Skocz do zawartości

Yak 54 Pilot Rc


Rekomendowane odpowiedzi

Coś tu mały ruch w dziale ;) ..

Z racji wolnego świątecznego czasu przedstawiam mój nowy ,jesienny zakup,model na sezon 2013 :) .

Model zakupiony u znanego większości "zaopatrzeniowca" w takie zabawki czyli Jakuba z F3m.

Po pertraktacjach,negocjacjach model dotarł na drugi dzień,starannie zapakowany w dwóch kartonach.Oczywiście jak to wyroby z Pilota Rc -wspaniale wykonanie,wszelaka potrzebna galanteria,model cieszy oko i na pewno lata wyśmienicie.

Kolorystyka raczej mało spotykana ,bardzo ciekawa.

Pewnym minusem jest fakt że na sklepowej stronie model ma fajne naklejki -w zestawie jednak dostajemy "goły"model.

Wersja ta również ma -co mnie z początku drażniło-serwa od wysokości na boku kadłuba gdzie w Extrze 260 miałem schowane w statecznikach.Całe wyposażenie-sprawdzone- przełożone zostało z mojej byłej Extry 260 również z PIlota Rc w skład którego weszło

-silnik DLE 55 z nowym tłumikiem który zmienił brzmienie jak i prawdopodobnie podniósł moc

-zasilanie Max Bec 2 plus pakiety 2x1500 lipo

-zapłon 2000NiMh JR

-serwa wysokości i kierunku 20 kg XQ Power

-serwo lotek Inolab 10 kg

-serwo gazu Hitec 645 mg

-podwójny wyłącznik Miracle z zaworem tankowania

-switch kill

-śmigło Fiala 23x8 plus kołpak węglowy 3,5 cala

Model zatankowany do lotu waży ok 7,800 g.

Przedstawiam kilka fotek, filmik z oblotu-niestety parosekundowy gdyż w momencie jak model wystartował zadzwonił kolega z pytaniem czy czasem nie oblatujemy ? ;) (na tel.którym kręcony był film)

Z pierwszych lotów mogę stwierdzić iż strzał w dziesiątkę.Model słucha drążków,świetnie kręci akrobację,fajnie widoczny w locie.Na razie-co przerwała zima- trwa szukanie optymalnego środka ciężkości,ustawianie modelu pod siebie.Obawy o masę modelu nie potwierdziły się ,czuć lekkość,dynamikę .

Mimo że nie podobały mi się Yaki 54 -te ze względu na dużą dwuosobową kabinę powoli przekonuję się do tego modelu i czuję że rok 2013 będzie dla nas pełen pozytywnych wrażeń :rolleyes:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Oraz krótki filmik z przerwanego oblotu B)

 

 

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=krklg6zhj3Y&feature=youtu.be

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filmiki będą na wiosnę..

Co do wyważenia to nie było żadnych problemów.Ja staram się tak mieszać wyposażeniem w modelach żeby nie dokładać balastu..

W tym wypadku wyważenie bezproblemowe .

Z pitssem wystąpił problem taki że regularnie po locie odkręcały się śruby które go trzymają (długie ramię,drgania) .

Czarne śruby utwardzane plus profi klej do śrub średni (Wurth) na razie zatrzymały proces odkręcania-zobaczymy jak wyjdzie w sezonie ,na codzień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z pitssem wystąpił problem taki że regularnie po locie odkręcały się śruby które go trzymają (długie ramię,drgania) .

 

Może pomogło by wprowadzenie dodatkowego ramienia (belki) łączącej tłumik z mocowaniem silnika do dystansu - tak jak robi to JMB w swoich wyrobach - http://mixmodel.pl/tlumik-jmb-psa-do-roto-35-p-259.html .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ,tak -jest taka opcja jeśli moje mocowanie nie zda egzaminu.Wstępnie przymierzałem opaskę ale nie bardzo wiem gdzie ją przymocować ? to mocowanie musi być lekko amortyzowane wg mnie nie może być na sztywno choć mogę się mylić. Będziemy kombinować na wiosnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to mocowanie zainstalowane przed sobą. Płaskownik ma ponad 2 mm grubości i po zaciśnięciu dystansem tłumik ma trzy (w tym to ostatnie najbardziej solidne) miejsca mocowania i można po nim skakać ;) . Po wkręceniu śrub na niebieski locktite powinno być wszysko nie do ruszenia, choć życie stwarza niespodzianki :ph34r: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się, że mogłem pomóc. Dla krajana pułkownika Królickiego nawet więcej ;) . W JMB puszka jest z solidnej grubości stali. Przy pasowaniu trzeba bardzo uważać, żeby nie wprowadzić dodatkowych naprężeń przenoszonych na puszkę z płaskownika. U mnie w dedykowanym tłumiku wystąpiły już po założeniu uszczelki pod tłumik - przesunęło się miejsce otworu mocowania przy dystansie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Piękny model , gratuluje również udanego oblotu :))

