Irek M Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Czy kształt tłumika zasadniczo ma znaczenie na pracę silnika, czy nie? Np. o kształcie cylindra, a np o kształcie prostokąta. No i jakiej grubości blachę aluminiowa powinienem użyć? 0,5mm wystarczy, czy za cienka?
instruktor Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 0.5 mm blacha będzie trochę trudno pospawac ,ale najpierw pogadaj ze spawaczem
Irek M Posted November 30, 2007 Author Posted November 30, 2007 No własnie łączenie taj cienkiej to druga sprawa. do lutowania twardego też chyba zbyt cienka?
instruktor Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Lutowanie twarde w/g nie odnosi się do aluminium .Ostatnio "spawałem" (załatwiałem spawanie) tłumika koledze ale on miał blachę ok 1 mm.Silnik ZDZ50.
Irek M Posted November 30, 2007 Author Posted November 30, 2007 Znaczy uzyłem pewnie niewłasciwego zwrotu, ale specyfiki do lutowania aluminium też wymagają rozgrzania sporego. Moja blacha niestety topiła się. Ale grubosc to jedno a kształt drugie. Czyli nie ma znaczrnia jesli byłby to cylinder?
Janek Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Kształt i pojemność tłumika itp mają jak najbardziej znaczenie na pracę silnika, zwłaszcza dwusuwowego (zwłaszcza pojemność gra rolę). Np zbyt duża pojemność tłumika może obniżyć moc max ale przenieść moment obrotowy w 'dół' obrotów
Irek M Posted November 30, 2007 Author Posted November 30, 2007 W takim razie kształt cylindra jest optymalny? Silnik - benzyna - o pojemności 26cm, to tłumik ile powinien mieć pojemności?
Janek Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Wybacz, ale nie jestem w stanie podać konkretnej liczby, podane fakty znam z 'czytania' i własnych eksperymentów. edit Aha, dodam że sporo teorii nt silników dwusowowych można znaleźć w książeczce pt "Two stroke tuners handbook" autorstwa Gordona Jenningsa. Do znalezienia w necie. Posiadam, ale niestety nie wiem gdzie mam wersję 'elektronową'. Jak znajdę to dam znać.
olo Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Irek nie wiem jaki rozstaw śub mocujących tłumik ma Twój silnik ale może od tłumik SPE-26 będzie pasował ? http://nastik.pl/tlumik-spe26-p-1120.html
Irek M Posted November 30, 2007 Author Posted November 30, 2007 Olo - własnie muślałem o tym tłumiku ale niestety roznica w rozstawie osi wynosi...2mm. Niby mało ale jak to wiele znaczy :cry: Chyba, że poradzicie mi jak to dosrosować do mego.
loopster Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Kształt tłumika ma na pewno bardzo duże znaczenie... Przeciez chodzi o to zeby jak najlepiej "wysysać" spaliny z silnika, co zwieksza jego osiągu (rezonans) - bo do tego chyba dązymy. Po pierwsze poszukaj różnych tłumików do swojego silnika, zobacz jak wyglądają, poczytaj które dają najwięcej mocy, i wybierz taki najbardziej optymalny dla Twojego silnika. Pamiętaj jeszcze ze tłumik może mieć przegrody róznego rodzaju (widziałem przekrój MP5 (Pipe rozonansowa do śmigłowców) i tam to juz był totalny hardcore z przegrodami). Tak więc widzisz, że trzeba troche poszperać zeby czegoś się dowiedziec o tych tłumikach, a pozniej mozna zabrać się za robotę O ile oczywiście zalezy Ci na DOBRYM tłumiku a nie puszce jak w kosiarkach...
olo Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Gdybym miał taki tłumik od SPE-26 to wiedziałbym czy można te otwory rozpiłować do takiego wymiaru jaki jest Ci potrzebny. Okno wlotowe w tym tłumiku jest prawie kwadratowe a w Twoim silniku pewnie prostokątne ,potrzebne by były dokładniejsze wymiary. Ja mam Tłumik puszkę od MVVS{jest rozbieralny} otwory są rozpiłowane +dystans z blachy alu między tłumikiem a wylotem spalin z silnika. Wymiary tej puszki mogę podać.
armand Posted November 30, 2007 Posted November 30, 2007 Kształt tłumika ma na pewno bardzo duże znaczenie... Przeciez chodzi o to zeby jak najlepiej "wysysać" spaliny z silnika, co zwieksza jego osiągu (rezonans) - bo do tego chyba dązymy. Humm, to tłumik czy rura rezonansowa??? Kształt decyduje o rozkładzie ciśnienia - aby napewno?? Kształt ma mniejsze znaczenie pojemnośc do pierwszej przegrody zapewne tak.
instruktor Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Rura rezonansowa i tłumik to dwie zasadniczo różne sprawy
Borys Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Zgadzam się w zupełności. Tłumik a rura rezonansowa to dwie różne rzeczy. Wazna jes wielkości długość.
Irek M Posted December 1, 2007 Author Posted December 1, 2007 Ale ja nie chcę rury rezonansowej tylko tłumik by wyciszył pracę silnika nie pogarszajac jego pracy. Mówicie, że kształt ma znaczenie ale nikt nie określił czy cylinder będzie OK czy nie. Wyglądałby coś ala Pits. Co do pojemności - do tłumika od silnika 32cm wleję wodę i będę znał jego pojemność :devil:
armand Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 jasne, że tak, cylinder może być, może być też rura prostokątna Każdy tłumik zmniejszy osiągi w stosunku do wolnego wydechu dopiero rury rezonansowa podniesie osiągi ale bez przesady z tymi osiągami chyba nie walczysz o każdą setkę obrotów nie robisz samolotu wyścigowego - prawda??
Irek M Posted December 1, 2007 Author Posted December 1, 2007 Nie chcę w ogole zwiększać osiągów!!! Chcę tylko mieć cichszą pracę silnika bo bez tłumika to zbyt głosno.
instruktor Posted December 1, 2007 Posted December 1, 2007 Irek zrób po prostu" puszkę" która wejdzie pod maskę modelu , podejrzewam że każdy tłumik wyciszy pracę silnika.Robiłem kilka tłumików do "żarówek " (róznych tłumików) i efekty były zbliżone
Irek M Posted December 1, 2007 Author Posted December 1, 2007 Szczepan - Dzięki. Szczepan - Dzięki. Szczepan - Dzieki :rotfl: :lol2: :rotfl: Ten potrójny post to chyba wynik problemów technicznych na forum??!! Od południa nie mogłem sie zalofgowac
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.