Jump to content

Christen Eagle


Recommended Posts

Witam jakis czas temu zacząłem dłubać właśnie tego dwupłata, model jest już prawie na ukończeniu :D Mam zamiar obkleić go papierem śniadaniowym na wikolu i pomalować farbami w spray'u ,lakierem "śnieżka" kolorowym.Zastanawia mnie tylko czy to nie wyjdzie za ciezko na taki plat???

 

A propo co do płata w planach nie było nic o jakims dźwigarze bo model miał byc wykonany z depronu 3mm a ja troche zmieniłem plany .

Zastanawiam sie w jaki sposób wzmocnić skrzydła aby były sztywne lecz nie za cieżkie?

Mam kilka propozycji :

 

1. Dźwigar z balsy 6x4 (na obu płatach) i do tego na krawedziach rowing węglowy.

2. Dźwigar rowing węglowy

3. Dźwigar z sosny 3x5 (lecz wydaje mi się to za cieżkie)

4. Dźwigar sama balsa 6x4 (mam pole manewru bo bede wycinał z deseczki tak ze moze to byc rownież 6x6 lub 6x3)

 

Proszę o jakieś sugestie, co do elektroniki to wszystkie bebechy przełoże z telemastera.

 

A oto fotki modelu.

 

e40103596d726157.jpg

 

13c9fb535b560f9d.jpg

 

a754a269f127dd9e.jpg

 

Zapomniałem o danych modelu

rozp. 73cm

długość 64cm

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Szczerze to nie myslalem o tym możesz cos wiecej o tym napisać (jakie szpachel lakiery itp jesli chodzi i takie wykonanie modelu to jestem kompletnie zielony zawsze była taśma pakowa :oops: )na Twojej stronie w dziale warsztat nie ma za wiele opisanej tej metody:| Jeśli twój Su-37 był taką metoda malowany to mógłbym spróbować .

Link to comment
Share on other sites

Witam.Mam ten model zrobiony z 3mm depronu.Sztywność skrzydeł otzymujesz po zastosowaniu naciągów pomiędzy podpórkami skrzydeł.Nie zauważyłem u ciebie podpórek płata na kadłubie?.Od razu zmień mocowanie podwozia,ponieważ proponowane przez konstruktora jest nic niewarte.Zamknąłeś też przestrzeń kadłuba pod kabiną więc gdzie pomieścisz wyposażenie a w szczególności akumulator.Ja pozostawiając otwór w kabinie miałem możliwość wyważenia za pomocą akusa.Generalnie wszystko musiało być mocno do przodu.

Link to comment
Share on other sites

Mialem awarie karty pamieci podczas robienia fotografii, dlatego to troche ubogie bedzie lepiej przy nastepnym modelu.

wiec ja uzylem szpachlowki na bazie wody bo w niemczech sidoluksu nie ma musisz pokryc model sidoluksem poczekac az wyschnie. jeszcze jedna warstwa sidoluksu.

znowu czekasz az wyschnie to utwozy tak cieniutka skorupke na modelu. teraz kladziemy cienka warstwe szpachlowki ja mam wodna niemiecka wiec moze trzeba by poszukac czegos w Polsce rowniez na bazie wody lub na kawalku eksperymentalnym potestowac ze zwyklym szpachlem samochodowym.

jak wyschnie wyszlifuj to papierem 820 ja takim wlasnie szlifowalem i dajesz podklad tutaj rowniez zalezy czym bedziesz malowal taki podklad dajesz ja malowalem wodnymi farbami do plastikow revela ale sidolux powinien zabezpieczyc ci depron i mozna uzywac zarowno podkladu jak i farb w sprayu jak juz to wyschnie to powinny sie pokazac jakies drobne nierownosci po szpachlowaniu zatykasz je szpachlem jeszcze raz i doszlifowujeszna gladko czyscisz zeby nie zostal zaden pylek i dalej maskowanie jesli trzeba i aerograf.

a opis postaram sie rozszezyc dzieki za info ze troche trzeba tam dolozyc.

na koniec lakier bezbarwny mozna jeszcze polozyc mat lub polmat albo blyszczacy to juz w twoich rekach czy slonce ma sie odbijac od lakieru czy nie

Link to comment
Share on other sites

Zamknąłeś też przestrzeń kadłuba pod kabiną więc gdzie pomieścisz wyposażenie a w szczególności akumulator.Ja pozostawiając otwór w kabinie miałem możliwość wyważenia za pomocą akusa.Generalnie wszystko musiało być mocno do przodu.

