Skocz do zawartości

Spitfire Deagostini


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zbudowałem ten model, ale nim nie latałem, bo nie mam warunków do "zabawy" spalinami. Chętnie sprzedam tego spita (gotowego do lotu) tylko brak do niego aparatury. . Model jest trochę urealniony w stosunku do zestawu DA. i waży ok. 3,3 kG (można go odchudzić).Zgadzam się, że opinie są różne ale model lata, bo widziałem to na kilku filmach przedstawionych w różnych forumach. Do modelu mogę dodać trzy śmigła , ładowarkę do baterii, zapalarkę, akumulator żelowy 12V z ładowarka..

Opublikowano

A co sądzicie o tym wynalazku?

http://plans.am.free...ans/spitmk9.zip

Zastanawiam się czy nie pójść na całość i nie odwalić starej, dobrej, modelarskiej roboty i polecieć od podstaw... piłka w dłoń i wycinamy :-)

Dawno tak nie robiłem żadnego modelu - może pora sobie przypomnieć jak to się robi :-)

No a drugą opcją jest oddanie planów (pliki DWG) do wycięcia - macie może jakieś sprawdzone firmy wycinające CNC albo laserowo? I jaki jest mniej więcej koszt wycięcia takiego zestawu?

 

Model o rozpiętości ok 1200mm. Myślałem nad powiększeniem nieco planów do rozpiętości powiedzmy 1300-1400mm.

 

Gdzieś natknąłem się na próbę budowy na naszym forum ale żadnych konkretów,

Jest dość obszerna relacja na rcgroupc : http://www.rcgroups....ad.php?t=130235

 

I od razu pytanie: W planach materiałem jest balsa i tajemnicze "liteply" (wręgi i żebra)- czy tu chodzi o sklejkę? A jeśli tak to jaką?

 

Proszę o opinie na temat tego pomysłu...

 

Tu podgląd tych planów:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Lepszych planów i relacji z budowy tego spita to chyba nie znajdziesz.

Wręgi nośne to sklejka lotnicza 5-6 mm , pozostałe to balsosklejka 3 mm

Ja to bym powiększył do rozpiętości 1600 mm pod 15 cm3 a przód przekonstrułował tak jak jest w TOP FILE

Opublikowano

Na pewno 5-6mm i 3mm??

Z tego co widzę na planach w DWG wręgi to sklejka 3mm żebra 2mm i balsa 1,5mm

Opublikowano

Dla elektryka tak- dla tej rozpiętości co masz na planach

Na tym forum masz też budowę w dziale modele elektryczne-modele średniej wielkości

Pod spalinę należałoby wręgi nośne pogrubić

Opublikowano

Ja dodam od siebie,że miałem parę spalinowych spitfire przez jakiś okres,2 sztuki spitka Deagostini,własnoręcznie zrobionego,spitfire 25 great planes i model z firmy Phoenix Spitfire 40 + ze 2 elektryki,ale to nie dział o nich.

 

Żaden z nich nie lubił niskiej prędkości,ale to co wyprawiał model od phoenixa to była jakaś porażka,zakręcasz na mniejszym gazie i i korek aż do samej ziemi,aż takich tedencji nie miał żaden z innych moich model,rozbieg i dobieg to jazda po pasie jak samochodem RC,żadnego podrywania wcześniej bo wachlowanie skrzydłami gwarantowane,podwozie gięło się w nim na wszystkie strony i przyznam,że nawet 1 raz go nie zamknąłem w locie,silnik zawsze ryczał na maksymalnych obrotach przy każdym locie,aż biedak potrzebował wymiany łożyska,finalnie model przerobiłem na wersje ze stałym podwoziem i przerobiłem końcówki skrzydeł,nie było estetycznie,ale było jako tako.

 

Spitek od great Planes latał naprawdę great :) Tylko,że to pocisk a nie model,przelot przed oczami trwał sekundę a do tego był malutki,więc nie można się było nacieszyć jego widokiem w locie,mimo to naprawdę jako tako stabilnie przy lądowaniu i w ciaśniejszych zakrętach,

 

Kolejny to moja własna konstrukcja modelu zrobionego z Super air'a,przerobiłem go na model spitfire podobny o rozpiętości ok 1600mm,latał super,ale do spitka był tylko podobny :)

 

No i ostatni jak i pierwszy mój w ogóle to spit DEA,pierwszy poległ z okazji awarii włącznika < od tamtej pory nie używam> był to model zbudowany przez mojego tatę,który się oczywiście wkręcił w reklamy tv i wydawanie kasy :) nie pobawiłem się nim długo przez tą kraksę,nawet go dobrze nie pamiętam.

