Skocz do zawartości

Turnigy 4250/600 + HK 80A + Turnigy 3s 5000 pobiera mały prąd


Bronti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dzis sobie postanowiłem podłączyć OSD Pitlaba i wyszło mi zestaw z tytułu w połączeniu z ze smiglem CAM 13x7 pobiera nie więcej jak 16,9 A na 3s, troszke mnie to zaskoczyło wiec podłączyłem swojego FLUKA :-) i wyszło mi dokładnie to samo.... na kolejnym ESC HK 40 dokładnie tyle samo prądu :-(

 

Bardzo mi sie podoba że tak mało prądu idzie, ale mniej mi sie podoba że to tylko połowa gwizdka tego co umie ten maleńki silniczek .

 

Czyżby za małe śmigło?

 

 

Pozdrawiam

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale zmieniając regulator nie zmienisz prądu jaki pobiera silnik, chyba że dasz dużo mniejszy reg. np 18A a silnik będzie próbował ciągnąć 40.. wtedy szybko się spali (regulator). Więc po krótce, czy dasz 40A czy 80A czy nawet 200 silnik weźmie tyle ile potrzebuje przy określonym śmigle, a nie tyle ile regulator może w niego wepchać ;) Jaki prąd max. jest podany dla tego silnika ? Nie jestem expertem, ale też się mocno zainteresowałem i dzięki pomocy kolegów z forum zaczynam rozumieć jak wielkie znaczenie ma dobranie odpowiedniego śmigła i jak duże znaczenie na prąd bądź uszkodzenie silnika ma nieodpowiednie śmigło. Ciężko coś konkretnego mi o nim znaleźć, ale większość z tego co znalazłem w sieci zasila go z pakietu 4S-5S z przewagą 5S, znalazłem też opis, że minimalne napięcie jakiego wymaga to 14.8V. 3S nie podoła, ale mogę się mylić. Może w tym problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator nie ma tu znaczenia.

Ten silnik daje pokaz możliwości na drewnianym 16x8 i 5s :) Używam od 2 lat takiej konfiguracji tego silnika i mam 4.5kg ciągu statycznego przy niecałych 50A.

Jeśli używać go na 13x7 przy 3s to szczerze mówiąc tylko wozisz balast w postaci silnika. Duże silniki daje się po to aby dawały dużo ciągu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Technische Daten:

 

 

 

Spannung

11,1v-14,4V (3S-4S)

Ampere

bis max 43A belastbar

Drehzahl

600kv

Luftschraube

12x6

Gewicht

195 g

Abmessungen

42x50 mm ohne Welle

Welle

5mm

Modellgröße

bis 3kg (4kg Segler)

 

 

 

 

 

 

Dołączona grafika

 

Jak widac rozne są dane, ale jak go kupowalem, własnie na takich sie opierałem, do tego smiglak też był dobrany z jakiegos oficjalnego zdajsie portalu z tym silnikiem. Dlatego zdziwilo mie tak niskie zapotrzebowanie na prąd. Smigło 13x7 to juz kawał smigiełka, ale widać trzeba będzie 15 albo 16 łyknąć i zobaczyc co sie stanie.taniej będzie niż walić kolejną cegłe z ilomaś tam "s" ;-). Model waży z całym niedopracowanym jeszcze systemem kabli i baterią 3s/5000, dwa kilo i chce iść w powietrze, ale widać może jeszcze mocniej sie chcieć.....

 

 

Pozdrawiam i dzięki za rozwianie moich wątpliwości co do śmigiełka.

 

 

P.S. juz od dawna wiem, że silników nie można przeciążać zaduzymi śmigłami ( bardzo nie bolała nauka, ale troszke lżejszy sie stałem :-) ) że regulatorów nie ograniczamy mocowo przez end pointy co by niepojarać xxxFETÓW czy innych :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czyżby za małe śmigło?

 

 

Pozdrawiam

Radek

 

witam!do twojego silnika najodpowiedniejsze będzie śmigło APC 14X7 i zasilanie 5S.można też ostrożnie spróbować śmigła XOAR 15x6 sprawdzając podczas testu temperaturę silnika....

miałem w YAKu silnik TURNIGY 4250/650Kv tylko z nieprodukowanej już serii SK i latałem z powodzeniem w takich zestawieniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.