Skocz do zawartości

Moje pierwsze modele RC - pytania


Sebastos

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc :) Dzięki za rady :) Odnosnie wlaczania samolotu to chodzi Ci o podlaczenie pakietu , tak ? Bo nie widze tam zadnego wlacznika.Mam jeszcze pytanie odnosnie pakietu.Jaki kupic na zapas ? Teraz jest oryginal Li-PO 1500 mah 3SP1.Na necie ktos napisal , ze ma Zippy 3S 11,1 V 2200mah 20C.Jaki Wy polecacie i co dokladnie oznaczaja w oznaczeniu pakietu skroty:3SP1 i 20C i jakie najepsze beda do tej Cessny .Dzieki z gory za pomoc ! Dodaje fotke jeszcze jedna ;)

post-11978-0-39884800-1358546387_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Podwozie jest po to by na nim latać, bez niego uwzględnij zmiane SC Model ma wielki wznios skrzydła, jeśli tak poleci nie bedzie reagował na lotki. Widzę, że stawiasz pierwsze kroki w minilotnictwie więc nie kombinuj ze śmigłem jak pęknie trudno kupisz nowe, lepsze to niż kupno złego i spalenie silnika. Śmigło ma w zasadzie dwa wymiary czyli skok oraz promień i o ile śmigło większe o cal może poprawić osiągi na silniku wolnobrotowym o tyle zwiększony skok może go spalić itd. Nie oklejaj modelu bo nic to nie da okleisz tył kadłuba i zmienisz SC na bardziej tylni i model zrobi się nerwowy. Ja zaczynałęm od WindDragona kiedy jesze nikt o nim nie słyszał w Polsce mój był z Danii i nic nie poprawiałem model fabryczny dla laika powinien być świętością jeśli się nie ma doświadczenia to nie wolno poprawić jego projektantów. Przednie podwozie jest faktycznie słabe ono musi być sprężyste ale nie wiotkie dlatego popstaraj się zamienić je na pręt stalowy np szpryche rowerową. Radio tam nie powala technologią więc napewno opanujesz, ten model latał u mnie na śmigle 3 łopatowym chyba 9/4.5 ale nie jestem pewien bo to było dość dawno.

Prosiłbym o fotke złożonego modelu od przodu na jakimś ciemnym tle żeby można było określić dokładnie wznios.

 

 

PS: Li-PO 1500 mah 3SP1 i 20C znaczy tyle co Pakiet Litowo-Polimerowy 3s oznacza 3 cele czyli Napięcie 11.1 a 20C to prąd rozładowania pakiet 2200mAh jest sporo cięższy od 1500mAh dlatego jeśli chesz kupić to kup identyczny. Tak jak pisałem inny pakiet to inne SC + inne obciążenie powierzchni czyli zbyt dużo jak na pierwszy model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Czyli pakiet kupię identyczny , ok.Zamieszczam fotkę ,taka może być , tło zbyt ciemne nie jest niestety ? PS widać śmigło uszczerbnięte z mojej winy.Jak wlaczylem nadajnik to ciag był na maxa i śmiglo uderzylo o klawiature ;/ Takze kupie kilka sztuk nowych na przyszlość.

post-11978-0-99632500-1358547316_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co dokladnie oznaczaja w oznaczeniu pakietu skroty:3SP1 i 20C

3S1P – oznacza baterie zlożona z 3 cel połaczonych szeregowo

 

3S2P – oznacza baterie zlożona z 3 cel szeregowych + 3 równolegle każda napiecie 11.1V na baterii ale dwukrotnie wyższy prąd niż w przypadku 3S1P

 

Magiczne C mówi nam o wydajności pakietu, np. 20C to wydajność prądowa 20 razy większa niż pojemność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnożysz C przez pojemność pakietu i to Ci mówi jaki prąd max. możesz pobrać. Pakiet jak chcesz dokupić to taki, aby się zmieścił. Miałem spore kłopoty by dokupić do swojej Cessny pakiet, bo mimo tej samej pojemności były sporo dłuższe, a już nie było co ciąć w kadłubie by pakiet wszedł, chyba że wiązany na taśmy ;) Co do rozwalenia śmigła o klawiaturę... hmmmm... dlatego najpierw włączaj aparaturę, upewnij się że gaz jest na min. i dopiero podłącz pakiet w modelu. Inaczej, następnym razem możesz się pociąć, stracić palca albo co gorsza wzrok. Jak wyłączasz, odwrotnie, najpierw odepnij pakiet w modelu. Jak nadajnik nadaje to model ma z góry ustalone pozycje sterów i gaz. Jeśli nie ma sygnału z nadajnika (np. brak zasięgu lub padnięte baterie) serwa mogą się zachować dosyć losowo, stery będą się ustawiać jak będą chciały i gaz również. To znaczy, że śmigło może się zacząć obracać w najmniej oczekiwanym momencie, np. gdy zbliżasz twarz by wydmuchać z silnika ziemię po ostatnim krecie ;) Wtedy masz sznity na twarzy do końca życia i to nie żarty. To wszystko zależy od zastosowanego odbiornika i regulatora, ale są regulatory dosyć wredne (sam taki zakupiłem), które po odcięciu sygnału od nadajnika, niezależnie od wszystkiego rozpędzają silnik do 70% gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wznios ma jak w wicherku... Rozumiem, że lotki były i są w tym modelu oraz są sprawne. Powinieneś to wyprostować ale ja wykonałem tym modelem jeden lot więc nie będę wyskakiwał przed szereg . śmigło chyba do wymiany w takim wypadku no chyba że nie ma bicia.. to nie skrzywi wału ale pogarsza osiągi. Ja bym na tym latał ale ja to ja.. Wyprostować można w prosty sposób ale wstrzymajmy się puki ktos nie potwierdzi mojej opini Być może ten model to dziwadło i może latać na takim wzniosie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To teraz juz bedę wiedzial jaka kolejnosc jest ;) Zauwazylem , ze po wlaczeniu w samolocie cos pika i smiglo co pikniecie sie lekko przesuwa , tak ze 3 razy i jest ok , ale gdzies na yt widzialem , ze gosc tez tak mial po wlaczeniu nadajnika.Odnosnie skrzydel i lotek to w tym modelu sa fabryczne i dzialaja ladnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :)

 

Zacząłem się ostatnio zastanawiać nad kupnem jakiegoś nadajnika. Chodzi o sprzęt na lata , ale wiadomo żeby też nie kosztował majątku ;) Ponoć Turnigy 9X cieszy się sporą popularnością i ma bardzo dobry stosunek ceny do jakości.Co Wy polecacie od siebie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do tego modelu to ja mam tak:

 

- pakiet 3 s , 2200 mAh (ze względu na wyważenie: mam balsowy statecznik poziomy i pionowy - zamiast oryginalnej pianki)

- myślę że utrzymując oryginalny SC można spróbować włożyć 1800 mAh ALE: i tak koniecznie trzeba sprawdzić SC, no i trzeba przerobić klatkę na pakiet bo ta która jest to pasuje formatem/wielkością tylko do 1500 mAh od producenta :)

- latam na śmigłach GWS 9x5 , idealne śmigło do fabrycznego silnika w tej Cessnie. Oryginalne śmigło to jakaś czeska wyobraźnia bodajże 8,9x8,6 (!) (opis na śmigle)

- skrzydło ma zlikwidowany wznios (wyprostowane), ze wzniosem lata poprawnie tj. jest bardzo stabliny - dobra sprawa dla początkującego. Ale jak już opanujesz podstawy polecam wyprostowanie skrzydła. Wtedy model wygląda i lata jak na cessne przystało :)

- podwozie: oryginalne bardzo slabe. Przy pierwszym krecie poszło przednie od razu. Polceam przeróbkę na 3-kołowe z dwójką z przodu w miare możliwości.

 

A radio ? Rozpoczynałem przygode z nadajnikiem z zestawu z tą Cessna. Potem przesiadłem się na Turnigy 9x - super radio w dobrej cenie dla początkujących. Możesz zaprogramować to radio do klapolotek w cessnie lub dorobić klapy osobno i je zaprogramować tą apką. Tym radiem można sporo się pobawić :)

 

A potem sam zobaczysz którą drogą modelarską chcesz iść.

 

Powodzenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To widzę Twoja Cessna podrasowana nieżle:) Moja jest fabryczna , chociaż ponoć jakieś elementy poprzedni właściciel wymienił na aluminiowe. Przede mną pierwszy lot , który zaplanowałem na nadchodzący weekend i zobaczymy jak mi pójdzie .Chyba się zdecyduję na nadajnik Turnigy , tym bardziej że jest w przystępnej cenie.

 

PS nie dziękuje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka bratnich rad aby Ci model posłużył dłużej :)

 

1. Jeśli to Twój pierwszy raz - spróbuj poprosić kogoś bardziej doświadczonego w oblocie i regulacji o pomoc. Warto.

2. Nie próbuj pod koniec dnia (przy zachodzie słońca). Łatwo zgubić model.

3. Nie lataj w słońcu.

4. Jeśli startujesz z ziemi: nie bój się rozpędzić modelu po linii prostej i delikatnie go podrywać.

5. Jeśli startujesz z ręki (tak robiłem z tą cessna na początku): gaz na 85%-90%, jedną ręką model stanowczo prosto po linii lekko do góry (ale nie prosto w górę!) a drugą ręke miej cały czas na aparaturze. Przy starcie z ręki najważniejsze mieć pod kontrolą wysokość i kierunek (lub bardziej zaawansowani - wysokość i lotki).

6. Przed lotem miej ustaloną ścieżkę podejścia do lądowania (w każdej sytuacji).

7. Lądowanie: nie czekaj aż skończy ci się kompletnie pakiet. Jak zobaczysz odczuwalny spadek mocy, zmniejsz obroty i powoli rozpocznij schodzenie w dół. Ten model w miare dobrze szybuje.

8. Przy pierwszym razie unikaj dnia kiedy mocno wieje.

 

I najważniejsze ze wszystkich: przed startem sprawdź wszystko jeszcze raz ! (kierunki wychyleń sterów, napięcie pakietu, kierunek obrotu śmigła, ew. zasięg aparatury).

 

I w górę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jako iż były w ten weekend spore mrozy nie zdecydowałem sie na pierwszy lot Cessna."Co nagle to po...... " Poczekam aż się ociepli trochę.Tradycyjnie już mam pytanie do Was przy okazji :) Mam do kupienia tanio dosyć aparaturę Spektrum DX 5e , co o niej sądzicie ? W najblizszym czasie nie zamierzam kupować jakiegoś skomplikowanego modelu , który by potrzebował nie wiadomo ilu kanałów.Ten spektrum ma ich 5 , także co myślicie ? Pozdrawiam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.