 

Opanowany spito-manią szukałem czegoś ciekawego i wpadł mi za 500zł w ręce kompletny spit z dea jeszcze nie oblatany + 2 litry paliwa,kupiłem go,rozebrałem,poczyściłem<podobno długo leżał gdzieś w chłodzie>zamontowałem swoje zasilanie i odbiornik,dotarłem silnik i zacząłem latać,przyznam że lata najlepiej z tych wszystkich,testowałem patenty typu lecę wysoko,gaz do zera i czekam co się stanie,nic się nie działo,znowu wysoko gaz na maxa po prostej,gaz do zera i ostry zakręt,żeby zobaczyć jak będzie z korkiem-nic nie było tylko lekkie opadanie,próbowałem go wnerwić na wiele sposobów,ale nic,w ostatnim locie w 2012 roku padło serwo steru wysokość,model był na szczęście w locie poziomym,kolana mi się ugięły,ale co tam,trzeba go jakoś go do bazy sprowadzić,dodając i ujmując gazu model opadał i się wznosił,wykonałem 2 kółka nad lotniskiem na oparach siły nośniej i model wylądował cacy? o co kaman? dobrze zmontowany?dobre materiały?spit z phoenixa nawet nie poleciał by wysoko bo jak by wznosząc się trochę zwolnił to przywitał by mnie korkiem do matki ziemi :)

 

Spit z dea:

 

 

Acha,mój nie ma żadnych ciężarków,to co podaje instrukcja nie trzyma się w jego wypadku kupy,nawet brakowało mu lekko z tyłu dlatego na tył powędrowało nowe serwo wysokości.

 

Mam nadzieje,że komuś moje wywody się do czegoś przydadzą,podaje link do mojego profilu na YT,jest tam parę filmów ze modelami które opisałem powyżej.

 

http://www.youtube.com/user/Luk325

 

Ps,policzyłem,że spit z dea wykonał ok 12 lotów po około 10 min + jeden dziewiczy i ostatni z trafionym serwem,sporo z nich to było wariactwo jak akrobatem :)

 

Pozdrowionka :)

Opublikowano

Liteply to bardziej topolówka niż balsosklejka. W każdym razie balsosklejka też będzie ok.

Opublikowano
slawekmod - widziałem, że oddajesz modele do wypalenia na laserze. Mam pytanko: z Twojego doświadczenia ile by kosztowało wycięcie tego modelu więcej?
Opublikowano

Tak na oko to jakieś 90-110zł z Twoim materiałem. Musiałbyś wysłać do wyceny jakiejś firmie te elementy. Do wyceny nie potrzeba ich umieszczać na formatkach. Zapytaj w www.barwyreklamy.pl

Opublikowano

Witam

Ja za radą forumowiczów sprzedałem częściowo złożonego spita , gdyż faktycznie nie dość że wychodził za drogo to i trudno było go odchudzić. Dodatkowo trzeba było mieć sporo materiałów własnych żeby podmieniać wadliwe z zestawu.

Model Spita nadal mnie intryguje i szukam możliwości zakupu już gotowych formatek do jego budowy.

Opublikowano

No też sobie odpuściłem.

Razem z kolegą fotomichal staramy się przygotować formatki pod wycięcie laserm z tych planów http://pfmrc.eu/index.php?/topic/33698-spitfire-deagostini/page__view__findpost__p__421677 - post zamieszczony w tym temacie trochę wyżej.

Plany już są ze skalowane do rozpiętości 143 cm. Pozostały jeszcze małe poprawki i przygotowanie do wypalenia.

 

Jak wszystko się uda to możemy udostępnić dla chętnych gotowe, przerobione plany. Razem z namiarem na firmę która nam je wypalała.

  • 1 miesiąc temu...
Gość gruby9999
Opublikowano

Witam

 

Panowie mam pytanie odnośnie tych planów.

Macie zwykłe skany tych planów ?? Jesli tak to jak je trzeba przygotować żeby mogli powycinać laserowo ??

Posiadam Plany Me 109 w formie papierowej i juz zeskanowanej , tylko nie wiem jak je trzeba i w czym przerobić . Będę wdzięczny za pomoc i oczywiście bym mógł użyczyć tych planów.

Opublikowano

Plany zostały powiększone do rozpiętości ok 144cm.

Zostały przygotowane formatki pod laser na sklejkę 2mm i 3mm (offset 0.08mm) i balsę 1,5mm (offset 0,12mm).

Wszystko przygotowane w AutoCAD.

 

Formatki zostały wysłane do firmy:

Barwy Reklamy

 

ul. Wałbrzyska 14 lok. 75

02-739 Warszawa

kom. 504 188 574

e-mail:biuro@barwyreklamy.pl

www.barwyreklamy.pl

 

Gdzie zostały wypalone na laserze (koszt 50zł + koszt wysyłki, bez materiałów)

 

Niestety obecnie nie mam czasu zabrać się za budowę ale po wstępnych oględzinach wszystko ładnie wycięte a elementy ładnie do siebie pasują.