 

A pytanie czy model masz wyważony na zero czy mocno na ogon , bo porównując z moim SU 26 z GW to przy takim rozmieszczeniu prawie takiego samego wyposażenia za cholere nie mogłem ustawić modelu w równowadze i dlatego całe wyp. musiałem wcisnąć max z przodu , ?? masz może fpotki w jaki sposób wyważasz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do wyważenia to nie było żadnych problemów.Ja staram się tak mieszać wyposażeniem w modelach żeby nie dokładać balastu..

W tym wypadku wyważenie bezproblemowe .

 

A pytanie czy model masz wyważony na zero czy mocno na ogon , bo porównując z moim SU 26 z GW to przy takim rozmieszczeniu prawie takiego samego wyposażenia za cholere nie mogłem ustawić modelu w równowadze i dlatego całe wyp. musiałem wcisnąć max z przodu , ??

 

Dlatego właśnie pytałem Rafała o wyważenie bo w innych wątkach o modelach GW/Axar 30 % wszyscy twierdzili, że wyposażenie idzie do przodu żeby wyważyć model. Może Rafałowi się udało bo to PilotRc :rolleyes: ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maćku i Robercie -odnośnie wyważenia to naprawdę z modelami z Pilota Rc i GW nigdy nie było problemu .Wyważałem i Yaka 55 ,Sbacha 342 , Extrę i teraz znów Yaka 54 i zawsze udawało mi się model wyważyć wyposażeniem bez przesadnego umiejscawiania wyposażenia z samego przodu lub tyłu.

Inną rzeczą jest fakt że ja wyważam model gotowy do lotu czyli zatankowany na max. -napiszecie że tak się nie powinno ?

A właśnie że model powinien być wyważony tak jak startuje ,nie dopiero potem po wyważeniu dotankowany bo bierze w łeb całe wyważanie..

Potem w locie ubywające paliwo przesuwa minimalnie środek ciężkości do tyłu co sprzyja lataniu 3D i pewnym figurom np.zawisowi.

Inna rzeczą też jest fakt że i tak nigdy nie wylatujemy zbiornika do zera, ja max . do 1/3- połowy bo to jest z 10 minut dobrego latania co przy akrobacie już jest męczące więc środek w zasadzie niewiele się zmienia.

A propo metod to ja biorę sznur ,zaczepiam na rurę od skrzydeł i ważę ;) .Jak model trzyma poziom to jest ok ,resztę doustawiam pod siebie po kilku lotach. "Starzy" modelarze zawsze mówili że model ma być wyważony w 1/3 cięciwy skrzydła i ja tak robię ,jeszcze się nigdy nie zawiodłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie miałem problemów z wyważeniem modelu 50ccm. Pakiety musiałem dać tylko do domku silnika, ale i tak będę przesuwał środek ciężkości trochę w tył.

 

No a model rewelacja, jak prawie każdy tych rozmiarów ;) mi się Yak'i 54 najbardziej z wszystkich dostępnych podobają więc dodatkowy + dla niego.

 

Niech służy jak najdłużej !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inną rzeczą jest fakt że ja wyważam model gotowy do lotu czyli zatankowany na max. -napiszecie że tak się nie powinno ?

 

A wszędzie mówią i piszą że trzeba wyważać bez paliwa , wtedy po zatankowaniu model jest trochę cięższy na nos i kiedy wylatamy już paliwko to przy najbardziej niebezpiecznym jak dla mnie manewrze jakim jest lądowanie (w całości) model ma najbardziej prawidłowy CG i nie ma tendencji do zadzierania jak w przypadku za ciężkiego ogona ...

"Starzy" modelarze zawsze mówili że model ma być wyważony w 1/3 cięciwy skrzydła i ja tak robię ,jeszcze się nigdy nie zawiodłem :D

 

Nie sprawdzałem tego więc pytam czy rura skrzydeł jest w tych modelach dokładnie w 1/3 cięciwy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.