwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok a jak obliczyc ile watowego silnika potrzebuje dane smiglo

np takie lekkie airscrew 6x4/3

tylko metoda prob i bledow ?

http://allegro.pl/sm...2840416146.html

 

jak by smiglo, ciag i pobory sie zachowywaly przy tym silniku

http://allegro.pl/si...2835257737.html

a jak przy tym

http://allegro.pl/si...2849334099.html

?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak patrze na ten silnik i widze http://abc-rc.pl/emax-cf2822

rozumiem ze max pobor 15 amper na 5ah baterii starczy na 20 min na pelnym gazie czyli jakies 30min normalnej zabawy? max ciag 710g .... a bateria 5000mah wazy okolo 500 gram do tego reszta osprzetu to wyjdzie na zero :D model bedzie stal w miejscu ;)

 

by the way ciagle mowimy o sprzecie potrzebnym do zbudowania 2 wersji tego, na rurkach weglowych bez ciezkich dech

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w wersji drugiej dal bym smiglo sztywne (nie od motoszybowca tylko zwykle 3 plotowe) na sztywnej piascie, bez gumek ,do tego zaokraglone lyzwy w obie strony i lewe obroty..to czemu mial by nie miec wstecznego?

 

bedzie bardzo wolny z powodu kontrukcji smigla bo ono nie jest do tego stworzone ale bedzie dzialac, niepotrzebny mi jest tak samo silny wstek jak do przodu , nawet 10% mi wystaczy np do wycofania przed przeremblem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cos mi tu nie pasuje np taki silnik:

http://allegro.pl/si...2806152069.html

50amper i standardowy pakiet 2200mah

2.2ah / 50a = 0.044h

60min x 0.044 = 2.64 min czyli okolo 2 i pol minuty na pelnym gazie?

to co to za helikopter by byl co na pelnym pakiecie i max gazie lata 2 i pol minuty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć dwukierunkowy ciąg, to nie tędy droga.

Zastosuj normalny napęd samolotowy i zastosuj śmigło ze zmiennym skokiem. Tak jak w modelach halowych 4D.

Ciąg zmienia się za pomocą serwa, które obraca łopaty. Silnik pracuje w tę samą stronę, a ciąg się zmienia.

 

Obejrzyj sobie filmy na youtubie z aeromusicali lub zawodów halowych. Tam widać jak to działa, umożliwiając modelom samolotów lot wsteczny.

W napędzie np pojazdu typu poduszkowiec czy ślizgacz, napędzany śmigłem też się to sprawdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cos mi tu nie pasuje np taki silnik:

http://allegro.pl/si...2806152069.html

50amper i standardowy pakiet 2200mah

2.2ah / 50a = 0.044h

60min x 0.044 = 2.64 min czyli okolo 2 i pol minuty na pelnym gazie?

to co to za helikopter by byl co na pelnym pakiecie i max gazie lata 2 i pol minuty?

 

Czas ten się trochę wydłuża (do około 4 minut akrobacji 3D, ale akumulator wtedy jest wyssany do "zera"), gdyż nawet podczas akrobacji helikopterami się rzadko używa pełnego gazu, a jak wiadomo, im mniej mocy się używa, tym prąd mniejszy. Zresztą nie chodzi tu o długość lotu w przypadku helikopterów, tylko o widowiskowość. Lot 3D trwający 3 minuty może być bardzo widowiskowy (a dla pilota stresujący) niż np. wiszenie przez 10 minut, więc po co więcej, to wystarcza :D

Resztę dobrze wytłumaczył Adrian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.