 

Tu paczka z plikami do pobrania: www.mackojodlowski.prv.pl/Spitfire.zip

Opublikowano

Też tnę od kilku lat w tej firmie i trzeba przyznać że p. Andrzej zna się na rzeczy. Jaki offset zastosowaliście w Spicie?

 

PS: Link do pliku u mnie nie działa.

Opublikowano

U mnie również. Pisze, że nie jestem uprawniony oglądać tejże witryny, a nie ukrywam, że chętnie bym pobrał nawet tak na przyszłość.

(chociaż kto wie... Może jeszcze w tym roku?)

Opublikowano

(...)Jaki offset zastosowaliście w Spicie?

 

PS: Link do pliku u mnie nie działa.

Offset tak jak napisałem: dla sklejki 2 i 3mm offset 0,08mm a dla balsy 1,5mm offset 0.12mm tak jak Pan Andrzej radził :-)

 

Link działa.

Adres należy skopiować i wkleić w pasek adresu przeglądarki.

Sorry za link ale tak jak napisał Adam_S link trzeba skopiować do przeglądarki bo nie wiem dlaczego serwer prv.pl nie toleruje hotlinków.

 

I jeszcze jedno... w formatkach nie ma części które trzeba wyciąć ze sklejki 0,4mm. Stwierdziłem, że nie opłaca się tego ciąć laserem bo takich części jest mało a taką sklejkę można bez problemu ciąć nożyczkami czy skalpelem. Te części to m.in. spływ i końcówki skrzydeł, spływy sterów wysokości i kierunku, i jeszcze kilka małych pierdół.

 

 

Formatki zostały przygotowane z planów w formacie DWF dostępnych w sieci. Zostały zeskalowane i poprawione pod względem spasowania np gniazd, otworów itp pod sklejkę 2 i 3mm oraz pod listwy 3x3mm (materiały jak w oryginalnych planach ale po przestudiowaniu wielu relacji z budowy wszyscy zgodnie stwierdzili, że grubości materiałów w wersji oryginalnej są grugo przesadzone więc ja postanowiłem pozostawić je bez zmian w powiększonej wersji). Dodatkowo zostały dorobione gniazda na podłużnice ustawiające ogonowe wręgi kadłuba - bo w oryginale była to czysta konstrukcja skorupowa (tylko poszycie trzymało do kupy ogon począwszy od kabiny pilota).

 

I sprawa ostatnia: ktoś pytał jak przerobić plany papierowe/skanowane na pliki pod laser.

Pierwsze czego warto się dowiedzieć to jakie pliki jest w stanie obrobić firma w której chcemy wycinać (AutoCAD'owskie, Corel'owskie czy inne wynalazki).

Po drugie jeśli nie chcemy płacić za przygotowanie formatek do cięcia (niektóre firmy przyjmują nawet skany planów i same przerabiają) to warto formatki przygotować samemu w określonym formacie. Możliwości są dwie: albo "ręcznie" w programie rysować każdą część na podstawie zeskanowanych planów albo z tego co wiem jeśli mamy dobrej jakości pliki/skany to istnieją programy (też darmowe), które z automatu przerabiają plik w grafice rastrowej na grafikę wektorową. W przygotowaniu planów trzeba uwzględnić odpowiedni rozmiar formatek - zależny od możliwości firmy tnącej, odpowiedni offset (uzależniony od możliwości firmy, dla przykładu: ja szukając firmy spotkałem się z offsetem dla sklejki 3mm w przedziale od 0,04 do uwaga ponad 1mm ?!?), dodanie tzw mostków do części rozłożonych na formatkach co by nam nie wypadły po wycięciu i tym samym żebyśmy mieli pewność, że wszystkie do nas dotrą.

 

I tyle...

Opublikowano

Czyli p. Andrzej podaje dobrane przeze mnie eksperymentalnie offsety, bardzo dobrze bo trochę było prób a te które podałeś ustaliłem po kilkunastu próbach. Tu mała wzmanianka o ofercie p. Andrzeja http://forum.aerodes...c.php?f=22&t=23

 

O przygotowaniu plików pod laser napisałem tu http://forum.aerodes...c.php?f=18&t=57

 

Nie wiem dlaczego ale mam błąd przy otwieraniu plików. Przerabianie planów z JPG czy GIF na AutoCAD za pomocą np: Corel Trace to strata czasu. Przerabiałem to. Najlepiej wychodzi z PDF-ów wysokiej jakości.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.