TOMEK.CEKALA Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Witam,zauroczony cessną 195,postanowiłem że sam spróbuje ją wykonać. Materiały jakich użyłem to głównie podkład pod panele listewki sosnowe i trochę sklejki 3mm. Rozpiętość-1320mm Długość-900mm Silnik 2,5cm asp Trzy serwa 9g tower pro i na lotki serwo hitec standard. Na poszycie użyłem depronu 3mm całość została pokryta papierem na wikol i zostanie pomalowana,budowa jest już w 80% ukończona zostało malowanie wykonanie maski i dopieszczenie modelu. Kilka zdięć z budowy. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 22 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 Super projekt, bardzo ładnie ci to wyszło:) Będe kibicował do końca:). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Dzięki Capriman staram się jak mogę a jak nie mogę to też się staram .Prace nadal idą do przodu i już niewiele zostało do końca ale teraz zaczyna się najgorsza część jak dla mnie czyli budowa maski i oszklenie,cessna dostała już podstawowy biały kolor. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrew Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Bardzo mi się podoba ten model. Też próbuję wykonać model tą techniką. Zastanawiam się tylko jaki wpływ na wagę ma papier klejony na wikol i malowanie. Możesz podać wagę kadłuba i skrzydeł jaka ci wyszła? Pozdrawiam i życzę powodzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 24 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 W obecnym stanie waga modelu to 800g,model bez papieru i farby ważył 650g więc wychodzi na to że przytył 150g czyli jak na dość spory model to nie wiele a za to powierzchnia będzie bardzo odporna na paliwo i olej,mam cessnę 150 oklejoną taśmą pakową i olej którym jest opluta po każdym locie stopniowo zaczyna niszczyć taśmę która zaczyna odlepiać się od pianki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 24 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Ja w swoim zero skrzydło mam oklejone na gruby papier pakowy i dodatkowo na natarcie i spływ jeszcze jeden pasek papieru i wcale nie wyszło ciężko a wytrzymałość jeszcze większa . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Cessna nabrała już trochę kolorku i teraz prezentuje się tak. Uploaded with ImageShack.us Uploaded with ImageShack.us. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebamor Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 jakiej używasz taśmy do maskowania przy malowaniu? bo widzę że się porobiły zacieki :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zwykłej papierowej taśmy malarskiej,choć taśma była przyklejona bardzo dokładnie to i tak farba w niektórych podpłynęła ale udało się to zamalować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Jakbyś nie powiedział, że to depron to bym nie uwierzył. Błyszczy się jak laminanat. Super. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej_t Opublikowano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 W mieszalniach lakierów samochodowych mają fajne taśmy maskujące różnej szerokości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 31 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Dzięki Panowie za słowa uznania.Na żywo wygląda jeszcze lepiej,żałuje tylko że zrobiłem taki mały model,mogłem zrobić chociaż 160cm rozpiętości i wykonać go bardziej makietowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2013 Temat nie umarł,co prawda prace trochę zwolniły ale nadal trwają. Obecnie zostało już nie wiele do zrobienia a sezon lotów już za pasem,więc trzeba się pośpieszyć i wysłać cessnę w dziewiczy lot . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Panowie mam mały problem.Śmigło zlecane do silnika 2,5cm to 7x4 ale te śmigło mało co wystaje za obrys kadłuba. Czy jak zastosuje śmigło 9x4 to silnik dużo straci na mocy?. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Z tego co ja pamietam to do 2,5 jest 8x4 i na takim spróbuj go ulotnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 No i po oblocie niestety niezbyt udanym. Silnik 2,5cm nie dał rady pociągnąć cessny w przestworza i oblot zakończył się kretem,na szczęście model okazał się kreto-odporny i najbardziej ucierpiała moja duma ,straty to złamane śmigło i uszkodzony ster wysokości do naprawienia w pięć minut. Pierwsze próby startu były z kółek i nie można było rozpędzić modelu do prędkości startowej i na takim etapie powinien się oblot definitywnie zakończyć,jednak postanowiłem ją ulotnić z wyrzucając model z ręki. Po wyrzucie leciała prosto i cały czas na takiej samej wysokości,gdy przeleciała kilka metrów chciałem nabrać wysokości i po lekkim ruchu drążka model zaczął powolutku się wznosić,po chwili stracił prędkość i wyrąbał przepięknego kreta zwalając się na skrzydło. Wniosek nasuwa się jeden trza kupić większy silnik . Na razie cessna ląduje na półeczkę i czeka na przypływ funduszy na zakup silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Ile waży model, zatankowany i gotowy do lotu z silnikiem 2,5cm3?. Sam w tej chwili składam w sumie złożyłem do kupy trenera o rozpiętości 1340mm. Jego waga po zatankowaniu to niecałe 1900 gram. Silnik mój to ASP 25, czyli 4cm3. Śmigło APC 10x4. Robiąc próby, ciąg wydaje się duży, ale waga 1900 na taka rozpiętość to już jest dużo i pewnie wyjdzie, że minimalna prędkość lotu to jakieś 40km/h . Film z 1 odpaleniem ASP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Po zatankowaniu to około 1700g ze śmigłem 7x4 silnik ma najlepszy ciąg,do wyważenia dodałem 150 g ołowiu,niestety owalny kadłub skutecznie uniemożliwia prawidłowy przepływ strumienia zaśmigłowego i model nawet nie zdoła się rozpędzić do prędkości startowej,teraz będę szukał silnika 4-6cm bo strasznie się przyzwyczaiłem do sporego nadmiaru mocy i w tej chwili ciężko mi się lata modelem o mniejszym ciągu niż masa modelu. Do tej pory ten silnik 2,5cm siedział w cessnie 150 z depronu,masa do lotu to około 1100g i powiem że lata wyśmienicie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zefirek Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Film z 1 odpaleniem ASP http://www.youtube.com/watch?v=-kETEn8j-tA Nieźle go skatowałeś przy pierwszym odpaleniu. Jutro będę docierać identyczny silnik, postaram się nagrać filmik jak powinno wyglądać pierwsze uruchomienie niedotartego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adas Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Nie no pierw parę minut pochodził na wolnych... Pierwsze parę minut na wolnych, ale później musisz mu trochę podeptać. Maksymalnie pracował po 2-3 minuty. Obroty musisz dawać też na maksa, dlatego że to jak w docieraniu np. motocykla skuteru czy samochodu. Musisz dać czasem na maksa, by tłok osiągnął maksymalne górne położenie, by i tam wycierało się, bo później może to być utrudnione. Przy wyższych obrotach minimalnie nie do zmierzenia tłok osiąga większy dół i górę w swoim skoku. Ale to moja teoria;). P.s. pierwsze odpalenie to wiesz popyrkotał i gasł bo musiałem go wyregulować, chodzi o tylną regulację wysokich obrotów - która była u mnie tak skręcona, że prawie paliwa nie puszczało;). Teraz pali od pierwszego, może w ten weekend zrobię oblot tego trenerka. Po zatankowaniu to około 1700g ze śmigłem 7x4 silnik ma najlepszy ciąg,do wyważenia dodałem 150 g ołowiu,niestety owalny kadłub skutecznie uniemożliwia prawidłowy przepływ strumienia zaśmigłowego i model nawet nie zdoła się rozpędzić do prędkości startowej,teraz będę szukał silnika 4-6cm bo strasznie się przyzwyczaiłem do sporego nadmiaru mocy i w tej chwili ciężko mi się lata modelem o mniejszym ciągu niż masa modelu. Do tej pory ten silnik 2,5cm siedział w cessnie 150 z depronu,masa do lotu to około 1100g i powiem że lata wyśmienicie. Na tym filmie ASP 25 4cm3 ma śmigło APC 10x4 i widać, i czuć, że ma ciąg i jest to optymalne śmigło. Tylko jest jedna sprawa, ciąg na nim może mieć największy, ale np, na śmigle 9x6 może może na pewno...będzie szybciej latał, a to też jest ważne, szczególnie gdy model ma dużą prędkość minimalną. No nic pierwszą próbę zrobię na tym 10x4, jak model przeżyje lot, to później sprawdzę 8x5, 8x6, 9x5, 9x6, bo takie posiadam. Jako rozrusznik posłużyłem się wkrętarką Black&Decker + tuleja z gumą własnego pomysłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi