Skocz do zawartości

Kształt tłumika.


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy kształt tłumika zasadniczo ma znaczenie na pracę silnika, czy nie? Np. o kształcie cylindra, a np o kształcie prostokąta. No i jakiej grubości blachę aluminiowa powinienem użyć? 0,5mm wystarczy, czy za cienka?

Opublikowano

Znaczy uzyłem pewnie niewłasciwego zwrotu, ale specyfiki do lutowania aluminium też wymagają rozgrzania sporego. Moja blacha niestety topiła się.

Ale grubosc to jedno a kształt drugie. Czyli nie ma znaczrnia jesli byłby to cylinder?

Opublikowano

Kształt i pojemność tłumika itp mają jak najbardziej znaczenie na pracę silnika, zwłaszcza dwusuwowego (zwłaszcza pojemność gra rolę). Np zbyt duża pojemność tłumika może obniżyć moc max ale przenieść moment obrotowy w 'dół' obrotów

Opublikowano

Wybacz, ale nie jestem w stanie podać konkretnej liczby, podane fakty znam z 'czytania' i własnych eksperymentów.

 

 

edit

Aha, dodam że sporo teorii nt silników dwusowowych można znaleźć w książeczce pt "Two stroke tuners handbook" autorstwa Gordona Jenningsa. Do znalezienia w necie.

 

Posiadam, ale niestety nie wiem gdzie mam wersję 'elektronową'. Jak znajdę to dam znać.

Opublikowano

Olo - własnie muślałem o tym tłumiku ale niestety roznica w rozstawie osi wynosi...2mm. Niby mało ale jak to wiele znaczy :cry: Chyba, że poradzicie mi jak to dosrosować do mego.

Opublikowano

Kształt tłumika ma na pewno bardzo duże znaczenie... Przeciez chodzi o to zeby jak najlepiej "wysysać" spaliny z silnika, co zwieksza jego osiągu (rezonans) - bo do tego chyba dązymy. Po pierwsze poszukaj różnych tłumików do swojego silnika, zobacz jak wyglądają, poczytaj które dają najwięcej mocy, i wybierz taki najbardziej optymalny dla Twojego silnika. Pamiętaj jeszcze ze tłumik może mieć przegrody róznego rodzaju (widziałem przekrój MP5 (Pipe rozonansowa do śmigłowców) i tam to juz był totalny hardcore z przegrodami).

 

Tak więc widzisz, że trzeba troche poszperać zeby czegoś się dowiedziec o tych tłumikach, a pozniej mozna zabrać się za robotę :D O ile oczywiście zalezy Ci na DOBRYM tłumiku a nie puszce jak w kosiarkach...

Opublikowano

Gdybym miał taki tłumik od SPE-26 to wiedziałbym czy można te otwory rozpiłować do takiego wymiaru jaki jest Ci potrzebny.

Okno wlotowe w tym tłumiku jest prawie kwadratowe a w Twoim silniku pewnie prostokątne ,potrzebne by były dokładniejsze wymiary.

Ja mam Tłumik puszkę od MVVS{jest rozbieralny} otwory są rozpiłowane +dystans z blachy alu między tłumikiem a wylotem spalin z silnika.

Wymiary tej puszki mogę podać.

Opublikowano
Kształt tłumika ma na pewno bardzo duże znaczenie... Przeciez chodzi o to zeby jak najlepiej "wysysać" spaliny z silnika, co zwieksza jego osiągu (rezonans) - bo do tego chyba dązymy.

 

Humm, to tłumik czy rura rezonansowa???

Kształt decyduje o rozkładzie ciśnienia - aby napewno??

Kształt ma mniejsze znaczenie pojemnośc do pierwszej przegrody zapewne tak.

Opublikowano

Zgadzam się w zupełności.

Tłumik a rura rezonansowa to dwie różne rzeczy.

Wazna jes wielkości długość.

Opublikowano

Ale ja nie chcę rury rezonansowej tylko tłumik by wyciszył pracę silnika nie pogarszajac jego pracy. Mówicie, że kształt ma znaczenie ale nikt nie określił czy cylinder będzie OK czy nie. Wyglądałby coś ala Pits. Co do pojemności - do tłumika od silnika 32cm wleję wodę i będę znał jego pojemność :devil:

Opublikowano

jasne, że tak, cylinder może być, może być też rura prostokątna

 

Każdy tłumik zmniejszy osiągi w stosunku do wolnego wydechu dopiero rury rezonansowa podniesie osiągi ale bez przesady z tymi osiągami chyba nie walczysz o każdą setkę obrotów nie robisz samolotu wyścigowego - prawda??

Opublikowano

Irek zrób po prostu" puszkę" która wejdzie pod maskę modelu , podejrzewam że każdy tłumik wyciszy pracę silnika.Robiłem kilka tłumików do "żarówek " (róznych tłumików) i efekty były zbliżone

Opublikowano

Szczepan - Dzięki.

 

Szczepan - Dzięki.

 

Szczepan - Dzieki

 

:rotfl: :lol2: :rotfl:

 

Ten potrójny post to chyba wynik problemów technicznych na forum??!! Od południa nie mogłem sie zalofgowac

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.