 

Co do tego to model jest jak narazie nie posklejany wszystko jest rozbieralne platy stateczniki i przednie klapki tak ze bez obaw....Co do podwozia to ja zrobilem to troszke inaczej zrobiłem cos takiego z balsy 6mm i 12mm |_| lecz na razie podwozia nie bede dawał (za wysoka trawa )nie ma warunków na to chyba ze jak spadnie śnieg to nartki .

 

Tomu zastanawiam sie która opcja jest lepsza czy krycie pepierem na rozcięczony wikol , czy tak jak piszesz sidolux i szpachla. Z testów wiem ze krycie papierem bardzo wzmacnia konstrukcje a jak jest ze szpachlą??

Link to comment
Share on other sites

jeszcze nie celowalem w krety ale szpachla raczej nie daje strasznego wzmocnienia mi poprostu papier odlazil na potege z powodu banalnego bledu, o ktorym teraz juz wiem mianowicie zeszlifowaniu "spieczonych" przy produkcji powierzchni depronu. Na ile widze na fotkach u ciebie chyba wszysko jest szlifowane. mozesz polozyc papier potem raz sido i reszta tak samo jak napisalem efekt moze byc bardzo dobry moze nawet lepszy niz u mnie. Natomiast nie powiem ci jak bedzie z waga tu moze byc roznie.

Link to comment
Share on other sites

Szpachla i sidolux nie dają takiej twardości jak papier.Teraz w skrzydłach do RWD dałem najpierw papier na to szpachla następnie podkład i lakier.Waga:

Skrzydło 52 g,po zalaminowaniu 63,szpachla ,podkład i lakier 69g.Powierzchnia bardzo sztywna i gładka.Urzywam szpachlówki akrylowej wodorozcieńczalnej kupionej w markecie budowlanym za 6zł

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam dawno tutaj nic nie pisałem odnośnie tego modelu , a modelik juz ukończony. Czeka na oblot a raczej na pogode :|

Jutro wrzuce fotki, waga do lotu wyszła około 450g jak na taki model to duzo lecz jestem dobrej mysli ze model poleci na TP ktory rzekomo daje okolo 600g ciagu.

Próby ciągu 'full gaz' to model ciągnie pionowo do gory , mam nadzie ze w srode oblatam nową maszyne pozd.

Link to comment
Share on other sites

Guest Anonymous

Dobrze widziałem ze masz bowdeny?? Ja ich nie stosuje. Po prostu wyginam pręt, odkręcam orczyk, wkładam na pręt i dokręcam. Jeszcze nigdy nie zawiodłem się na tym mocowaniu nie ma co sie urwać 8) :P:D

Link to comment
Share on other sites

Witam

ja coś takiego również popełnilem na razie w budowie

z doświadczeń na poprzednim modelu wykonałem płaty z depronu 6 mm pokrytego papierem śniadaniowym i nie potrza wzmocnień

kadłub pokryty bibułom na wikol

modele te lubią mieć śmigło skierowane pod sporym kontem do gleby

inaczej strasznie zadziera do góry

link do fotek które będę uzupełniał w miarę postępów w budowie

http://SZKALISKI.fotosik.pl/albumy/320858.html

Link to comment
Share on other sites

Troche ten mój model pancernie wykonałem stad troche większa waga około 420g (do lotu Z moich doświadczeń to srodek ciężkosci musi być bardzo przesunięty do przodu . U mnie to wyglada tak ze regiel i pakiet jest na samym przodzie kadluba a około 3 cm za tym jest odb. nie latałem jeszcze w takiej kombinacji lecz wydaje mi sie ze powinno być dobrze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.